اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی فارس خبر داد

فعالیت 600 نفر در تشکل‌های دینی فارس

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی فارس گفت: بیش از 600 نفر در تشکل‌های دینی این استان به فعالیت مشغول هستند.

فعالیت 600 نفر در تشکل‌های دینی فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس، حجت‌الاسلام شکرالله دانش با بیان این خبر اظهار داشت: تشکل‌های دینی فارس شامل هیئت‌های مذهبی، کانون‌های فرهنگی، اتحادیه‌های قرآنی و انجمن‌های اسلامی هستند.

وی افزود: رویکرد جدید سازمان تبلیغات اسلامی تشکیل هیئت‌های مذهبی جوانان، نوجوانان و بانوان است و استقبال از شکل‌گیری هیئت‌ها که با حضور جوانان پرشور و بانوان متعهد تشکیل می‌شود در وضعیت فرهنگی آینده خود آنها و استان فارس تاثیرگذار است.

دانش ادامه داد: حضور یک روحانی، مداح و قاری در هر هیئت می‌تواند از نظر کیفی در بهبود وضعیت فرهنگی جامعه موثر باشد.

این مسئول فرهنگی خاطرنشان کرد: فعالیت هیئت‌ها از طرف سازمان تبلیغات منوط به حضور سه عنصر فرهنگی در هر هیئت است که البته تشکل‌های دینی و هیئت‌های مذهبی استان فارس از این موضوع استقبال کرده‌اند.

به گفته وی، تعدادی از این هیئت‌ها با انتخابات روحانی، قاری و مداح شناسنامه‌دار شده‌ و مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند و پرونده مابقی برای دریافت مجوز در حال بررسی و تکمیل است.

برگزاری انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی فارس در ادامه از برگزاری چهارمین دوره انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی این استان خبر داد.

دانش اضافه کرد: چهارمین دوره انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی فارس سوم آبان ماه سال جاری همزمان در سراسر این استان برگزار می‌شود.

وی افزود: این انتخابات در 27 حوزه انتخابیه در شهرستان‌های فارس برگزار می‌شود و تاکنون بیش از 600 نفر برای نامزدی در شورای هیئت مذهبی شهرستان‌های مختلف نام‌نویسی کرده‌اند و همچنان اعلام آمادگی برای حضور در رقابت‌های این انتخابات ادامه دارد.

دانش بیان کرد: از میان نامزدها برای تصدی مسئولیت در شورای هیئت مذهبی شهرستان‌های فارس 170 نفر انتخاب می‌شوند.

این مسئول تصریح کرد: این شورا به منظور سازمان‌دهی و هدایت هیئت‌های مذهبی در سطح استان فارس برای 4 سال آینده انتخاب و فعالیت خواهد کرد.

دانش ابراز داشت: در سال گذشته 30 دوره آموزشی ارتقای سطح اطلاعات دینی، مهارت‌ها و تکنیک‌های تبلیغی برای هیئت‌های مذهبی استان فارس برگزار شد و در دوره جدید این آموزش‌ها شاهد رشد کمی و کیفی آن خواهیم بود.

انتهای پیام/ 2448/ق/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول