اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

مطبوعات محلی گیلان 700 میلیون تومان پول گرفتند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: سال گذشته برای حمایت از مطبوعات محلی گیلان 700 میلیون تومان پول پرداخت شده است.

مطبوعات محلی گیلان 700 میلیون تومان پول گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی اسماعیل‌پور ظهر امروز در جمع مدیران پایگاه‌های خبری تحلیلی گیلان با اشاره به صدور مجوز نشریات اظهار کرد: مدیران مسئول به منظور دریافت مجوز نشریه تعهد می‌کنند برای انتشار نیاز به کمک دولت ندارند.

وی از صدور مجوز 706 نشریه سال گذشته در کشور خبر داد و افزود: مجوز 25 نشریه مربوط به استان گیلان است.

اسماعیل‌پور با بیان اینکه بعضی از استان‌ها حتی یک روزنامه محلی ندارند، تصریح کرد: تعداد 9 روزنامه محلی اکنون در گیلان منتشر می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان جایگاه روزنامه‌ها را ویژه دانست و بیان کرد: نگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مطبوعات حمایتی است.

وی با اشاره به پرداخت 700 میلیون تومان یارانه به مطبوعات محلی گیلان در سال گذشته، اذعان کرد: ممکن است نقد و ملاحظه‌هایی در شیوه توزیع و ... داشته باشیم اما پول بین مطبوعات در استان توزیع شده است.

اسماعیل‌پور نگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به مطبوعات را استفاده از تمام ظرفیت‌ها عنوان کرد و گفت: حذف و کنار گذاشتن رسانه آخرین روش و درمان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه تفاهم، همدلی، رفاقت و پیوندهای عاطفی بین صاحبان فکر و اندیشه گیلان وجود دارد، خاطرنشان کرد: مطبوعات گیلان از سالم‌ترین فضای اطلاع‌رسانی کشور است.

*مطبوعات گیلان در 4 ماه گذشته تذکر نگرفتند

وی بر افزایش ظرفیت مطبوعات گیلان تاکید کرد و یادآور شد: در چهار ماه گذشته حتی یک تذکر به مطبوعات استان داده نشده است.

اسماعیل‌پور قانون را فصل‌الخطاب دانست و اظهار کرد: مدیریت سلیقه‌ای را قبول نداریم و یکی از نقص‌های قانون فعلی این است که اگر نویسنده‌ای مطلبی نوشت با تمام نشریه برخورد می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از رتبه نخست این استان از نظر دفاتر سینمای جوان در کشور خبر داد و تصریح کرد: پنج انجمن سینمایی اکنون در شهرستان‌های گیلان فعال است.

وی در ادامه به آزادی بیان در کشور اشاره کرد و افزود: هرگاه به مخالفان نظام اجازه بیان داده شده از این امر سود بردیم و به نفع نظام تمام شده است.

اسماعیل‌پور با تاکید براینکه از آزادی بیان در حد قانون حمایت می‌کنیم، یادآور شد: خط قرمزها را قانون تعیین می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان انتقاد سازنده را پل موفقیت مدیران عنوان کرد و افزود: نظام فکری مردم با اخبار رسانه‌ها شکل می‌گیرد و مدیریت افکار عمومی بسیار حائز اهمیت است.

وی آبرو و حرمت افراد را حق‌الناس خواند و اظهار کرد: افراد زمانی باید پاسخگوی اعمال خود باشند.

اسماعیل‌پور با بیان اینکه به دنبال آرامش هستیم، افزود: فضای جنجال و تهمت قابل قبول نیست.

*تالار مرکزی رشت 17 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

این مسئول همچنین از ساخت بزرگ‌ترین تالار مرکزی کشور در گیلان خبر داد و یادآور شد: تالار مذکور 12 هزار متر مربع زیربنا دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به هزینه 13 میلیارد تومانی برای ساخت تالار مرکزی رشت تاکنون، بیان کرد: بهره‌برداری از تالار مذکور نیازمند 17 میلیارد تومان اعتبار است.

انتهای پیام/84001/صا40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول