اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اعتراض به گزینه مطرح شده برای استانداری فارس صورت گرفت

انتشار نامه سرگشاده تشکل‌های دانشجویی شیراز به وزیر کشور

در اعتراض به گزینه مطرح شده برای استانداری فارس، شش تشکل دانشجویی شیراز به وزیر کشور نامه سرگشاده نوشتند.

انتشار نامه سرگشاده تشکل‌های دانشجویی شیراز به وزیر کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، جمعی از تشکل‌های دانشجویی دانشگاه شیراز و پیام نور واحد این شهرستان در نامه‌ای به وزیر کشور ویژگی‌ها و ملاک‌های سکاندار صندلی مدیریت ارشد سومین حرم اهل بیت (ع) را یادآور شدند.

دانشجویان در این نامه بیان کرده‌اند: به طور حتم یکی از مهم‌ترین و سرنوشت‌سازترین اعمال و رفتار جنابعالی در طول چهار سال، انتصاب استانداران برای سکانداری استان‌های کشور است و بر اساس رسالت دانشجویی که امام (ره) بر دوش‌مان نهادند و با توجه به گزینه‌های مطرح شده برای جایگاه استانداری فارس و بر اساس این اصل که «آزموده را آزمودن خطاست» بر آن شدیم تا نکاتی را به عرض‌تان برسانیم.

این نامه می‌افزاید: امروزه پس از گذشت 34 سال از انقلاب اسلامی با هدف نهایی برقراری عدالت اجتماعی و احقاق حقوق مظلومان و محرومان، انتخاب مسئولان بیگانه با گفتمان انقلاب و انتصاب بی‌دردانی که فقط «درس خوانده‌اند» و هیچ‌گونه حساسیت و ضریبی برای آرمان‌های بلند انقلاب قائل نیستند، گناهی نابخشودنی و اشتباهی بس بزرگ است.

در این نامه تصریح شده است: شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) به مسئولانی نیازمند است که عدالت‌خواهی و عدالت‌گستری و فساد‌ستیزی در عمق جان‌شان ریشه دوانده باشد و به شعارهای اسلام و انقلاب افتخار کرده و از هرگونه اسراف و تبذیر به دور باشند.

تشکل‌های دانشجویی دانشگاه شیراز و پیام نور در ادامه این نامه، عنوان کرده‌اند: امروز، در دهه پیشرفت و عدالت دیگر دلیلی برای استفاده از مدیران فقط «متخصص» و کارشناسان با تفکرات تکنوکراتی و بینش‌های سرمایه‌داری وجود ندارد، ما در جامعه امروزی برای پیشرفت، باید تمام هم و غم خود را صرف برقراری عدالت در تمام سطوح کنیم.

دانشجویان در ادامه این نامه، تاکید کرده‌اند: شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت و پنجمین کلان‌شهر کشور و استان فارس به عنوان استانی که طبق فرمایش رهبری فرزانه باید همیشه در قله باشد، به هیچ وجه مدیران با گرایش‌های افراطی یک جناح خاص با کارنامه‌هایی واضح را بر نمی‌تابد و مردم استان فارس، از مدیران «غیر متعهد» به ستوه آمده‌اند، مدیرانی که با کلید واژه‌هایی مانند «مستضعفین، عیال‌الله، ولی‌نعمتان، زاغه‌نشینان و ...» در اساس بیگانه‌اند.

در پایان این نامه خاطرنشان شده است: تشکل‌های دانشجویی از شما مطالبه جدی دارند که برای این انتخاب سرنوشت‌ساز، نهایت دقت، تامل و تدبیر را به خرج دهید و اجازه ندهید که منویات امام خمینی (ره) توسط عده‌ای غرب‌زده ذبح و مستضعفین، این کسانی که همیشه بار انقلاب بر دوش‌شان بوده است، در زیر چرخ تفکرات و گرایش‌های سرمایه‌پرستی عده‌ای خاص له شوند.

تشکل‌های امضاکننده این نامه را، بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز، مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز، بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور شیراز، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز، مجمع دختران مسلمان دانشگاه شیراز و انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز شامل می‌شوند.

انتهای پیام/‌2448/ق/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول