اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین:

شورای عالی ورزش در قزوین تشکیل می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: شورای عالی ورزش استان قزوین با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، استاندار و سایر دستگاه‌های ذیربط تشکیل می‌شود.

شورای عالی ورزش در قزوین تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محسن حق‌شناس در نشست مسئولان و رؤسای هیئت‌های ورزشی استان با نمایندگان مجلس شورای اسلامی که بعد از ظهر امروز در سالن باغستان برگزار شد، اظهار داشت:‌ ظرفیت استان قزوین در بخش ورزشی ظرفیت کم‌نظیری است.

وی افزود: با توجه به اینکه نمایندگان مردم استان قزوین در مجلس افرادی هستند که توجه ویژه‌ای به بخش ورزش دارند، امیدواریم بتوانیم از این فرصت استفاده کرده و وضعیت ورزش استان را به وضعیت مطلوبی نسبت به وضع حاضر برسانیم.

این مسئول با اشاره به موفقیت ورزشکاران ایرانی در مسابقات آسیایی اضافه کرد: حضور جدی همه مسئولان موجب شد که ورزشکاران ایرانی در مسابقات آسیایی رتبه چهارم را کسب کنند و در المپیک لندن نیز با 12 مدال به جایگاه خوبی دست یابند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین عنوان کرد: در سال‌های اخیر مشکلات زیادی در تأمین بودجه در بخش ورزشی وجود داشت اما هیچ یک از این تنگناها موجب نشد که ورزشکاران دست از تلاش بردارند.

حق‌شناس تصریح کرد: با وجود بودجه کم در بخش ورزش و تنگناهای موجود در این عرصه، حدود 30 درصد از این بودجه فقط بین دو تیم فوتبال کشور که پرطرفدار است صرف می‌شود.

وی با اشاره به مصوبه هیئت دولت در خصوص خریداری زمین‌های دارای کاربری ورزشی گفت: در این مصوبه هیئت دولت، وزارت مسکن و شهرسازی موظف شد زمین‌هایی که قابلیت استفاده به عنوان فضای ورزشی را دارند، خریداری کرده و در اختیار وزارت ورزش قرار دهد که محقق نشد.

این مسئول افزود: یکی دیگر از برنامه‌های دولت برای رفع مشکلات بخش ورزش، تخصیص قسمتی از اعتبارات بخش پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر بود که این مورد نیز تحقق نیافت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین با اشاره به دیگر مصوبات هیئت دولت دهم در بخش ورزش خاطرنشان کرد: یکی از مصوبات هیئت دولت دهم تخصیص یک درصد از درآمدهای دستگاه‌های اجرایی برای اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های ورزشی بود که در سال 91 و شش ماهه نخست سال جاری هیچ اعتباری به بخش ورزش استان اختصاص نیافته است.

حق‌شناس بیان کرد: معافیت مالیات، ایجاد زمینه‌های اشتغال برای ورزشکاران مطرح و قهرمانان از مواردی است که در صورت تحقق یافتن تأثیر زیادی در رفع مشکلات بخش ورزش دارد.

وی با اشاره به مصوبات این نشست اظهار کرد: راه‌اندازی باشگاه‌های صنعت و کشاورزی، تشکیل شورای عالی ورزش استان قزوین با حضور استاندار، نمایندگان مجلس و تشکیل کارگروه ویژه تخصصی متشکل از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، استاندار و هیئت‌های ورزشی برای جذب حامیان مالی از مصوبات نشست مشترک اداره کل ورزش و جوانان استان با نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

انتهای پیام/77010/ل40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول