اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار البرز تأکید کرد

لزوم گسترش برنامه‌های فرهنگی برای زنان البرزی

فرماندار شهرستان البرز بر لزوم گسترش برنامه‌های فرهنگی برای زنان در این شهرستان تأکید کرد.

لزوم گسترش برنامه‌های فرهنگی برای زنان البرزی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، غلامرضا حسن‌پور ظهر امروز در همایش نقش بصیرتی زنان در دفاع مقدس در تالار شهید آوینی الوند اظهار کرد: بانوان مسلمان ولایت‌مدار انقلابی ایران با حضور پررنگ و چشم‌گیر خود در دفاع مقدس نشان دادند که در تمامی عرصه‌ها همگام با مردان از آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی دفاع خواهند کرد.

فرماندار البرز گفت: در دفاع مقدس شاهد این مهم بودیم که زنان با حضور شاخص در صحنه نبرد و حضوری مستقیم در خط مقدم جبهه‌ها در حمله دشمن به شهادت رسیدند و بسیاری از آنان به درجه جانبازی نائل شده و یا سال‌ها در اسارت رژیم بعثی عراق بودند و هنوز هم پس از گذشت سال‌ها از جنگ تحمیلی برخی از آنان در صحنه نیروهای مسلح حضوری پررنگ و فعال دارند.

وی تأکید کرد: زنان در دفاع مقدس علاوه بر حضوری مستقیم در وقایع جنگ با حضور خود در پشت جبهه با انجام اقدامات فرهنگی و پشتیبانی نیروهای مسلح در فراهم کردن آب، غذا و امکانات برای رزمندگان، پرستاری و نگهداری از مجروحان و نشر روحیه ایثار و شهادت در شهرها و روستاها موجب افزایش روحیه در جبهه‌ها شدند.

حسن‌پور تصریح کرد: امام خمینی (ره) فرمودند: «ملتی که بانوان آن روحیه ایثارگری و شهادت‌طلبی داشته باشند، هیچ‌گاه شکست نخواهند خورد»؛ بانوان و مادران ایرانی با از خود گذشتگی و بدون هیچ چشم‌داشتی فرزندان خود را در راه اعتلای انقلاب و اسلام فدا کردند.

وی ادامه داد: حتی مادران شهید پس از مشاهده اجساد فرزندان خود نه تنها عجز و ناله‌ای نکرده بلکه با غرور و عزت آن را هدیه‌ای ناقابل در راه انقلاب و آرمان‌های امام خمینی (ره) می‌دانستند.

این مسئول خطاب به بانوان افزود: دشمن امروز هجمه تبلیغاتی خود را بر ضد فرهنگ دینی و اسلامی آغاز کرده و وظیفه شما در مقابله با این تهاجمات نشر فرهنگ دینی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در میان نوجوانان و جوانان ایران اسلامی است.

حسن‌پور خاطرنشان کرد: باید این تجربه را از تاریخ بیاموزیم که دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی در کمین بوده و از داخل توسط منافقین و مخالفین نظام و از خارج توسط کشورهای غربی و به وسیله تحریم‌ها به دنبال براندازی نظام اسلامی هستند لذا وظیفه مادران امروز تربیت فرزندانی است که دانشمندان علمی بزرگ آینده و حافظان آرمان‌های انقلاب اسلامی خواهند بود.

وی در پایان گفت: ایجاد وحدت و همدلی در میان اقوام مختلف و قشرهای مختلف اجتماعی جزو الزاماتی است که در راهبرد آرمان‌ها و اهداف انقلاب موثرترین راه محسوب می‌شود.

انتهای پیام/2667/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول