اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان خبر داد

انجام 600 کیلومتر خط کشی در جاده‌های مواصلاتی کردستان

مدیر راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان از انجام عملیات خط‌کشی در 600 کیلومتر از راه‌های استان از سال گذشته تاکنون خبر داد.

انجام 600 کیلومتر خط کشی در جاده‌های مواصلاتی کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدراشد مدرس‌گرجی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی در سنندج حفظ و نگهداری جاده‌های موجود در کنار ساخت و ایجاد راه‌های جدید در سطح استان را از مهم‌ترین اولویت اداره راهسازی استان دانست و اظهار کرد: با توجه به وضعیت توپوگرافی و کوهستانی بودن استان، حفاظت و نگهداری از راه‌ها در کردستان نسبت به سایر استان‌ها سخت‌تر و نیازمند صرف اعتبارات بیشتر است.

به گفته وی، این اداره‌کل انجام فعالیت‌های مرتبط با نگهداری راه‌ها را به منظور ارتقای ایمنی و تسهیل تردد و رضایت‌مندی استفاده‌کنند‌گان در اولویت‌ خود قرار داده و در این راستا برنامه‌های مستمری را اجرا می‌کند.

مدیر راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان خاطرنشان کرد: ایجاد بستر مناسب برای برقراری تردد ایمن و روان در سطح جاده‌های استان از مهم‌ترین اولویت‌های فعالان حوزه راهداری در سطح استان است.

به گفته مدرس‌گرجی، آرام‌سازی و آشکارسازی نقاط پرخطر به عنوان یکی از مهم‌ترین اقدامات در این حوزه به صورت ویژه در سطح استان دنبال می‌شود که نصب تابلوهای جدید فسفری از جمله اقداماتی است که در این زمینه انجام می‌شود.

وی از شناسایی بیش از 40 نقطه پرحادثه در گردنه‌ها و جاده‌های استان خبر داد و متذکر شد: اکثر نقاط پرحادثه استان با توجه به شاخص‌های لازم شناسایی و در راستای ایمن‌سازی آنها اقدامات خوبی انجام شده است.

مدیر راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان، خط‌کشی را از دیگر برنامه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی را به منظور افزایش سطح ایمنی و روان‌سازی جاده‌ها استان دانست و بیان کرد: از سال گذشته تاکنون بیش از 600 کیلومتر از جاده‌های استان خط‌کشی شده است.

مدرس‌گرجی با اشاره به وجود 25 گردنه در گلستان، اظهار کرد: استان کردستان در زمینه داشتن گردنه رتبه نخست کشوری را دارد.

وی از نصب علائم هشداردهنده مانند چشم گربه‌ای و چشم ببری در سطح جاده‌های استان به عنوان یکی دیگر از اقدامات این اداره‌کل به منظور ارتقای ایمنی جاده‌ها خبر داد و افزود: تأمین حداکثر ایمنی از اهم وظایف این اداره‌کل بوده و به همین منظور به طور مستمر یک سری اقدامات از جمله نصب تابلو و علایم ایمنی اجرای خط‌کشی، آشکارسازی نقاط پرحادثه، ایجاد روشنایی و نصب گاردریل انجام می‌شود.

مدیر راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان در پایان از اجرای شیارهای لرزاننده در سطح جاده‌های استان به منظور هوشیار کردن راننده‌های خواب‌آلوده به عنوان یکی دیگر از اقدامات این اداره‌کل نام برد و گفت: اجرای شیار لرزاننده با وجود اینکه همواره مورد انتقاد رانندگان قرار می‌گیرد نقش زیادی در کاهش تصادفات ایفا می‌کند.

انتهای پیام/79002/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول