اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جهرم:

شرط مذاکره با ایران تغییر نگاه و تحول در دیدگاه است

امام جمعه جهرم با بیان اینکه شرط ما برای مذاکره تغییر نگاه‌ها و تحول در دیدگاه‌ها است، گفت: آنها باید با ادب و احترام و مراعات حقوق ملت ایران به پای میز مذاکره بیایند.

شرط مذاکره با ایران تغییر نگاه و تحول در دیدگاه است

به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، حجت‌الاسلام لطف‌الله دژکام در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهر دارالمومنین با اشاره به سفر هیئت دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران به نیویورک اظهار داشت: این سفر می‌تواند در عزت و عظمت ایران اسلامی در دنیا تاثیرگذار باشد.

وی افزود: آنچه که به عنوان مهمترین بخش و پیام سفر رئیس جمهوری به سازمان ملل متحد مطرح بوده این است که ایران پیام دوستی برای جهانیان دارد.

امام جمعه جهرم با بیان اینکه پیام دوستی ایران برای جهان تازگی ندارد، گفت: هشت سال جنگ را آمریکا و یارانش به ایران تحمیل کردند و بعد از آن فهمیدند که با این ملت نمی‌توانند با اسلحه برخورد کنند.

وی با بیان اینکه امروز آمریکا باید به این باور رسیده باشد که نمی‌تواند با زبان تحقیر با ملت ایران صحبت کند، بیان کرد: استکبار بداند که هر زمان بخواهد با زبان تحقیر با ملت ایران برخورد کند با مشت محکم مردم روبه‌رو می‌شود.

دژکام با بیان اینکه شرط ما برای مذاکره تغییر نگاه‌ها و تحول در دیدگاه‌ها است، ابراز داشت: آنها باید با ادب و احترام و مراعات حقوق ملت ایران به پای میز مذاکره بیایند.

وی با بیان اینکه گرهی را که با دست می‌توان باز کرد با دندان باز نمی‌کنند، گفت: این مهم مصداق سخنان مقام معظم رهبری در مورد نرمش قهرمانانه است.

امام جمعه جهرم با بیان اینکه اصول اصلی سیاست خارجی کشور ما که توسط رهبری انقلاب تبیین می‌شود برگرفته از صلح و سازش است، خاطرنشان کرد: جامعه بین‌الملل اگر منصفانه در مواضع خود جلو بیاید ما نیز در این زمینه با تعامل رفتار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مذاکراتی که دولت ایران در طول این سفر انجام می‌دهد بر اساس مواضع منصفانه کشور ما است، بیان کرد: اگر مواضع کشورها منصفانه باشد ایران اسلامی نیز بر تعامل خود با آنها گام بر می‌دارد.

دژکام در بخش دیگری از خطبه‌های دوم نماز جمعه امروز جهرم با اشاره به تاکید رئیس جمهوری در جلسه هیئت دولت بر اجرایی شدن قانون حجاب و عفاف گفت: با توجه به وضعیت نامناسب حجاب در برخی از ادارات و دانشگاه‌ها لزوم توجه و جدیت مسئولان این مجموعه‌ها در مورد اجرایی شدن قانون حجاب و عفاف لازم و ضروری است.

خطیب نماز جمعه جهرم همچنین با اشاره به آغاز سال تحصیلی حوزه، دانشگاه و مدارس به لزوم همفکری مسئولان این نهادها در زمینه افق چشم‌انداز علمی کشور تاکید کرد و ابراز داشت: اهداف نظام آموزشی و تربیتی کشور باید متناسب با نظام حکومتی به پیش برود.

وی با اشاره به تبیین افق چشم‌انداز علمی مراکز آموزشی، بیان کرد: دانشگاه‌ها باید با تبیین چشم‌انداز بتوانند در سطح کشورهای منطقه نقش مهم و حائز اهمیت را ایفا کنند.

انتهای پیام/2448/ق40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول