اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای خبرنگاری وارسته/ 17

خداحافظ مرد اخلاق رسانه/ معافی هیچ‌گاه جلوی خبر کم نیاورد

مرحوم معافی مرد اخلاق در رسانه بود و هیچ وقت جلوی خبر کم نیاورد.

خداحافظ مرد اخلاق رسانه/ معافی هیچ‌گاه جلوی خبر کم نیاورد

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، آقا جابر معافی را از سال 84 اولین روزی که مسئول خبرگزاری فارس در مازندران شد می‌شناسم و امروز بعد از گذشت این سال‌ها فقط می‌توانم بگویم خداحافظ مرد اخلاق رسانه.

انگار همین دیروز بود در ساختمان سازمان دانش‌آموزی در واحد خبرگزاری پانا میزبان آقا جابر بودیم، او تازه مسئول خبرگزاری فارس در مازندران شده بود و تلاش می‌کرد تا بتواند ساماندهی خوبی برای اطلاع‌رسانی داشته باشد.

بعد از آن روز رفاقت من و آقا جابر بیش از پیش شد و هیچ وقت نه من بلکه هیچ کس تلاش‌های وافر او را در عرصه اطلاع‌رسانی از یاد نخواهد برد.

جابر معافی استاد من و خیلی‌های دیگر بود، در کنار او تنظیم خبر حرفه‌ای و اخلاقی را یاد گرفتم که امروز همه از او به نیکی یاد می‌کنند.

آن لحظه‌ای که همه خبر درگذشت او را شنیدند اشک از چشمان‌شان جاری شد کسی باورش را نمی‌کرد که امروز عزیزی که الگوی همه است از بین ما رفته باشد.

آقا جابر با همه خوب بود و تا جایی که می‌توانست گره‌گشای مشکلات بود، آری او مرد اخلاق رسانه مازندران بود.

وقتی دیروز تمام سایت‌های خبری کشور از او نوشتند به خودم گفتم خدایا تا دیروز کربلایی جابر به دنبال سوژه‌هایی می‌گشت تا تمام رسانه‌ها آن را انعکاس دهند و امروز او سوژه همه رسانه‌ها شد.

جابر معافی هیچ وقت جلوی خبر کم نیاورد و همیشه اولین نفری بود که به انعکاس اخبار می‌پرداخت و نقش به‌سزایی در توسعه اطلاع‌رسانی استان در چند سال گذشته داشت.

آقا جابر در توسعه استان و رفع بسیاری از مشکلات با تنظیم خوب خبر خود تاثیرگذار بود و امروز توسعه بسیاری از بخش‌های این استان مدیون قلم شخص جابر معافی است.

نمی‌دانم عرفان و هستی در آینده چه شغلی را انتخاب خواهند کرد اما حتما یکی از آنها راه معافی را ادامه می‌دهد و حتما نام پدر را جاودان می‌کنند.

خنده‌های آقا جابر در لحظات عکاسی پسرش در مراسم روز خبرنگار چالوس هنوز در ذهنم و خیلی‌های دیگر است چقدر خوشحال بود و آن وقتی که نماینده مردم چالوس در مجلس به پسرش هدیه داد جابر فقط می‌خندید و آن خنده یعنی راه جابر ادامه دارد... .

امروز خیلی از خبرنگاران این استان نوع نگارش خبر خود را مدیون آقا جابر هستند و او در راه آموزش به همه کمک کرد و هیچ وقت در درخواست خبرنگاران نه نگفت و همیشه خود را خدمتگزار رسانه‌ها می‌دانست.

امروز دیگر جابر نیست امروز دیگر آن صدای خبر چه شد، از پشت گوشی‌های تلفن برای خبرنگاران فارس شنیده نمی‌شود، ای کاش نمی‌رفتی آقا جابر... .

از دست دادن فردی که همواره در راه اعتلای اطلاع‌رسانی و فرهنگ شهادت و دفاع مقدس قلم می‌زد برای همه سخت است و بیش از همه برای خانواده آن مرحوم که برای‌شان صبر آرزومندم.

نمی‌دانم دیگر از کجا و از چه بگویم اما فقط می‌توان گفت خدایا باز یک دوست خوب و همراه و نیک دیگر از جمع ما رفت... .

------------------

ساسان شیخی

انتهای پیام/2296/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول