اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شهرداری اهواز خبر داد

افزایش سرانه فضای سبز به 2 متر / آغاز حرکت جهادی در ساحل سازی کارون

سرپرست شهرداری اهواز گفت: سعی ما بر این است که تا کمتر از دو سال آینده سرانه فضای سبز را تا دو متر افزایش دهیم و به استاندارد نزدیک شویم.

افزایش سرانه فضای سبز به 2 متر / آغاز حرکت جهادی در ساحل سازی کارون

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محمد صفری پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم کاشت نهال در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز در خوزستان یک حرکت جمعی با تعامل و همکاری مدیریت استان و دستگاه‌های اجرایی برای فرهنگ سازی روز نظافت عمومی برگزار شد.

وی ادامه داد: روز سوم مهر که به نام نظافت عمومی نامگذاری شده است روزی است که شهروندان را برای پاکسازی شهر به کمک می‌طلبیم.

سرپرست شهرداری اهواز با اشاره به اینکه شهرداری صبح‌ها شهر را پاکیزه به مردم تحویل می‌دهیم تصریح کرد: امیدوارم مردم اهواز در رعایت نظافت عمومی به جایی برسند که با فرهنگ سازی در راستای رعایت بهداشت، شب شهر را پاکیزه تحویل دهند.

وی اضافه کرد: در صورتی که این شرایط به وجود آید می‌توانیم هزینه‌هایی را که در بخش خدمات شهری می‌شود را برای زیرساخت‌ها به کار ببریم.

صفری با بیان اینکه پاکیزگی شهر به خواست شهروندان بستگی دارد عنوان کرد: اگر شهروندان نخواهند شهر پاکیزه نمی‌شود و با تلاش باید رعایت بهداشت عمومی را به یک فرهنگ تبدیل کنیم و این مسئله باید مستمر باشد نه اینکه تنها به روز نظافت عمومی اختصاص داده شود.

وی برنامه‌های امروز برای فرهنگ سازی را اینگونه بیان کرد: امروز در چهارراه‌ها و تقاطع‌ها توزیع کیسه زباله را داشتیم و همچنین اقلام آموزشی در راستای نریختن زباله در معابر را در بین شهروندان توزیع کردیم.

سرپرست شهرداری اهواز با بیان اینکه سیستم خدمات شهری در اهواز از سه سال گذشته مکانیزه شده است تصریح کرد: در این مدت تصمیم بر این است که نواقص این سیستم بررسی و کارهایی در بحث کیفی سازی انجام شود تا در سال 93 با کیفیت بالا‌تر و هزینه کمتر خدمات ارائه شود.

وی به یک حرکت جهادی در ساحل سازی کارون اشاره کرد و گفت: پارک 35 هکتاری بین شقایق گلستان تا پل ششم در دست ساخت بوده و تاکنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

صفری اضافه کرد: در حال حاضر 222 پارک محله‌ای در سطح شهر وجود دارد و 20 پارک محله‌ای نیز در حال احداث هستند، همچنین در چند روز آینده چند پارک در محلات افتتاح می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: سعی ما بر این است که تا کمتر از دو سال آینده سرانه فضای سبز را تا دو متر افزایش دهیم و به استاندارد نزدیک شویم.

سرپرست شهرداری اهواز در پایان به همکاری خوب شورای شهر اهواز با شهرداری اشاره کرد و گفت: این شورا در زمینه‌های عمرانی، حمل و نقل و فضای سبز همکاری خوبی با شهرداری دارد و تلاش می‌کنیم تا کیفیت خدمات افزایش یابد.

انتهای پیام/72011/صا30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول