اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس عقیدتی ـ سیاسی پادگان قهرمان همدان:

زنده بودن یک ملت در گرو معرفت و توجه به ارزش‌هاست

رئیس عقیدتی ـ سیاسی پادگان قهرمان همدان با بیان اینکه دوران هشت سال دفاع مقدس دوران معرفت ملت ایران و توجه آنان به آرمان‌های انقلاب است، گفت: حیات و زنده بودن یک ملت در گرو توجه به این دو اصل مهم است.

زنده بودن یک ملت در گرو معرفت و توجه به ارزش‌هاست

حجت‌الاسلام علی محمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با تبریک هفته دفاع مقدس به تمام آزادی‌‌خواهان اظهار کرد: گرامیداشت این هفته در راستای زنده‌ نگه‌داشتن شهدا و انتقال رشادت‌های رزمندگان اسلام به نسل امروز و بعدی است.

وی با بیان اینکه دوران هشت سال دفاع مقدس دوران معرفت ملت ایران و توجه آنان به آرمان‌های و ارزش‌های انقلاب است، افزود: حیات یک ملت در گرو توجه به این دو اصل مهم است.

رئیس عقیدتی ـ سیاسی پادگان قهرمان همدان تصریح کرد: اگر بخواهیم ملت ایران همچنان زنده بماند باید ارزش‌ها و آرمان‌های دوران دفاع مقدس را حفظ و حراست کنیم.

وی با اشاره به از خودگذشتگی شهدا و رزمندگان اسلام برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ادامه داد:‌ هشت سال دفاع مقدس جزو حساس‌ترین برهه‌هایی است که همیشه در تاریخ حماسه و ایثار و پایداری ملت ایران چون نگینی درخشش دارد.

محمدی یادآور شد: هشت سال دفاع مقدس در واقع هشت سال مقاومت، ایثار، حماسه و احیای شرف است و دیگر تکرار نمی‌شود.

*معرفی جنگ نیازمند معرفی شخصیت امام و شهداست

وی با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها ابراز داشت: باید از این فرصت برای بیان شجاعت‌ها، رشادت‌ها و مقاومت‌های شهدا و رزمندگان برای نسل جوان بهره برد.

رئیس عقیدتی ـ سیاسی پادگان قهرمان همدان با اشاره به برنامه‌های هفته دفاع مقدس تصریح کرد: خاطره‌گویی رزمندگان دفاع مقدس از جمله برنامه‌های این هفته محسوب می‌شود که رزمندگان با حضور در مدارس و دانشگاه‌ها به بیان خاطرات خود از آن دوران می‌پردازند.

وی با بیان اینکه تقارن هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس را باید امری از ناحیه خدا دانست، گفت: بیان رشادت‌ها و دلاورمردی‌های شهدا و رزمندگان، ایمان و عمق اعتقاد جوانان و مقاومت ملت در آن دوران تأثیر بسزایی در جوانان امروزی دارد.

محمدی با نابرابر خواندن جنگ تحمیلی یادآور شد: این جنگ زمانی بر ایران تحمیل شد که بسیاری از کشورهای قدرتمند به ویژه آمریکا حامی صدام بودند و در داخل کشور نیز جناح‌های وابسته به شرق و غرب با تبلیغات مسموم خود دولت را تضعیف می‌کردند و با توجه به شکل‌گیری انقلاب و نوپایی جمهوری اسلامی، نیروهای نظامی به خصوص ارتش آمادگی لازم را نداشت.

وی ادامه داد: هدایت این جنگ و دفاع در مقابل دشمن با آن وضعیت را به چیزی جز شجاعت، شهامت، ایثار، مقاومت و از خودگذشتگی جوانان نمی‌توان تفسیر کرد.

رئیس عقیدتی ـ سیاسی پادگان قهرمان همدان ابراز داشت: جوانان امروزی نیز به مراتب آگاه‌تر از جوانان آن زمان بوده و اگر مطلبی درست و به جا بیان شود، قبول می‌کنند.

به گفته وی برای معرفی جنگ باید به معرفی شخصیت امام و شهدا بپردازیم، انسان‌های بزرگ و پاکدامنی که در راه حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب جان عزیز خود را فدا کردند.

* در رابطه با کار در زمینه دفاع مقدس کوتاهی می‌شود

محمدی با بیان اینکه دشمن هدفی جز نابودی جمهوری اسلامی و تضعیف ملت ایران را نداشت، اظهار کرد:‌ باید اهداف دشمن را نیز برای جوانان بازگو کرد اینکه چرا قبل از انقلاب چنین جنگی را به بار نیاورد و بعد از انقلاب در مرزها شرق و غرب جنگ را به ما تحمیل کردند.

وی با اشاره به برگزاری اردوهای راهیان نور تصریح کرد:‌ برگزاری اردوهای راهیان نور برای آشنایی نسل امروزی با فرهنگ دفاع مقدس بسیار تأثیرگذار است.

رئیس عقیدتی ـ سیاسی پادگان قهرمان همدان با اشاره به کوتاهی‌هایی در رابطه با کار در زمینه دفاع مقدس گفت:‌ برای مثال فیلم‌هایی که در این زمینه ساخته می‌شود به خوبی بیانگر جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس نیست.

وی با اشاره به کتاب‌های نوشته شده در زمینه دفاع مقدس بیان داشت: به دلیل عدم حمایت و استقبال خوب مسئولان ذیربط از نویسندگان و چاپ و انتشار این آثار، اگر کتابی ارائه می‌شود به عنوان اولین و آخرین اثر نویسنده در مورد جنگ به شمار می‌رود.

محمدی با بیان اینکه باید خاطرات و وصیت‌نامه‌های شهدا در بین جوانان منتشر شود، یادآور شد: به تعبیر امام راحل هشت سال دفاع مقدس، یک نعمت بود و با گذشت زمان این مهم بیشتر احساس می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات دیگر کشورها که توسط استکبار به آنها تحمیل می‌شود، افزود: علت اینکه این مشکلات بر کشور ما تحمیل نمی‌شود پشت سر گذاشتن هشت سال دفاع مقدس و شناخت استکبار از ملت ایران است.

*بیان ارزش‌های دفاع مقدس تأثیر بسزایی در مقابله با جنگ نرم دارد

رئیس عقیدتی ـ سیاسی پادگان قهرمان همدان تصریح کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند گرفتاری‌هایی که بعد از بیداری اسلامی در کشورها به وجود آمده به خاطر نبود تجربه است و ایران این تجربه را کسب کرده‌ است.

وی با بیان اینکه شهدا نیز از این مرز و بوم و از قشرهای مختلف مردم برخاسته‌اند و به این درجه والا رسیده‌اند، ادامه داد: در صورت بروز چنین اتفاقی جوانان امروزی نیز با همان شور و نشاط و با حضور خود حماسه دیگری را رقم می‌زنند.

محمدی با اشاره به تأثیر بازگویی و بیان ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه امروزی تأکید کرد: این مهم تأثیر بسزایی در مقابله با جنگ امروزی، جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دارد.

به گفته وی دشمن هنوز دست از تلاش و دشمنی با جمهوری اسلامی ایران برنداشته و زمانی که نتوانست با درگیری فیزیکی و رو در رو در مقابل نظام جمهوری اسلامی پیروز شود به جنگ نرم و تهاجم فرهنگی روی آورده است.

رئیس عقیدتی ـ سیاسی پادگان قهرمان همدان بیان داشت: هدف دشمن از جنگ نرم تضعیف ایمان جوانان و بدبین کردن آنان به جمهوری اسلامی، ولایت و اسلام است.

وی با اشاره پیام انقلاب که جز ظلم‌ستیزی نیست، اضافه کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری هدف دشمن این است که پیام انقلاب به دنیا نرسد.

محمدی در پایان خاطرنشان کرد: جوانان امروز نیز چون دوران دفاع مقدس با عمق ایمان و اعتقاد خود و در سایه مقاومت و مجاهدت جمهوری اسلامی را حفظ کرده‌ و توطئه دشمنان را به خود آنها باز می‌گردانند و نمی‌گذارند راه شهدا گم شود.

انتهای پیام/89006/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول