اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میاندوآب مطرح کرد

تغییر مواضع جنگ‌طلبانه غرب در سایه دیپلماسی فعال ایران

امام جمعه میاندوآب با اشاره به روی آوردن غرب بر صلح و دوستی جهانی، این تغییر موضع جنگ‌طلبانه آنان را بر اثر دیپلماسی فعال ایران دانست.

تغییر مواضع جنگ‌طلبانه غرب در سایه دیپلماسی فعال ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از میاندوآب، حجت‌الاسلام محمدجواد قهرمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت همگان بر رعایت تقوای الهی اظهار داشت: در سایه تقوای الهی دل‌ها نورانی شده و انسان می‌تواند به بنده صالح خداوند تبدیل شود.

ثمرات رعایت تقوای الهی در زندگی

وی تصریح کرد: همه انسان‌ها مکلف به رعایت تقوای الهی در همه امورات زندگی خود هستند و از این طریق می‌توانند به سعادت الهی نائل شوند.

قهرمانی ادامه داد: نباید از پیمانی که با خداوند بسته‌ایم سرپیچی کنیم و به ندای منادی که ما را به ایمان و تقوای الهی دعوت می‌کند بی‌توجه باشیم و با آن پیمان‌شکنی کنیم.

امام جمعه میاندوآب در این راستا بر لزوم گسترش ارتباطات و تعاملات با انسان‌های شایسته و پرهیزکار نیز تاکید کرد و گفت: نشست و برخاست با چنین افرادی ناخودآگاه یاد خداوند را در دل‌های بندگان زنده کرده و آن‌ها را در وادی درست رهنمون می‌شود.

وی نصرت در امورات و گذر از موانع دشوار زندگی را از ثمرات رعایت تقوا و حدود الهی عنوان کرد و افزود: لازمه رسیدن به چنین مرحله‌ای از عبودیت، حاضر و ناظر دیدن خداوند بر تمامی اعمال و رفتار زندگی فرد است.

تغییر مواضع جنگ‌طلبانه غرب در سایه دیپلماسی فعال ایران

قهرمانی در خطبه‌های دوم خود به سفر اخیر رئیس جمهور به مقر سازمان ملل در نیویورک اشاره کرد و افزود: رئیس جمهور با سخنرانی صریح خود در این نشست توانست مواضع جمهوری اسلامی را قاطعانه به گوش جهانیان رسانده و نقطه نظر تمام جهانیان را به ایران معطوف کند.

وی تصریح کرد: در سایه تدبیر صحیح نظام جمهوری اسلامی و درایت و مدیریت شایسته رئیس جمهور، جهان رو به سوی صلح و دوستی آورده و غرب در سایه دیپلماسی فعال ایران مواضع پیشین خود را تغییر داده است.

امام جمعه میاندوآب این اتفاق نظر بر مواضع صلح‌جویانه ایرانیان را نشان گذر از همان پیچ تاریخی که مقام معظم رهبری پیش از این در بیانات خود بر آن اشاره داشتند، دانست و ابراز امیدواری کرد که در سایه عنایات الهی با اقتدار و صلابت به حقوق حقه خود در عرصه‌های بین‌المللی نیز دست پیدا می‌کنیم و دنیا را وادار به شکستن تحریم‌های ظالمانه علیه ملت مقتدر ایران می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به قرار گرفتن در روزهای پایانی هفته دفاع مقدس، این ایام را فرصت مغتنمی برای گرامیداشت ارزش‌های جهادی و زنده نگهداشتن ایثارگری‌ها و از خود گذشتگی‌های آنان در صفحات تاریخ عنوان کرد و گفت: ملت ایران سرافرازی و سربلندی خود را مدیون مجاهدت‌های رزمندگان و خون پاک شهیدان دوران دفاع مقدس است و از بابت تربیت چنین جوانان برومند مطیع ولایت بر خود می‌بالد. 

رشد معنویت همگام با رشد تحصیلات باشد

قهرمانی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید، مهر ماه را آغاز جریان یافتن صمیمیت و عطوفت در میان رگ‌های معلمان و دانش‌آموزان عنوان کرد و گفت: نتیجه چنین جریانی، کاهش جرم‌ها و جنایات، بداخلاقی‌ها و بزهکاری‌ها در جامعه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: با تربیت صحیح و برخورد متناسب اولیا و اساتید دانشگاه می‌توان رشد اخلاق و معنویت در جامعه و کاهش بزهکاری را همگام با رشد تحصیلات در آن شاهد بود.

انتهای پیام/61006/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول