اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اوقاف گلستان خبر داد:

گلستان میزبان «حریم آسمانی» با مشارکت شبکه قرآن

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان از برگزاری محفل نورانی انس با قرآن با محوریت «حریم آسمانی» در استان خبر داد و گفت: این محفل در 11 مهرماه با مشارکت شبکه قرآن در گلستان برگزار خواهد شد.

گلستان میزبان «حریم آسمانی» با مشارکت شبکه قرآن

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام حسن دارابی بعدازظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان گلستان اظهار داشت: آئین معنوی «حریم آسمانی» با حضور مهدی عادلی قاری بین‎المللی در امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان همراه با برنامه‎های متنوع قرآنی انجام خواهد گرفت. 

وی یکی از برکات نظام اسلامی را تلاش مضاعف در راستای ترویج و تبلیغ فرهنگ قرآنی برشمرد و تصریح کرد: خوشبختانه در سال‎های پس از انقلاب «فرهنگ قرآن» روز به روز در حال گسترش است و در اهمیت این ودیعه الهی مقام معظم رهبری از قرآن کریم به عنوان نسخه شفابخش بشریت و نور هدایت در ظلمت‌کده وحشتناک کنونی یاد کرده‎اند. 

تفکر و تصمیم قرآنی جامعه را به عدالت نزدیک می‎کند

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان افزود: آنچه امروز می‎تواند جامعه را از وضعیت ظلم و جور نجات دهد و عدالت را به مردم هدیه کند و جامعه را برای حکومت جهانی امام عصر(عج) آماده و مهیا سازد قرآن است لذا اگر جامعه‎ای قرآنی فکر کند، قرآنی تصمیم بگیرد، قرآنی زندگی کند و قرآنی کار کند به طور حتم آن جامعه مدینه فاضله خواهد بود و می‎تواند ادعا کند که عدالت علوی را دریافت کرده است. 

دارابی تاکید کرد: وظیفه ذاتی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این است که در راه تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی حرکت کند و یکی از سازمان‎هایی که این وظیفه ذاتی را بر عهده گرفته سازمان اوقاف و امور خیریه است که در زمینه قرآن در سطوح مختلف حرکت و برنامه‎ریزی می‎کند. 

سازمان اوقاف تنها دستگاه متولی در برگزاری مسابقات بین‎المللی است

وی یکی از اصلی‎ترین وظایف اوقاف را تولیت برگزاری مسابقات بین المللی برشمرد و افزود: در هر نهاد، اداره و موسسه‎ای مسابقات قرآنی برگزار می‎شود و در نهایت تا سطح کشوری به پایان می‎رسد اما تنها دستگاهی که متولی مسابقات بین‎المللی است سازمان اوقاف است که اکنون در آستانه برگزاری یک مسابقه بزرگ در سی و ششمین مرحله بین‎المللی هستیم. 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: پنج‎شنبه این هفته اصحاب وقف گلستان و عموم مردم محفل معنوی «شبی با شهدا» را به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس در امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان برگزار می‎کنند که این مراسم با قرائت دعای پرفیض کمیل همراه خواهد بود. 

انتهای پیام/83001/ت30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول