اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ریابکوف: روسیه خواستار حل مشکل فروش موشک‌های اس-300 به ایران است

معاون وزیر خارجه روسیه گفت که روسیه خواستار آن است که مسئله لغو قرارداد فروش سامانه‌های دفاع ضد هوایی «اس-300» به ایران از دستور کار روابط دو کشور حذف شده و این مشکل هر چه سریعتر حل و فصل شود.

ریابکوف: روسیه خواستار حل مشکل فروش موشک‌های اس-300 به ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز، پنجشنبه اعلام کرد که گروه میانجی‌گران بین‌المللی «1+5» امیدوار است که مذاکرات با ایران به سمت جلو حرکت کرده و ایران برای اثبات تمایل خود در مورد همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از خود سازش نشان بدهد.

این مقام بلندپایه روس در پاسخ به سئوال خبرنگار خبرگزاری «نووستی» گفت: ما متوجه تمایل سازنده طرف ایرانی، از جمله در بالاترین سطح کشور شده‌ایم و این مسئله بسیار مهم است. و من مطمئن هستم که این دور از مذاکرات که در سطح وزاری امور خارجه برگزار می‌شود، قطعا به سمت جلو حرکت خواهد کرد.

ریابکوف یادآور شد که اظهارات "حسن روحانی" رئیس‌جمهوری ایران در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل نشان دهنده آن است که برخورد مقامات تهران در گفت‌و‌گو با جامعه بین‌المللی سازنده خواهد بود.

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین در پاسخ به سئوال دیگری گفت: روسیه خواستار آن است که مسئله لغو قرارداد فروش سامانه‌های دفاع ضد هوایی «اس-300» به ایران از دستور کار روابط دو کشور حذف شده و این مشکل هر چه سریعتر حل و فصل شود.

لغو این قرارداد از سوی روسیه در سال 2009 باعث شد تا ایران به مجامع بین‌المللی شکایت کرده و خواستار دریافت خسارت مالی به ارزش بیش از 4 میلیارد دلار از طرف روسی شده است. لغو این قرارداد با توجه به تصویب قطعنامه شورای امنیت در خصوص منع فروش تسلیحات نظامی به ایران صورت گرفت.

ریابکوف گفت: ما می‌خواهیم تا این مشکل هر چه سریعتر حل و فصل شده و از دستور کار روابط روسیه و ایران کنار گذاشته شود.

وی با توضیح اینکه شکایت ایران از روسیه در حال حاضر در دادگاه بین‌المللی در حال رسیدگی است، یادآور شد: قصد ندارد توضیح بیشتری به اظهارات رئیس‌جمهوری ولادیمیر پوتین و مقامات شرکت «راس آبارون اکسپورت» در این رابطه بیافزاید.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول