اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور:

فرهنگ عاشورایی منطق ایران در مقابل دشمنان است

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور گفت: فرهنگ عاشورایی، ایثار و شهادت منطق ایران در مقابل تمام دشمنان است.

فرهنگ عاشورایی منطق ایران در مقابل دشمنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از ماسال، حسنعلی نوری امشب در یادواره شهدای جاویدالاثر این شهرستان، اظهار کرد: امروز لازم است تا رزمندگان و ایثارگران از هفته دفاع مقدس استفاده کرده و به همگان به ویژه نسل جوان بگویند که چه اتفاقی افتاده است که جوان 14 ساله برای حضور در خط مقدم می‌گریست.

وی انتقال واقعیات تاریخ جنگ به نسل آینده را ضروری دانست و تصریح کرد: ضروری است آنهایی که از این جنگ به سلامت گذشتند مانند زینب(س) واقعیات تاریخی را به جوانان بگویند تا یزیدیان زمان با تاریخ‌سازی ذهن آنها را تسخیر نکنند.

این مسئول، نوع خالصانه رشادت‌های رزمندگان و ایثارگران در طول هشت سال دفاع مقدس را رمز بقای انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: یک رزمنده‌ شهید فرصتی برای ریا و تفاخر دنیوی نداشت و تنها به ولایت‌پذیری، عظمت انقلاب و کشورش می‌اندیشید.

جانشین رئیس ستاد انتخابات کشور با ذکر خاطره‌ای از شهید حسین عالی، افزود: این شهید تنها دلیل تحمل دردهای ناشی از مجروحیت را کسب لبخند رضایت حضرت امام(ره) عنوان کرد.

وی سخنان حضرت امام (ره) را ناشی از باور عمیق این رهبر دانست و تصریح کرد: این مرد بزرگ درباره ملت ایران می‌فرمایند این ملت از مردم حجاز در عصر رسول خدا (ص) و مردم شام در عصر علی ابن‌ابیطالب برتر هستند.

نوری، گفت: این معجزه قرن بود که پدران و مادران جوانان خود را با دست‌های خود راهی جبهه‌ها می‌کردند که به یقین می‌دانستند احتمال برگشتن آنها بسیار کم است.

به گفته وی، این رزمندگان و جانبازان در مقابل آتش گلوله‌های دشمن سوختند تا قرآن، اسلام و عظمت کشور و انقلاب نسوزد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس، افزود: جنگ هشت ساله تنها جنگ در طول 200 سال اخیر بود که وجبی از خاک کشور از دست نرفت و این یک افتخار بزرگی است که با رنج و تحمل سختی‌ها به دست آمد.

وی، با تأکید بر لزوم ارائه تاریخ و یادآوری رشادت‌های رزمندگان ایرانی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس جنگ جهانی سوم بود و صدام تقریباً با تمام دنیا در مقابل ما ایستاد و به خیال خود پیروز بود اما آنها قدرت ایمان، پیوند با ولایت، فرهنگ عاشورا را ندیدند و شکست خوردند.

نوری، با بیان اینکه بمب اتم جمهوری اسلامی در فرازهای زیارت عاشورا است، خاطرنشان کرد: ما با منطق شهادت و ایثار در مقابل دشمنان ایستادیم و فرهنگ عاشورایی تمام دارایی ماست.

وی، گسترش فرهنگ ایثار را ضروری دانست و افزود: وظیفه زینبی تمام رزمندگان و جانبازان است تا سکوت نکرده و این دفاع جانانه را نه تنها در داخل بلکه با ابزارهای مختلف به گوش جهانیان برسانند تا همگان به این جنگ افتخار کنند.

به گزارش فارس، مراسم مذکور با حضور جمعی از مردم، مسئولان استانی و محلی، خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران در مسجد جامع ماسال برگزار شد.

شهرستان ماسال 136 شهید و 564 جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

انتهای پیام/84001/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول