اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت سوارکاری دشتی:

استان بوشهر ویژگی‌های لازم برای پرورش اسب گونه عرب ایرانی را دارد

رئیس هیئت سوارکاری دشتی گفت: استان بوشهر با داشتن امکانات مهم زیر بنایی، دارای پتانسیل‌های لازم برای پرورش اسب گونه عرب ایرانی است.

استان بوشهر ویژگی‌های لازم برای پرورش اسب گونه عرب ایرانی را دارد

ابراهیم فربود امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتی اظهار داشت: استان بوشهر جایگاه مهم و بالقوه‌ای در پرورش اسب  گونه عرب ایرانی دارد.

رئیس هیئت سوارکاری دشتی با بیان اینکه امروزه اسب در بین انسان‌ها جایگاه به‌خصوصی دارد تصریح کرد: زمانی اسب در اختیار انسان‌ها بود و به آنان خدمت می‌کرد، ولی امروز ما با حفظ این ذخایر اصیل ایرانی باید از نابودی آنان جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر استان‌های خوزستان، یزد، کرمان، لرستان، و اصفهان در زمینه پرورش اسب عرب اصیل ایرانی پیشرفت‌های زیادی داشته‌اند.

فربود خاطرنشان کرد: این نژاد اصیل ایرانی از تیره‌های مختلفی برخوردار است که هر یک از تیره‌ها دارای خصوصیات منحصر به‌فردی می‌باشند  چراکه بعضی از آن‌ها برای مسافت‌های طولانی (استقامت) برخی برای سرعت (کورس) و برخی هم نیز برای مسابقات زیبایی استفاده می‌شوند.

رئیس هیئت سوارکاری دشتی یادآور شد: استان بوشهر با داشتن پتانسیل‌های پرورش اسب عرب می‌تواند در این رشته که مقرون به صرفه نیز می‌باشد پیشرفت‌های بیشتری را داشته باشد.

وی اضافه کرد: اکنون ما در استان بوشهر تعداد اندکی اسب عرب را داریم و من از پرورش دهندگان می‌خواهم که سرمایه خود را در این راه صرف کنند تا بوشهر نیز به یکی از قطب‌های پرورش اسب اصیل عرب ایرانی تبدیل شود.

انتهای پیام/66006/س30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول