اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس خبر می‌دهد

پیام تسلیت دستگاه‌های اجرایی مازندران به مناسبت درگذشت جابر معافی

دستگاه‌ها، نهادها و ادارات مازندران در پیام جداگانه‌ای در گذشت جابر معافی سرپرست فقید خبرگزاری فارس در مازندران را به اصحاب رسانه و مردم این استان تسلیت گفتند.

پیام تسلیت دستگاه‌های اجرایی مازندران به مناسبت درگذشت جابر معافی

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، دستگاه‌ها، نهادها و ادارات مازندران در پیام جداگانه‌ای در گذشت جابر معافی سرپرست فقید خبرگزاری فارس در مازندران را به اصحاب رسانه و مردم این استان تسلیت گفتند.

* معافی بی‌شک در تعهد، اخلاق نیکو و صداقت کم‌نظیر بود

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در پیامی درگذشت خبرنگار متعهد و ارزشی، جابر معافی را تسلیت گفت.

محمدعلی امیری در این پیام آورده است: بی‌شک تعهد، اخلاق نیکو این خبرنگار ارزشی، الگوی مناسبی برای همگان در عرصه خدمتگزاری خواهد بود.

وی یادآور شد: خبرنگار واژه‌ای سراسر شور و اشتیاق است و همواره شکوه نام ایران در عرصه‌های مختلف با ایستادگی و هنرآفرینی این راویان صدیق اخبار میسر می‌شود و جامعه رسانه‌ای کشور در جایگاه والاترین عنصر اطلاع‌رسانی در پیشبرد اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی سهمی به سزا دارند.

وی گفت: آموزش و پرورش مازندران نیز به همت خبرنگاران تلاشگر مازندرانی به افق‌های روشن و پرامید آینده می‌اندیشد و به وجود ارزشمند آنان می‌بالد، اما در این مسیر، خبر رحلت «جابر معافی» خبرنگاران متعهد و ولایی که با پایبندی به اصول و مبانی انقلاب اسلامی و سرافرازی، خدمات ماندگاری از خود برجای گذاشتند موجب تألم همکاران ما در سراسر استان شد.

در این پیام تصریح شد: بی‌شک تعهد، اخلاق نیکو و پیگیری‌های صادقانه این خبرنگار ارزشی، الگوی مناسبی برای همگان در عرصه خدمتگزاری خواهد بود، با قلبی آکنده از اندوه و ماتم بر خود وظیفه می‌دانم از جانب خود و همه فرهنگیان گرامی درگذشت این خدمتگزار نیک آوازه را به محضر خانواده گرانقدر ایشان، خبرنگاران ارجمند و اصحاب قلم و رسانه تسلیت بگویم و از درگاه لایزال خداوند متعال، رحمت واسعه و بیکران الهی را برای روح بلند آن عزیز سفرکرده، مسئلت نمایم.

* معافی عمر خود را وقف توسعه ایران عزیز کرد

مدیر باشگاه خبرنگاران جوان مازندران نیز در پی درگذشت جابر معافی سرپرست فقید خبرگزاری فارس در مازندران پیامی ارسال کرد.

عباس قربانی مدیر باشگاه خبرنگاران جوان مازندران با تسلیت به خانواده رسانه‌ای مازندران و خانواده مرحوم معافی گفت: معافی فردی بود که عمر خود را وقف توسعه کشورش کرده است.

در ادامه این پیام آمده است: و هر از گاه در گذر زمان در گذر بی‌صدای ثانیه‌های دنیای فانی، جرس کاروان از رحیل مسافری خبر می‌دهد که در سکوتی، آغازی بی‌پایان را می‌سراید.

قربانی گفت: این بار مشیت الهی بر این تعلق گرفت که بهار فرح‌ناک زندگی را خزانی ماتم‌زده به انتظار بنشیند و این بارزترین تفسیر فلسفه آفرینش در فراخ‌نای بی‌کران هستی و یگانه راز جاودانگی اوست.

در ادامه اضافه شد: چه سخت است تحمل فراق دوستی که جز خوبی کسی را مهمان خود نکرد و فقط لبخند زیبایش در خاطر دوستانش به یادگار ماند و چه سخت است قلم‌زدن درباره کسی که سال‌ها با قلمش در مورد همه چیز و همه کس نوشت ولی حالا... .

در این پیام بیان شد: صحبت از کربلایی جابر معافی است کسی که سعی کرد در دنیای رسانه‌ای به کشورش و همه اقشار مردم خدمت کند و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نکرد، به یاد دارم مرحوم معافی در یکی از گفت‌گوهای‌ش با گزارشگر تلویزیون درباره وظیفه خبرنگاران گفت "زنده نگه داشتن نام اسلام و ایران در جهان، بهترین نتیجه و کارنامه کاری این قشر جامعه است" و بسیار زیبا است این سخن، از مردی که عمر خود را وقف توسعه کشورش کرد.

وی در پایان اذعان داشت: به نوبه خود درگذشت دوست و همکار عزیزمان مرحوم کربلایی جابر معافی سرپرستی خبرگزاری فارس در مازندران را به خانواده محترم آن مرحوم، همکارانش و جامعه رسانه‌ای استان تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند برای ایشان علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر جزیل خواستارم و امیدوارم ادامه‌دهنده راه آن عزیز سفر کرده باشیم.

* معافی در خبر مازندران روش اندیشمندانه و خلاق بنیان نهاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر نیز در پیامی قلم جابر معافی را متعهد و متعالی دانست و افزود: این قلم در خبر مازندران روش اندیشمندانه و خلاق بنیان نهاد.

محمدرضا باقرزاده در پیام تسلیت جامعه دانشگاهی قائمشهر بیان داشت: جامعه فرهیخته خبرنگاران و اصحاب رسانه استان مازندران امروز در فقدان حضور یکی از چهره‌های شاخص، ساعی و فرهنگی در عرصه رسانه و خبر سوگوار است.

وی گفت: مرحوم جابر معافی مدیرمسئول خبرگزاری فارس دراستان مازندران از چهره‌های صاحب سبک و نظر دراین حرفه بوده و از شخصیت‌هایی محسوب شده که خدمات ارزنده‌ای را به جامعه رسانه‌ای استان ارائه کرده است.

وی ادامه داد: همت بلند، تلاش ماندگار، روح بلند و آسمانی او و شخصیت وزین مرحوم جابر معافی در قلم متعهد و متعالی او و نوشتارهای هدفمندش متبلور بوده است.

در این پیام متذکر شد: قلم او قلمی با محتوای دلسوزانه، حقیقت‌محور و خیرخواهانه بوده است که طریقت ماندگاری از حضور اندیشمندانه، مسئولیت‌مدار و خلاق را رقم زده است و اینجانب ضایعه درگذشت مرحوم جابر معافی مدیرمسئول خبرگزاری فارس را به حضور خانواده محترم، اصحاب رسانه و خبرنگاران، دوستان و منتسبان ایشان تسلیت می‌گویم و برایش آرزوی رحمت و مغفرت الهی و برای بازماندگان صبر و اجر جزیل از درگاه حضرت حق سبحانه و تعالی مسئلت دارم.

* خبر درگذشت خوش‌نام‌ترین بازیگر عرصه خبر داغدارمان کرد

مهدی سعیدی‌ساروی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساری در پیامی درگذشت مرحوم جابر معافی را تسلیت گفت و یاداور شد: خبر درگذشت حزن‌انگیز یکی از موثرترین و خوش‌نام‌ترین بازیگر عرصه فرهنگ و هنر، همه فعالان فرهنگ و رسانه به ویژه تلاشگران حوزه خبرنگاری را داغدار کرد.

در این پیام آمده است:

بسمه تعالی

انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت حزن‌انگیز یکی از موثرترین و خوش‌نام‌ترین بازیگر عرصه فرهنگ و هنر که فرهیختگی را با دلدادگی به انقلاب و نظام و مردم و آزادگی را با استقلال فکری و نظری آمیخته کرد همه فعالان فرهنگ و رسانه به ویژه تلاشگران حوزه خبرنگاری را داغدار کرد.

پی‌جویی جدی مباحث خبری در خبرگزاری فارس با رویکرد حرفه‌ای همراه با صداقت و امانت‌داری از او یک الگوی روزنامه‌نگاری ساخت که می‌تواند طی طریق در بزرگراه اطلاعاتی را به رهنمونی قابل تحسین مبدل سازد.

با درخواست علو درجات برای او از خداوند متعال، مراتب تسلیت خود و همکاران را اولا به قاطبه فعالان رسانه‌ای و ثانیا به خانواده داغدارش ابلاغ می‌نمایم.

* پیام تسلیت مدیرکل جهادکشاورزی مازندران

محمد عظیمی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران همچنین در پی درگذشت خبرنگار متعهد شادروان جابر معافی را در پیام تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: مطلع شدیم که خبرنگار پر تلاش، متعهد و کوشا جناب آقای جابر معافی خبرنگار خبرگزاری فارس دار فانی را وداع گفته است.

اینجانب با عرض تسلیت به مناسبت درگذشت ناگهانی آن خبرنگار محبوب که فعالان عرصه رسانه را داغدار کرد از خداوند متعال برای آن عزیز سفر کرده مغفرت و برای بازماندگان و دوستداران ایشان صبر جزیل مسئلت می‌نمایم.

جابر معافی با علاقه و جدیت تمام در بیشتر اوقات تا دیرهنگام به پوشش خبری تحولات حوزه‌های مختلف می‌پرداخت به طوری که این امر سبب شده بود بسیاری از اخبار و گزارش‌های آن مرحوم به عنوان منشا تحولات و تصمیم گیری‌های مسئولان این حوزه‌ها قرار گیرد.

امید است خبرنگاران و روزنامه‌نگاران پرتلاش و مخلص استان نیز ادامه دهنده راه مرحوم معافی در پیگیری مطالبات و دغدغه‌های مردم شریف استان مازندران در عرصه‌های گوناگون باشند.

از خدای سبحان غفران الهی و علو درجات همراه با آرامش جاودانی و منزل نورانی در جوار قرب ربانی برای آن مرحوم مسئلت می‌کنم.

* مرحوم جابر معافی خبرنگاری  پاک‌سیرت و خوش اخلاق بود

جواد اعتماد مدیرکل استاندارد مازندران نیز با صدور پیامی درگذشت خبرنگار وارسته جابر معافی را تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است: با تأسف و اندوه فراوان خبر درگذشت خبرنگار و سرپرست خبرگزاری فارس را دریافت کردم، انسانی مومن و مخلص، پاک‌سیرت و خوش‌اخلاق که نهایت تواضع، منش انقلابی و ولایتمداری بخش کوچکی از زندگی این مرد شریف و مردم‌دار بوده است.

اینجانب صمیمانه ضایعه‌ بزرگ درگذشت این عزیز فقید را که درجهت اطلاع‌رسانی از جان و سلامتی جسمی خود وام گرفته بود به خانواده مکرم ایشان و به اصحاب شریف رسانه و جامعه مطبوعاتی تسلیت عرض کرده و برای آن مرحوم علو درجات را از درگاه ایزد متعال خواستارم.

* معافی نیک‌نامی دنیای فانی را ره توشه‌ای برای آخرت خود ساخت

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران هم به مناسبت درگذشت سرپرست خبرگزاری فارس در این استان پیام تسلیتی صادرکرد.

حجت‌الاسلام ستار علیزاده در متن این پیام آورده است:

بسمه‌تعالی

"انالله و انا الیه راجعون"

"و هراز گاه در گذر زمان در گذر بی‌صدای ثانیه‌های دنیای فانی، جرس کاروان از رحیل مسافری خبر می‌دهد که در سکونی، آغازی بی‌پایان را می سراید".

مرگ آغاز زندگی جاوید است خوشا به حال آنان که نیک‌نامی دنیای فانی را ره توشه‌ای ساختند برای دنیای باقی و نام‌شان در این سرا و روح‌شان در سرای دگر جاودانه شد.

با کمال تأسف و تأثر درگذشت مرحوم مغفور جابر معافی سرپرست خبرگزاری فارس را به بیت شریف، کارکنان خبرگزاری فارس و جامعه رسانه‌ای کشور و استان تسلیت و تعزیت عرض کرده و از آستان حضرت حق غفران واسعه برای آن فقید سعید و صبر و شکیبایی برای بازماندگان مسئلت دارم. 

* تأمین معیشت خبرنگاران دغدغه اصلی معافی بود

عضو هئیت رئیسه کانون تدبیر و امید مازندران با اشاره به اینکه تامین معیشت خبرنگاران فارس دغدغه اصلی معافی بود، گفت: تلاش می‌کنم آخرین خواسته معافی محقق شود.

بهزاد حسنی اظهار داشت: با توجه به اینکه آشنایی چندانی با مرحوم معافی نداشتم اما شنیدن خبر درگذشت وی برایم بسیار سخت و ناگوار بود.

وی افزود: معافی از چهره‌های فعال و خبرنگاران متعهد و دلسوز مازندران بود که توسعه مازندران و رفع مشکلات موجود استان دغدغه اصلی وی بوده است.

حسنی بیان داشت: روز معارفه استاندار جدید مازندران ملاقات کوتاهی با وی داشتم که در این ملاقات کوتاه رفع مشکلات و تامین معیشت خبرنگاران فارس را دغدغه اصلی خود عنوان کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به پیگیری جدی معافی برای دریافت مطالبات خبرنگاران فارس قول مساعد دادم به وی کمک کنم.

حسنی اذعان داشت: روز گذشته زمانی که خبر درگذشت معافی را شنیدم بسیار متأثر شدم، چراکه مسئولیتی که نسبت به این خبرنگار متعهد و انقلابی دارم بردوشم سنگینی می‌کند.

وی افزود: تلاش می‌کنم تا آخرین خواسته معافی به نحو احسن محقق شود.

حسنی بیان داشت: از مسئولان مازندران انتظار داریم تنها به صدور پیام تسلیت بسنده نکرده بلکه برای آرامش ابدی این خبرنگار متعهد و دلسوز از همسر و فرزندانش غافل نشوند.

وی ضایعه جبران‌ناپذیر فقدان معافی را به جامعه خبری کشور، همسر، فرزندان و خانواده عزیز مرحوم معافی، خبرنگاران فارس و مردم خوب مازندران تسلیت گفت.

* پیام تسلیت مدیرکل ورزش و جوانان مازندران

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران در پی رجعت ناگهانی جابر معافی سرپرست خبرگزاری فارس در مازندران را به جامعه بزرگ ورزش استان و اصحاب رسانه تسلیت گفت.

متن پیام به شرح ذیل است:

بازگشت همه به سوی اوست

خانواده محترم و داغدار معافی و جامعه بزرگ رسانه مازندران

خبر از دست دادن مرحوم مغفور جابر معافی جوانی مومن و متعهد و محجوب از جامعه زحمتکش و خدوم رسانه که از فعالان رسانه‌ای موثر در حوزه ورزش نیز بودند موجب تاثر و تالم روحی اینجانب و جامعه ورزش و جوانان استان گردید، ضمن عرض تسلیت به همه اعضای جامعه بزرگ و پرافتخار مطبوعات و اهالی رسانه استان مازندران و بویژه خانواده معزز و داغدار برای آن عزیز از دست رفته طلب رحمت واسعه الهی و برای همه بازماندگان محترم اجری جزیل و صبری جمیل خواستارم، جامعه ورزش و جوانان استان مازندران نیز از غم از دست دادن یک یار و یاور همیشگی خویش داغدار است.

یاد و خاطره آن مرحوم همواره در قلب همه اهالی ورزش خواهد ماند.

انتهای پیام/2296/ذ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول