اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی خبر داد

بازدید رایگان از موزه‌های آذربایجان غربی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از بازدید رایگان عموم مردم از مجموعه‌های فرهنگی و تاریخی و موزه‌های آذربایجان غربی در هفته جهانگردی خبر داد.

بازدید رایگان از موزه‌های آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه جعفر ذوالفقاری عصر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته جهانگردی برگزار شد، اظهار داشت: روز جمعه پنجم مهر ماه مصادف با نخستین روز از هفته جهانگردی بوده که با شعار "گردشگری و آب، حفاظت از آینده مشترک" آغاز می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی ادامه داد: امسال نیز این هفته با یک شعار مهم و اساسی که با منابع محدود کشور نیز سنخیت دارد، آغاز می‌شود.

ذوالفقاری "گردشگری و آب، حفاظت از آینده مشترک" را شعار نخستین روز از هفته جهانگردی عنوان کرد و ابراز داشت: برنامه‌ریزی‌هایی در ارتباط با تشریک جمعی در بحث مدیریت و مصرف آب و افرادی که در حوزه آب فعالیت می‌کنند، انجام شده است.

وی افزود: نحوه بهره‌برداری از این منابع مورد بررسی قرار گرفته که امید است بتواند در زمینه استفاده صحیح آب موثر باشد و فرهنگ ریشه‌داری در این عرصه ایجاد شود.

ذوالفقاری با بیان اینکه تبلیغات محیطی و رسانه‌ای و تزیین سر درب تمام تاسیسات گردشگری انجام شده، یادآور شد: از نخستین گردشگران ورودی داخلی و خارجی به استان در پایانه‌های مسافربری شامل هوایی، زمینی و ریلی و مبادی ورودی شهرها با اهدای گل و شیرینی استقبال خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز پرسنل و همکاران بخش دولتی تشکل‌ها در نماز جمعه حضور یافته و مدیرکل، معاونین و مسئولان ادارات و نمایندگی‌ها پیش از خطبه‌های نماز جمعه سخنرانی خواهد کرد.

ذوالفقاری تصریح کرد: برگزاری تورهای رایگان استان گردی برای عموم علاقمندان با همکاری دفاتر خدمات مسافرتی آذربایجان غربی، ارائه تخفیفات ویژه مراکز خدمات گردشگری آذربایجان غربی از طریق تعامل با انجمن‌ها و اتحادیه‌های مربوطه و بازدید رایگان عموم مردم از مجموعه‌های فرهنگی و تاریخی و موزه‌های آذربایجان غربی از جمله برنامه‌هایی بوده که در روز نخست هفته گردشگری در نظر گرفته شده است.

وی برگزاری نمایشگاه صنایع دستی، سوغات و معرفی جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری آذربایجان غربی و پاک‌سازی و نظافت نمادین سواحل آبی و سدهای استان با مشارکت دستگاه‌های اجرایی از جمله سازمان آب منطقه‌ای، حفاظت محیط زیست، صدا و سیما، امور روستایی استانداری، شهرداری، فرمانداری، سمن‌ها و انجمن‌ دفاتر خدمات مسافرتی در راستای اجرایی نمودن شعار سال را از دیگر برنامه‌های روز نخست هفته گردشگری عنوان کرد.

انتهای پیام/61005/ع30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول