اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه لاهیجان:

روحانی هوشمندانه از حقوق ملت ایران دفاع کرد

امام جمعه لاهیجان گفت: رئیس جمهور در سخنرانی بسیار هوشمندانه‌ خود علیه خشونت و افراطی‌گری و نیز خطوط قرمز ایران برای دسترسی به انرژی هسته‌ای، به خوبی از حقوق ملت ایران دفاع کرد.

روحانی هوشمندانه از حقوق ملت ایران دفاع کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، حجت‌الاسلام محمدتقی صرفی‌پور امروز در نماز جمعه این شهر درباره جایگاه رزمندگان اسلامی اظهار کرد: مبارزه و جهاد و جنگ با دشمنان خداوند یکی از ارزش‌ها در اسلام است و مجاهدان و رزمندگان اسلام مقام بسیار بالایی در نزد خداوند دارند.

وی با بیان اینکه در طول‌ تاریخ‌ بشر هزاران‌ انسان‌ مومن برای‌ دفاع‌ از دین و مبارزه با کفار و منافقان در راه‌ اطاعت‌ الهی‌ مجاهدت کردند، افزود: تعدادی نیز جان‌ خود را با خدای‌ خود معامله‌ کردند و به شهادت رسیدند و عده‌ای هم ماندند تا در امتحانات دیگر الهی شرکت کنند.

خطیب جمعه لاهیجان، جهاد در راه خدا را ارزشمند خواند و تصریح کرد: این ارزش به قدری است که پیامبر اسلام زره می‌پوشید و شمشیر به دست می‌گرفت صدر جنگ با کفار شرکت می‌کرد.

 *نقش ایمان در پیروزی مردم ایران در دفاع مقدس

به گفته وی، در تاریخ‌ اسلام‌ شهدا به‌ دسته‌‌های‌ مختلف‌ تقسیم‌ می‌‌شوند که‌ از نظر مقام‌ و منزلت‌ با هم‌ تفاوت دارند.

صرفی‌پور، به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ملت ایران در امتحان این جهاد سربلند بیرون آمدند و در دوران بسیار سخت دفاع مقدس از امام خود پیروی کردند تا اینکه به پیروزی رسیدند.

وی نقش ایمان به خدا در پیروزی بزرگ مردم در دوران دفاع مقدس را بهترین ملت در جنگ تحمیلی دانست و تصریح کرد: رزمندگان اسلام به ویژه ملت ایران عموماً ایمان استوار به خدا داشتند و در جبهه‌ها ایمان به خدا و توسل به اهل بیت همه جا جلوه‌گر بود.

امام جمعه لاهیجان، نقش رهبری و ولایت فقیه را در پیروزی ملت انکارناپذیر خواند و خاطرنشان کرد: حضور بسیج، ارتش و سپاه نقش انکارناپذیری در دوران جنگ تحمیلی داشتند و حضور جهاد سازندگی، این سنگرسازان بی‌سنگر در خط مقدم و در پشت جبهه نیز قابل انکار نیست.

 *سخنرانی هوشمندانه رئیس جمهور در دفاع از حقوق ملت ایران

وی به سفر رئیس جمهور به نیویورک اشاره کرد و گفت: سفر رئیس جمهور و سیاستمدار و مدبر کشورمان به سازمان ملل برکاتی برای نظام اسلامی دارد.

صرفی‌پور اضافه کرد: دقایقى از ورود روحانی به نیویورک نگذشته بود که اخبار مربوط به وی در صدر اخبار رسانه‏هاى بین‏المللى قرار گرفت.

وی، اجلاس سازمان ملل را یک فرصت مغتنم براى نشان دادن مظلومیت ملت ایران به دنیا دانست و متذکر شد: این اجلاس یک فرصت مناسب برای آشنا کردن دنیا با چهره زیبای اسلام و قرآن است و دکتر روحانی به خوبی از این فرصت استفاده کرده است.

خطیب جمعه لاهیجان، سخنرانی رئیس جمهور را بسیار هوشمندانه خواند و یادآور شد: روحانی در سخنرانی بسیار هوشمندانه‌ خود علیه خشونت و افراطی‌گری و نیز خطوط قرمز ایران برای دسترسی به انرژی هسته‌ای، به خوبی از حقوق ملت ایران دفاع کرد.

وی افزود: روحانی رئیس‌ جمهور هوشمند و مورد اعتماد رهبری است که مردم ایران او را انتخاب کرده‌اند و روحانی می‌تواند در این عرصه دیپلماسی خوب عمل کند.

صرفی‌پور، درباره وزیر امور خارجه ایران اظهار کرد: دکتر ظریف فردی هوشمند و قابل اعتماد است که ادبیات آمریکایی‌ها را به خوبی می‌شناسد و می‌تواند مواضع خوبی در مقابل «جان کری» وزیر خارجه آمریکا بگیرد. 

*عقب‌نشینی محسوس آمریکا از موضع خود در قبال ایران

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها اکنون به این نتیجه رسیده‌‌اند که نمی‌توانند با ایران قدرتمند دست و پنجه نرم کنند، خاطرنشان کرد: ایران نیز در موضع طلبکارانه از آمریکا باقی می‌ماند زیرا ایران طلبکاری‌های زیادی از آمریکایی‌ها دارد.

امام جمعه لاهیجان، اذعان کرد: آمریکایی‌ها به طور محسوس یک نوع نرمش و عقب‌نشینی را در مقابل ایران انتخاب کرده‌اند.

وی به مشکلات چایکاران اشاره کرد و متذکر شد: افرادی که غیر از محصول چای درآمدی ندارند به دلیل اینکه پول آنها را نمی‌دهند بعضاً مجبور به گرفتن قرض نزولی شده‌اند که گناه آن به گردن مسئولان است.

 *بی‌حاصل بودن هزینه‌های دولت برای تیم‌های استقلال و پرسپولیس/انتقاد از افزایش نرخ برق

صرفی‌پور، یادآور شد: دولت که برای تیم استقلال و پرسپولیس ده ها میلیارد تومان هزینه می‌کند در حالی که هیچ سودی برای کشورمان ندارند، باید نسبت به پرداخت بدهی چایکاران و این انسان‌های پرتلاش همت کند.

صرفی‌پور، افزایش نرخ پول برق را از مشکلات دیگر عنوان کرد و افزود: برای دو ماه با یک کولر گازی 274 هزار تومان فیش برق آمد.

وی، از نماینده مردم لاهیجان و استانداری خواست تا با وزارت نیرو صحبت کنند که در گرمای شرجی لاهیجان چاره‌ای به جز استفاده از کولر گازی نیست و باید هزینه مانند خوزستان حساب شود.

انتهای پیام/2300/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول