اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه سیدالشهدای استان تهران:

شهدا پاکترین و ارزشمندترین سرمایه مملکت و نظام هستند

فرمانده سپاه سیدالشهدای استان تهران گفت: امروز شهدا زیباترین، پاکترین و ارزشمندترین سرمایه این مملکت و نظام محسوب می‌شوند.

شهدا پاکترین و ارزشمندترین سرمایه مملکت و نظام هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، سردار علی نصیری امشب در جوار گلزار شهدای امامزاده عقیل (ع) اسلامشهر، اظهار داشت: امروز شهدای والامقام به عنوان یکی از زیباترین، پاکترین و ارزشمندترین سرمایه‌های این مملکت و نظام محسوب شده و مایه مباهات و افتخار کشور هستند.

نصیری افزود: شهدای ما کسانی بودند که در موقع لزوم جان ارزشمند خود را فدا کردند و از این سرزمین دفاع کردند، شهدای این نظام اگر خداوند دوباره به آنها جان عطا می‌کرد به طور قطع  مانند شهدای کربلا، دوباره این مسیر را طی می‌کردند.

وی بیان داشت: دفاع مقدس در تاریخ انقلاب اسلامی و کشور به عنوان برگ زرینی ثبت و ماندگار شده که برای آینده و تاریخ بسیار قابل تحسین و تقدیر خواهد بود.

نصیری با اشاره به علل بزرگداشت هفته دفاع مقدس تصریح کرد: از آنجایی که کشور ما آغازگر جنگ نبود و ملت فداکار ایران اسلامی، در مقابل دشمن تا دندان مسلح که تمامی کشورهای غربی و شرقی حامی آن بودند، ایستادگی و مقاومت نمود و دشمنان را به زانو در آوردند، بسیار با اهمیت و ماندگار است.

این رزمنده دوران دفاع مقدس افزود: انقلاب اسلامی ما با پیروزی خود مقابل مجموعه کشورهای منطقه، تحولی ایجاد کرد و ایدئولوژی خودباوری و ایثار را به وجود آورد، باوری که تا آن زمان در هیچ جایی از جهان شکل نگرفته بود.

وی تاکید کرد: باور ایران اسلامی خاورمیانه و جهان را تغییر داد، باور عدم به رسمیت شناختن رژیم غاصب اسرائیل را ملت غیور ایران به وجود آورد و خاری در چشم جهانیان و دشمنان شدند، در حالی که تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران به عنوان یک ژاندارم در اختیار  ابرقدرت‌ها بود.

نصیری گفت: صدام در 31 شهریور سال 59 با نیت فتح ایران در ظرف یک هفته به ایران اسلامی یورش برد در حالی که ایستادگی و مقاومت اقشار مختلف مردم ایران اسلامی چنین نشد و جنگ 8 سال طول کشید و ملت ما سلاح به دست گرفت و مقابل دنیای کفر ایستاد و به پیروزی رسید.

وی اذعان داشت: امروز دشمنان این انقلاب توان و امکان حمله و جسارت به سرزمین پهناور ایران اسلامی را ندارند و حتی جرات انجام را هم در خود نمی‌بینند، امروز به برکت خون شهدا بیداری اسلامی شکل گرفته و تمامی معادلات دشمنان ما برهم خورده است.

این فرمانده سپاه بیان داشت: در واقعه عاشورا در ظاهر 72 نفر به شهادت رسیدند، اما بعد از گذشت قرن‌ها، هنوز واقعه عاشورا در اذهان مردم در اقصی نقاط جهان و ادیان مختلف ماندگار است و دوران 8 سال دفاع مقدس نیز در تاریخ این سرزمین چنین ماندگار خواهد شد.

قابل ذکر است که در چهارمین روز از هفته برزگداشت دفاع مقدس، مسئولان، اقشار مختلف بسیجیان و نیروهای نظامی و انتظامی و خانواده‌های معظم شهدا با حضور در گلزار شهدای شهرستان اسلامشهر در جوار آستانه امامزاده عقیل (ع)، قبور شهدا را غبارروبی و عطرافشانی کردند. 

نظیر این مراسم نیز در گلزار شهدای امامزاده عباس (ع) چهاردانگه، احمدآباد مستوفی، شهدای گمنام دارالسلام و واوان با شکوه خاصی برگزار شد.

انتهای پیام/2302/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول