اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مرند:

مقاومت ملت ایران آمریکا را وادار به عقب‌نشینی کرد

امام جمعه مرند با اشاره به تمایل اروپا و آمریکا برای گفت‌و‌گو با ایران، گفت: حفاظت مردم و مسئولان از دستاوردهای انقلاب، باعث شد تا دشمنان از دستیابی به توطئه‌های شوم خود ناکام بمانند.

مقاومت ملت ایران آمریکا را وادار به عقب‌نشینی کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، حجت‌الاسلام علی نعمت‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرند که در حسینیه امام خمینی(ره) مسجد جامع مرند برگزار شد، اظهار کرد: رئیس جمهوری هوشیارانه در سخنرانی خود از جریان مقاومت و سوریه دفاع کرد و پیام و مواضع شفاف جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان رساند.

وی با اشاره به حضور تاثیرگذار هیئت ایرانی در سازمان ملل افزود: به ادعای یکی از رسانه‌های معتبر رژیم صهیونیستی، جمهوری اسلامی ایران ستاره سازمان ملل شد و اسرائیل به حاشیه رانده شد و این روزها، هزاران بار نام مقدس ایران اسلامی از رسانه‌های جهان تکرار شده است.

خطیب نماز جمعه مرند در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: در این اجلاس بزرگ مسئولان همه کشورها به جز رژیم صهیونیستی، پیام صلح جمهوری اسلامی ایران را دریافت کرده‌اند، رئیس جمهور اسلامی ایران نیز از سخنان رهبر معظم انقلاب پیرامون نرمش قهرمانانه به درستی بهره برده است.

وی خطاب به دکتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: مردم ما از مواضع خردمندانه و سخنان سنجیده شما و از اینکه حسرت دست دادن به برخی سران مستکبر را بر دل آن‌ها گذاشته‌اید تشکر می‌کنند.

امام جمعه مرند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: گر چه ما طالب جنگ نیستیم ولی همه بدانند ایران اسلامی در امر دفاع از خود هرگز عقب نشینی نکرده و به هر متجاوزی نیز پاسخ قاطعانه خواهد داد.

نعمت‌زاده با اشاره به تمایل وزرای امور خارجه کشورهای مطرح اروپایی و حتی آمریکا برای گفت‌و‌گو با ایران، گفت: حفاظت مردم و مسئولان از آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب، باعث شد تا دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی از دستیابی به توطئه‌های شوم خود ناکام بمانند و برای گفت‌وگو با دولتمردان پیشقدم شوند.

وی با اشاره به اعمال فشار و تحریم‌های همه جانبه دشمنان علیه نظام اسلامی، افزود: ملت ایران با افزایش بصیرت سیاسی و با تبعیت و پیروی از ولایت فقیه این بار نیز همانند گذشته در برابر تمامی دسیسه‌های سازمان یافته دشمنان ایستادگی خواهند کرد.

امام جمعه مرند به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ایستادگی و مقاومت رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی، عزت و سرافرازی را برای نظام اسلامی به ارمغان آورد.

وی افزود: دنیای استکبار در هشت سال دفاع مقدس با حمایت‌های همه جانبه از رژیم بعث عراق قصد براندازی نظام اسلامی را داشت اما از خود گذشتگی و ایثار رزمندگان اسلام باعث شد تا بدخواهان انقلاب در دستیابی به اهداف شوم خود ناکام شوند.

حجت‌الاسلام نعمت‌زاده گفت: ثبات و امنیت کنونی نظام اسلامی به برکت ولایت فقیه و خون شهدا و مجاهدت‌ها، ایستادگی و از خود گذشتگی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس محقق شده است.

حجت‌الاسلام نعمت‌زاده همچنین افزود: رژه نیروهای مسلح و یادمان‌های دفاع مقدس حامل این پیام به دشمنان اسلام است که اگر کشوری قصد تجاوز به ایران را داشته باشد پاسخی قاطع و غیرقابل تصور را دریافت خواهد کرد.

وی اظهار کرد: دشمنان اسلام در طول عمر پر برکت نظام جمهوری اسلامی برای ضربه زدن به انقلاب با هزاران توطئه و تهدید نتوانستند به اهداف شوم خود برسند و در حال حاضر که دشمنان شکست خورده در عرصه نظامی، امروز در عرصه فرهنگ و اقتصاد وارد رویارویی با ما شده‌اند مواضع قاطع و سریع ریاست جمهور تمام معادلات دشمنان را برهم زد و اقتدار نظام و صلح طلبی و استفاده از حق مسلم انرژی هسته‌ای کشورمان نیز بر جهانیان به اثبات رسانید.

وی ادامه داد: اگر در جنگ تحمیلی دشمنان دنبال تسخیر خاک، نابودی تسلیحات و تاسیسات ما بوده‌اند، امروز دنبال تصرف اخلاق، فرهنگ، غیرت دینی، عزت و اقتدار جوانان ما هستند.

وی اظهار کرد: تا زمانی که مردم ایران رهبر فرزانه‌ای مانند رهبر معظم انقلاب را دارند و از ائمه اطهار(ع) و فرهنگ عاشورا پیروی کرده و اهل دعا، ذکر و توسل باشند دشمنان در این جنگ نیز شکست خواهند خورد و چیزی به جز خاری و ذلت نصیب دشمنان ما نخواهد شد.

پاسداشت روز جهانی ناشنوایان، ایمنی و آتش نشانی، هفته سالمندان، برگزاری جشن عاطفه‌ها و روز جهانی دریانوردی از دیگر محورهای خطبه‌های این هفته نماز جمعه مرند بود.

انتهای پیام/60007/ر40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول