اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌ کل میراث فرهنگی استان کردستان خبر داد

احداث پیست اسب‌سواری در مریوان/ احیای قلعه فیله‌قوس

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان از احداث پیست اسب‌سواری در قالب طرح واگذاری بسته‌های سرمایه‌گذاری در حاشیه دریاچه زریوار مریوان خبر داد.

احداث پیست اسب‌سواری در مریوان/ احیای قلعه فیله‌قوس

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، آرمان وطن‌دوست پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی نحوه واگذاری 28 بسته سرمایه‌گذاری در حاشیه دریاچه زریوار مریوان اظهار کرد: اجرایی شدن بسته‌های سرمایه‌گذاری در حاشیه زریوار بستر و ظرفیت مطلوبی برای توسعه و ترویج صنعت گردشگری خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح‌های زیرساختی در حاشیه دریاچه زریوار مریوان به عنوان قطب گردشگری استان موجب رونق صنعت گردشگری و جذب گردشگران می‌شود.

به گفته معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان، جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و ساماندهی زیرساخت‌های گردشگری به ویژه سوییت‌های اطراف دریاچه از تاثیرات مثبت اجرای این بسته‌های سرمایه‌گذاری است.

وطن‌دوست به بحث طبیعت‌گردی و قایقرانی در این دریاچه اشاره کرد و گفت: یکسری بسته‌های سرمایه‌گذاری نیز طبق مقررات گردشگری برای حاشیه دریاچه زریوار مریوان تعریف شده است که کمترین آسیب را برای این دریاچه دارند.

وی احداث پارکینگ عمومی جنب مجتمع اقامتی مروارید، ایجاد مرکز اطلاع‌رسانی و امنیت اجتماعی، ساماندهی و ایجاد فرهنگسرا، احداث پیست اسب‌سواری و ساماندهی اسکله‌های دریاچه را از جمله طرح‌های سرمایه‌گذاری در این راستا برشمرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: احداث غرفه‌های صنایع دستی، راه‌اندازی باشگاه پینت‌بال و تله‌کابین در غرب دریاچه، احیای قلعه فیله‌قوس، احداث دهکده ییلاقی، ایجاد امکانات برای ورزش‌های زمستانی در حاشیه دریاچه، راه‌اندازی قطار تفریحی در پایگاه تله‌کابین و ایجاد کمپینگ و سکوی چادرزنی در روستای کانی‌سانان از جمله این طرح‌ها است.

وی افزود: احداث سکوی پرندگان و ماهیگیری، پارکینگ طبقاتی، چایخانه، رستوران سنتی و فست فود، راه‌اندازی کافی شاپ، فروشگاه مایحتاج عمومی، دفتر خدمات مخابراتی و مکان بازی کودکان از دیگر طرح‌هاست.

وطن‌دوست در پایان خاطرنشان کرد: این بسته‌های سرمایه‌گذاری در زمینی به مساحت 92 هزار و 720 مترمربع توسط شرکت مشاوران نتپا با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و تعامل دستگاه‌‌های ذی‌ربط اجرا می‌شود.

انتهای پیام/79002/ز30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول