اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته نخست جام آزادگان

نفت در همدان و استقلال در اهواز برابر پاس و الوند زانو زدند

نمایندگان فوتبال همدان در مسابقات لیگ دسته اول ایران موفق شدند حریفان خوزستانی خود را با شکست از پیش رو بردارند و به نخسین سه امتیاز این فصل خود برسند.

نفت در همدان و استقلال در اهواز برابر پاس و الوند زانو زدند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، فصل جدید مسابقات فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های ایران از روز گذشته با انجام 12 بازی در اقصی نقاط کشور آغاز شد و دو نماینده فوتبال همدان با سربلندی در این هفته درخشیدند.

در همدان و در ورزشگاه شهدای قدس این شهر، سبزپوشان همدانی برابر تیم قدرتمند نفت مسجدسلیمان به میدان رفتند که موفق شدند با ارائه یک بازی منطقی با یک گل حریف خوزستانی خود را با شکست بدرقه کنند.

این بازی که با استقبال بسیار کم تماشاگران همدانی روبرو شده بود با قضاوت رسول رهبرفام(داور وسط)، رحیم شاهین و ایوب غلامزاده (کمک داور) و مهدی شجاعی (داور چهارم) برگزار شد.

در این بازی مجتبی خورشیدی با ترکیب سیدجلیل احمدی، امید خورج، سید عماد قاسمی، قاسم پوراسدالله، محسن پورحاجی، مهدی سیفی، نادر هوشیار، مهرداد رضایی، امیر گداری (سید احمد موسوی 81)، مصطفی عاقلی، فخرالدین شهرویی (لفته حمیدی 65) و (محمد میرتربی 92) برابر میهمان نفتی خود صف‌آرایی کرد.

در مقابل داریوش یزدی ابوالفضل بهادرانی، خیرالله ویسی، علی جهانگیری، حمزه حدادی، کیومرث چراغی، همایون گراوند، میلاد صادقی، صادق صادقی (مسعود قنواتی 46)، حکیم نصاری، حسین مالکی (مصطفی نوروزی 71) و رضا درویشی (میلاد داوودی 79) را به میدان فرستاد.

برگزاری این بازی که تا ساعت 14 روز چهارشنبه به دلیل تعلیق پاسی‌ها و بدهی سنگین از سوی کمیته انضباطی در هاله‌ای از ابهام بود با سپردن چک 20 میلیارد ریالی شخصی عبدالحمید رمضانی مدیرعامل در کمیته انضباطی و سازمان لیگ مجوز بازی داده شد.

استرس در هفته نخست بازی‌ها باعث شد تا هر دو تیم محتاطانه در نیمه اول به ارزیابی یکدیگر بپردازند و هیچ اتفاق خاصی به جز چند حمله کم‌فشار بر روی دروازه‌‌های هم صورت نگرفت.

در دقیقه 37 امیر گداری با شوت زیبای دروازه نفت را تهدید کرد که در ریباند مهرداد رضایی نتوانست از این موقعیت استفاده کند و از دست رفت.

نشان دادن سه کارت زرد در نیمه اول برای مدیریت بازی توسط رسول رهبرفام داور مسابقه از اتفاقات نیمه نخست بود.

در نیمه دوم با انجام چند تعویض مربیان هر دو تیم در اندیشه تغییرات تاکتیکی برای رسیدن به گل و نتیجه بودند که شوت محسن پورحاجی باعث شد تا نخستین گل سبزپوشان همدانی از فاصله 35 متری به ثمر برسد.

در ادامه بازی حملات هر دو تیم بی‌اثر بود و نتوانستند نتیجه را تغییر دهند.

نکته جالب این بازی در دقیقه 85 بود که در یک ضربه ایستگاهی بازیکنان نفت به گل رسیدند که کمک‌داور این مسابقه با اعلام آفساید این گل را مردود اعلام کرد که با اعتراض همه بازیکنان، کادر فنی تیم خوزستانی همراه شد که در نتیجه داریوش یزدی سرمربی نفت از بازی اخراج شد.

لفته حمیدی بازیکن آبادانی تیم پاس همدان که در دقیقه 65 به جای شهرویی وارد زمین شد در دقیقه 92 مجدد تعویض شد و این در جای خود از نکات این بازی بود.

سرانجام بعد از مدت‌ها جایگاه خبرنگاران و ورزشی‌نویسان به همت مدیر روابط عمومی اداره ورزش و جوانان سر و سامان گرفته بود و با تعویض صندلی، شستشوی شیشه و محوطه جایگاه شرایط درخور شأن خبرنگاران فراهم شده بود.

به گفته چاروسایی مدیر روابط عمومی و سخنگوی اداره ورزش و جوانان از هفته آینده برای نخستین بار خبرنگاران ورزشی همدان در جایگاه صاحب اینترنت و خط تلفن برای سرعت بخشیدن در انعکاس اخبار بازی‌های لیگ دسته اول خواهند شد.

تیم الوند، دیگر نماینده فوتبال همدان که در اهواز به مصاف آبی‌پوشان اهوازی رفته بود موفق شد با حساب سه بر دو میزبان خود را شکست دهد.

شاگردان رضا طلایی‌منش در این بازی موفق شدند با گل‌های مرتضی عزیزمحمدی در دقیقه 11 و دو گل قاسم اکبری در دقایق 42 و 50 سه امتیاز شیرین این بازی خارج از خانه را کسب کنند.

از اردوی الوندی‌ها خبر می‎رسید بهرام یدی مدیرعامل این باشگاه به دلیل کسب دو پیروزی متوالی در جام حذفی و هفته نخست لیگ دست به جیب شده و با پرداخت پاداش ویژه تشکر خود را از بازیکنان و کادر فنی ابراز کرده است.

نمایندگان فوتبال استان در هفته دوم همزمان در روز دوشنبه هشتم مهر به مصاف حریفان خواهند رفت که در همدان تیم الوند باید برابر گیتی‌پسند اصفهان به میدان برود و پاسی‌ها در بندرعباس به مصاف تیم آلومینیوم هرمزگان خواهد رفت.

انتهای پیام/89020/ل40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول