اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان عمومی و انقلاب قزوین مطرح کرد

عملکرد ضعیف قزوین در خصوص برپایی مراکز ترک اعتیاد

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: متأسفانه به لحاظ عملکرد ضعیف دستگاه‌های مرتبط در اجرای ماده 16 تاکنون مراکز ترک اعتیاد منظور نظر این ماده در استان راه‌اندازی نشده است.

عملکرد ضعیف قزوین در خصوص برپایی مراکز ترک اعتیاد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در بازدید از مراکز تجمع معتادان در شهر که همراه دبیر کمیته حقوقی و قضایی مبارزه با مواد مخدر صورت گرفت، اظهار داشت: یکی از وظایف دادستان از باب مدعی‌العموم بررسی وضعیت جامعه است.

وی افزود: این راستا و پیرو گزارشات واصله از سوی شهروندان مبنی بر حضور تعداد قابل توجهی از معتادان در برخی مناطق شهر، از این مناطق بازدید به عمل آمد.

دادستان قزوین یادآور شد: مطابق ماده 16 قانون اصلاحی قانونی مبارزه با مواد مخدر حاکمیت موظف است برای درمان افراد آلوده به مواد مخدر که از خانواده طرد شده و یا اقدام به ترک اعتیاد و درمان در مراکز موجود نمی‌ کنند، مراکزی را ایجاد کند تا عملیات ترک آنها در دوره‌های سه الی شش ماهه صورت گیرد.

صادقی تصریح کرد: متأسفانه به لحاظ عملکرد ضعیف دستگاه‌های مرتبط در اجرای ماده 16 تاکنون مراکز ترک اعتیاد منظور نظر این ماده در استان راه‌اندازی نشده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از عوامل این عملکرد ضعیف این است که مسئولان تعداد افرادی که نیاز به چنین مراکزی دارند را محدود می‌دانند که چنین تصوری صحیح نیست.

انتهای پیام/2667/ق/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول