اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آتش نشانی شیروان:

روزانه 120 نفر با آتش‌نشانی شیروان تماس می‌گیرند

رئیس آتش نشانی شیروان گفت: روزانه 120 نفر با شماره تلفن 125 تماس می‌گیرند.

روزانه 120 نفر با آتش‌نشانی شیروان تماس می‌گیرند

رمضانعلی شارعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیروان اظهار کرد: طی امسال یک هزار و 250 مورد تماس تلفنی با 125 برقرار شده است که از این میزان 385 مورد منجر به عملیاتی شده و 134 مورد توسط ادارات و مابقی مزاحمت‌های تلفنی بوده است.

وی خواستار برخورد با مزاحمان از طریق کیوسک‌های داخل شهر شد و افزود: در حال حاضر سه ایستگاه آتش نشانی با 52 پرسنل در حال ارائه خدمت هستند.

شارعی همچنین از فعالیت 57 داوطلب افتخاری مرد و زن خبر داد و گفت: طی امسال 2 هزار و 500 نفر ساعت آموزش آتش نشانی را در زمینه‌های اطفاء حریق مقدماتی و امداد و نجات گذراندند.

وی اظهار کرد: این افراد مختص امدادگران هلال احمر و کارکنان شبکه بهداشت درمان، دانش‌آموزان و دانشجویان مراکز آموزش و پرورش و آموزش عالی بوده‌اند.

رئیس آتش نشانی شیروان با تبریک هفتم مهر روز ملی آتش نشانی به تمام همکاران ایران از برگزاری رژه موتوری، مانور عملیات امداد و نجات، مسابقات عملیاتی امداد و نجات آتش نشان‌ها، تجلیل از آتش نشان‌های نمونه فداکار و آموزش‌های عمومی و برگزاری مسابقات ورزشی در این روز خبر داد.

وی نبود تجهیزات کافی، عدم نیروی آموزش دیده، عدم اطلاع رسانی و آگاهی مردم از وظایف آتش نشانی را با توجه به گستردگی شهرستان از مهم‌ترین مشکلات این واحد اعلام کرد.

شارعی خواستار نصب جعبه‌ی فایرباکس و کپسول آتش نشانی و پله اضطراری در ساختمان‌های مرتفع شد.

وی افزود: با توجه به اینکه تمامی منازل و مراکز تجاری تحت بیمه حوادث شرکت گاز می‌باشند، در صورت مشاهده هر گونه موارد مرتبط با آتش نشانی همکاری لازم برای کارشناسی به عمل آید.

رئیس آتش نشانی شیروان از ایجاد مرکز آموزشی در سال‌های آینده خبر داد و گفت: 27 نفر از کارکنان آتش نشانی شهر ظرف چند روز گذشته از آموزش‌های تخصصی و ایمنی برخوردار شدند.

وی اظهار کرد: طی نیمه نخست امسال بیش از 176 بازدید از اماکن دولتی و خصوصی صورت گرفته است.

شارعی فعالیت‌های دیگر این واحد را آتش سوزی اماکن تجاری و منازل 47 مورد، آتش سوزی و تصادفات وسائل نقلیه با 58 مورد، آتش سوزی مزارع 53 مورد، آتش سوزی باغات و فضای سبز 68 مورد، آبکشی منازل و معابر سطح شهر در زمان بارندگی 38 مورد برشمرد.

وی همچنین گرفتن حشرات و خزندگان و حیوانات ولگرد 47 مورد، قطع درختان در هنگام طوفان و باد شدید در سطح شهر 5 مورد، انگشتر بری حبس شدن در اتاق، چاه افتادگی آسانسور و غرق شدگی 117 مورد، تعداد مصدومان صحنه‌های تصادف و حوادث 76 نفر، تعداد فوت شدگان 9 نفر را از دیگر اقدامات این واحد عنوان کرد.

رئیس آتش نشانی شیروان گفت در مقایسه با سال گذشته در این مدت در بخش تصادفات 20 درصد کاهش و در بخش آتش سوزی منازل مسکونی و تجاری 10 درصد افزایش بوده است.

انتهای پیام/63002/ش40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول