اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت کرمان:

‌‌جمهوری اسلامی ‌از سیاست‌های خود‌ کنار نمی‌کشد

امام جمعه موقت کرمان گفت: در مسئله مذاکرات میان ایران و آمریکا، اهداف نظام جمهوری اسلامی مهم است و ما‌ از سیاست‌های خودمان کوتاه نمی‌آییم.

‌‌جمهوری اسلامی ‌از سیاست‌های خود‌ کنار نمی‌کشد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام محمد قاسمی‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان با اشاره به سفر رئیس جمهور به نیویورک اظهار داشت: تلاش غرب بر این بوده که آن چه خودشان می‌خواهند را در قالب اطلاعات به مردم بدهند و ما را در مقابل عمل انجام شده قرار دهند.

وی با بیان اینکه ایران کشوری منطقی و قدرتمند بوده و سیاست خارجه آن نیز بر اساس اصولی تعریف شده است، افزود: مذاکرات زمانی معنی می‌یابد که مذاکره کننده به طرف مقابل خود اهمیت دهد.

قاسمی‌زاده ابراز داشت: رئیس جمهور کشورمان در سخنان خود بیان کردند که باید طی جدول زمانبندی و در فرصت کوتاه و حساب شده مذاکرات صورت گیرد.

وی تصریح کرد: مهم اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران است، زیرا دشمن بیشتر به مذاکره نیاز دارد و ما نیز از سیاست‌های خودمان کوتاه نمی‌آییم.

خطیب جمعه کرمان گفت: آن چه امروز ما در تحریم‌های اقتصادی می‌بینیم به دلیل مسئله هسته‌ای است.

قاسمی‌زاده عنوان کرد: بیان مواضع نظام جمهوری اسلامی ایران از پشت تریبون بین‌المللی که رسانه‌ها و شبکه‌های خبری متعددی آن را پوشش می‌دهند، منطق، استدلال و هوشمندی نظام جمهوری اسلامی را نشان داد.

وی در ارتباط با جنگ آمریکا علیه سوریه بیان داشت: آمریکا پیش‌بینی می‌کرد که در جنگ علیه سوریه با مخالفت‌های شدیدی روبه‌رو شود.

قاسمی‌زاده با اشاره به حمایت‌های کشورهای عربی در جنگ علیه سوریه خاطر نشان کرد: مواضع مهم و قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدرت مهم منطقه در این مسئله نشان داده شد.

امام جمعه موقت کرمان با گرامیداشت هشت سال دفاع مقدس و ایثارگری و جانفشانی رزمندگان اسلام ابراز داشت: ایران در این جنگ تحمیلی 200 هزار شهید و 300 هزار جانباز تقدیم اسلام، انقلاب و نظام کرد.

وی با اشاره به حضور 40 هزار آزاده سرافراز ایران اسلامی در جنگ تحمیلی افزود: امروز در سایه‌سار این ایثار و فداکاری، ایران در نظام اجتماعی و دنیا با وجود همه فتنه‌ها و آشوب‌ها حضوری باصلابت و شجاعانه دارد.

قاسمی‌زاده‌ با اشاره به سالروز شکست حصر آبادان عنوان کرد: شکست حصر آبادان در آن زمان خاص برای ما اقدامی سخت، حساس و مهم بود که با عنایت پروردگار و تلاش رزمندگان محقق شد.

خطیب جمعه کرمان در بخش دیگری از سخنان خود اساسی‌ترین مبحث نظام اجتماعی و هستی را تعلیم و تربیت دانست و گفت: رفاه و عظمت هر جامعه متناسب با سطح آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت آن منطقه رقم می‌خورد.

وی همچنین با اشاره به تاکید اسلام بر تعلیم و تربیت ابراز داشت: سرمایه‌گذاری در بخش تعلیم و تربیت از ضرورت‌های حیاتی و مهم هر جامعه است.

قاسمی‌زاده یکی از دلایل اهمیت سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش را ایجاد تداوم آرامش در نظام خانواده و اجتماع عنوان کرد و بیان داشت: سلامت نظام اداری، کاهش ضایعات جسمانی و اقتصادی، کاهش هزینه‌های دولت و نظام از دیگر مزایای سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش است.

امام جمعه موقت کرمان با بیان اینکه کار و تلاش به جایگاه واقعی خود نرسیده است، تصریح کرد: اگر جایگاه کار و تلاش به حقیقت خود نزدیک شود، می‌توانیم بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل کنیم.

وی خاطر نشان کرد: تجملات، زرق و برق و فعالیت‌های غیرمفید جای بسیاری از نیازهای اساسی ما را گرفته‌ و برای این است که دچار گرفتاری‌های متعدد می‌شویم.

قاسمی‌زاده گفت: برای بهره‌مندی از سعادت و رفاه باید در نظام تعلیم و تربیت، آموزش و پرورش و آموزش عالی از آموزش‌های اسلامی استفاده کنیم.

انتهای پیام/80017/ی40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول