اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان و کارشناسان اشتغال

همایش توانمندسازی شغلی مددجویان بهزیستی در قزوین برگزار شد

همایش توانمندسازی و آماده‌سازی شغلی معلولان و مددجویان بهزیستی با حضور مسئولان و کارشناسان اشتغال در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان قزوین برگزار شد.

همایش توانمندسازی شغلی مددجویان بهزیستی در قزوین برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، همایش توانمندسازی و آماده‌سازی شغلی معلولان و مددجویان با حضور مسئولان و کارشناسان اشتغال توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری اداره‌های شهرستان‌ و اداره کل بهزیستی استان قزوین برگزار شد.

محمد زهرایی ناظر سازمان بهزیستی کشور، معاون سازمان فنی‌ و حرفه‌ای استان قزوین و معاون مشارکت‌های مردمی اداره بهزیستی استان قزوین نیز در این مراسم حضور داشتند.

همچنین در همایش توانمندسازی و آماده‌سازی شغلی معلولان و مددجویان بهزیستی مسئولان فنی مجتمع خدمات بهزیستی، کلینیک مددکاری، تشکل‌های مردم‌نهاد و واحدهای حرفه‌آموزی معلولان حضور داشتند.

در این مراسم ناظر سازمان بهزیستی کشور، معاون سازمان فنی‌ و حرفه‌ای استان قزوین و معاون مشارکت‌های مردمی اداره بهزیستی استان قزوین مطالبی پیرامون نحوه و چگونگی توانمندسازی و آماده‌سازی شغلی معلولان و مددجویان بهزیستی بیان کردند.

در مراسم یاد شده مفاد دستورالعمل توانمندسازی و آماده‌سازی شغلی معلولان و مددجویان بهزیستی تبیین شد تا در آینده مسئولان مربوط با تشکیل جلسه‌هایی این هدف را محقق کنند. 

آماده‌سازی جامعه هدف بهزیستی قزوین برای اشتغال

محمد نوابی مسئول و کارشناس اشتغال و کارآفرینی اداره کل بهزیستی استان قزوین در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: اطلاع‌رسانی و حمایت دستگاه‌های اجرایی مربوط از معلولان و مددجویان بهزیستی و آماده‌سازی آنان برای اشتغال از جمله اهداف برگزاری همایش یاد شده است.

وی با اشاره به اینکه اداره کل بهزیستی با سازمان فنی و حرفه‌ای استان قزوین قراردادی مبنی بر آموزش مهارت‌های اشتغال منعقد کرده است، ابراز داشت: طبق این قرارداد مددجویان این اداره کل توسط سازمان یاد شده دوره‌های آموزشی مهارت‌های لازم شغلی را با هدف توانمندسازی می‌گذرانند.

نوابی ادامه داد: سازمان فنی‌ و حرفه‌ای با توجه به علاقه معلولان و مددجویان بهزیستی اعم از بانوان و آقایان به صورت رایگان در رشته‌های مختلف مانند آرایشگری، خیاطی و جوشکاری آموزش می‌دهد.

وی یادآور شد: سال گذشته 10 میلیون تومان برای خوداشتغالی و پنج میلیون تومان برای مشاغل خانگی وام قرض‌الحسنه توسط بانک‌های عامل با هدف ایجاد اشتغال جامعه هدف بهزیستی پرداخت شده است.

انتهای پیام/77009/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول