اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت قزوین:

روحانی دغدغه‌های رهبری را مطرح کرد/ قرآن، صلح و امنیت پیام ایران بود

امام جمعه موقت قزوین گفت: در سخنرانی روحانی دغدغه‌های رهبری دیده شد و من هم از ایشان تشکر می‌کنم و امیدوارم که همیشه سرباز ولایت فقیه باشد.

روحانی دغدغه‌های رهبری را مطرح کرد/ قرآن، صلح و امنیت پیام ایران بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی این شهر برگزار شد، اظهار داشت: اگر در تقوا به یاری یکدیگر نپردازیم و دست یکدیگر را نگیریم در آموزشگاه تقوا موفق نخواهیم شد و اگر کسی در مسیر تقوا اشتباه گام برداشت دیگری باید به یاری او برسد.

وی افزود: امام علی (ع) در خطبه جهاد نهج‌البلاغه می‌فرماید که جهاد در راه خدا دری از درهای بهشت است و خداوند متعال این در را برای بندگان خاص خود باز می‌کند.

این مسئول اظهار داشت: با دقت در این روایت می‌فهمیم که ما به جبهه و جهاد نیازمند بودیم، ما به نماز، روزه و این مسایل محتاج هستیم و آنها به ما نیازی ندارند.

عابدینی خاطرنشان کرد: ما در جنگ؛ خشونت، بی رحمی و کشور‌گشایی را می‌بینیم ولی در نگاه دینی پیامبر، عرفان و معنویت را جهاد در راه خدا می‌داند.

امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های جنگ دینی هدایت انسان‌ها و فتح قلب‌ها است نه فتح کشورها و شهرها، اینکه ایران اسلامی عزت گرفته است مدیون هشت سال دفاع مقدس است.

وی تأکید کرد: ما وظیفه کشورگشایی نداشتیم و هدایت انسان را ملاک قرار دادیم و در دفاع مقدس هم بنا بود که به کسی ظلم نکنیم و از ظلم نیز جلوگیری کنیم که همین اتفاق افتاد این مهم را از خاطرات شهدا هم می‌شود دریافت کرد.

این مسئول با بیان اینکه تفاوت‌های بسیاری در دفاع مقدس دینی با سایر دفاع‌ها وجود دارد به بحث خود در مورد دفاع مقدس خاتمه داد.

عابدینی در مورد اجلاس جهانی سازمان ملل گفت: رئیس جمهور و نمایندگان آن، نمایندگان رهبری و مردم هستند و به عنوان سرباز ولایت و مردم در آنجا حضور پیدا کرده‌اند تا عزت دینی را در جهان ثابت کنند.

امام جمعه موقت قزوین ادامه داد: اگر رئیس جمهور و همه اعضا بدانند که نماینده کدام کشور هستند و بدانند که دعای رهبری و مردم پشت سر آنها هست، موفق‌تر خواهند بود.

وی افزود: در این اجلاس باید 200 سخنرانی انجام شود اما مهم‌ترین سخنرانی، سخنرانی روحانی و اوباما است، سخنرانی اوباما هم از این جهت مهم است که مردم می‌خواهند نظر اوباما را در مورد ایران بدانند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در سخنرانی روحانی دغدغه‌های رهبری دیده شد و من هم از آقای روحانی تشکر می‌کنم و امیدوارم که همیشه سرباز ولایت فقیه باشد.

عابدینی ادامه داد: ایران اسلامی به صلح جهانی فکر می‌کند و ما در این راه باید لیاقت نشان بدهیم چراکه در یک برهه از زمان خواستیم امام قیام کند موفق شدیم حالا باید مردم جهان قیام کنند تا حضرت مهدی (عج) ظهور کند.

وی عنوان کرد: ما باید با تقوا کاری کنیم که دین اسلام گسترش یابد و مردم دیدند که ما به صلح جهانی فکر می‌کنیم در حالی که چند روز پیش شاهد اصرار حمله غرب به سوریه بودیم و هر انسان عاقل صلح را بر جنگ ترجیح می‌دهد.

این مسئول افزود: پیام ایران؛ قرآن، ذکر، صلح، امنیت و رسیدگی به گرفتاری‌ها است اما آنها مدام بر جنگ اصرار دارند.

امام جمعه موقت قزوین اظهار داشت: پس از همه تسلیم‌های غرب در مقابل ایران، اوباما در سخنرانی خود گفت که ما قصد تغییر رژیم را نداریم، من به اوباما می‌گویم که دارید و داشتید اما نمی‌توانید هیچ غلطی بکنید اقدامات شما در تاریخ است.

وی ادامه داد: این جمله اوباما مانند جمله ما ایران را محور شرارت قرار داده‌ایم که نخست وزیر سابق انگلیس گفت می‌باشد که بعدها خودش گفت این حرف من احمقانه و اشتباه بود.

این مسئول ادامه داد: رسانه‌های غربی جمله نرمش قهرمانانه رهبر را سوژه کرده‌اند اما باید بگویم که همین رهبر چند روز پیش گفت اگر اسرائیل غلط زیادی بکند آنجا را با خاک یکسان می‌کنیم.

عابدینی گفت: عزت و اقتدار خارجی و بین‌المللی ما مرهون همدلی، اتحاد، انسجام و وحدت ملی ما است که همه اینها زیر سایه رهبری است.

امام جمعه موقت قزوین عنوان کرد: در این هفته روز جهانی سالمندان را داریم که رسیدگی به این افراد از آداب دینی ما بوده و عمل به آن نیز مهم است.

امام جمعه موقت قزوین در ادامه اظهار داشت: ایمان و تقوا برنامه زندگی دنیوی و سعادت اخروی است و ما تقوا را فقط پس از مردن لازم نداریم چراکه در همین دنیا هم نیازمند آن هستیم.

وی افزود: همه زندگی‌ها باید به تقوا مزین شود و ایمان و تقوا نیاز جهانیان است که همه به آن نیاز دارند.

این مسئول ادامه داد: مهم‌ترین و مشترک‌ترین برنامه همه پیامبران دعوت به ایمان، توحید و معرفت است و ایمان و تقوا نیاز همه عالم است.

عابدینی گفت: رسالت انبیا از لحاظ مکانی و زمانی محدود بود به همین سبب پیامبر خدا مبعوث شد تا به گفته مولوی که می‌گوید «نام احمد نام جمله انبیاست چون که صد آمد نود هم پیش ماست» دین خدا کامل شود و این پیامبر همه پیامبران را احیا کرد.

امام جمعه موقت قزوین خاطرنشان کرد: همه دین‌ها شجره‌ای بودند که پیامبران آن دین را پرورش دادند اما در زمان پیغمبر دین کامل شد و خداوند به پیامبر گفت: اعلام کن به همه اهل عالم در هر زمانی زندگی می‌کنید و در هر مکان جغرافیایی و در هر تاریخی من فرستاده خدا هستم.

عابدینی ابراز داشت: جهان شاهد سیطره شیاطین است، خون‌خواران سلطه خود را تحمیل می‌کنند، در دنیا ناامنی ایجاد کرده و با معنویت نیز ستیز می‌کنند، آنچه که شیطان از انسان‌ها می‌خواهد؛ فقر، فحشا و جنگ است اما آن چیزی که خدا برای انسان‌ها می‌خواهد یاری مستضعفان و اداره جهان به دست آنها است.

وی ادامه داد: بندگان خدا این اعتقاد را دارند که آینده زمین روشن است و در آینده اداره جهان به دست بندگان شایسته است و ما هم آماده هستیم که آرمان‌هایی که از امام و شهدا و رهبرمان درس گرفته‌ایم را جهانی کنیم.

این مسئول تصریح کرد: همانطور که رهبر فرمودند ما به دنبال تمدن جهانی هستیم و چون که ما این تفکر را داریم بر ما جنگ را تحمیل کرده و این همه برای ما کار شکنی می‌کنند.

عابدینی عنوان کرد: از آنجایی که در دنیا هیچ تفکری نمی‌تواند جلوی تفکر غرب بایستد و این کار فقط از دست ایران بر می‌آید، غرب از ترس اینکه مردم جهان به سمت ما نیایند و از تفکر ما استفاده نکنند با جمهوری اسلامی ایران دشمنی می‌کند.

امام جمعه موقت قزوین افزود: ما باید اداره جامعه اسلامی را بر اساس آرمان‌های اسلامی انجام داده و این مهم را به جهانیان نیز ارائه دهیم.

انتهای پیام/77007/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول