اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان:

۲ هزار هیئت مذهبی در لرستان ساماندهی شده‌اند

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان گفت: ۵۰ هزار هیئت مذهبی در سطح کشور ساماندهی شده‌اند که از این تعداد ۲ هزار هیئت مذهبی مربوط به استان لرستان است.

۲ هزار هیئت مذهبی در لرستان ساماندهی شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سعید مهدوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد، گفت: علاوه بر این هیئت‌های مذهبی 153 کانون فرهنگی تبلیغی در لرستان مجوز گرفته و مشغول به فعالیت هستند.

وی بیان داشت: سازمان تبلیغات اسلامی وظیفه حمایت، هدایت و نظارت تشکل‌های مذهبی را بر عهده دارد. همچنین مهم‌ترین تشکل‌های مردم‌نهاد دینی هیئت‌های مذهبی هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان در ادامه به کمبود امام جماعت مساجد در لرستان اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات استان لرستان کمبود امام جماعت در مساجد است.

مهدوی تصریح کرد: مساجد ما فقط نباید به اقامه نماز ختم شود زیرا مساجد یک ظرفیت بسیار خوبی در حوزه فرهنگ هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه اعزام مبلغ یکی از وظایف تبلیغات اسلامی است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 50 هزار مبلغ در سطح کشور ساماندهی شده‌اند و آماده تبلیغ هستند.

وی عنوان کرد: در سال گذشته 5 هزار مبلغ در ایام‌های مختلف به نقاط مختلف استان لرستان و بیشتر به مناطق روستایی و محروم اعزام شده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان ابراز داشت: در حال حاضر 400 روحانی مقیم این استان در لرستان مشغول به تبلیغ هستند که سازمان تبلیغات اسلامی وظیفه دارد این تعداد روحانی را مورد حمایت خود قرار دهد.

مهدوی ابراز داشت: 70 روحانی در خانه‌های عالم روحانی استان لرستان مستقر هستند و مبانی دینی را تبلیغ می‌کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه مهم‌ترین بحث مسجد بحث منابع انسانی و امام جماعت است، گفت: در اجلاس سراسری نماز در خرم‌آباد پیشنهاد داده‌ایم که مدیریت مساجد باید به صورت کلان حل شود.

وی ادامه داد: بیش از 250 دانش‌آموز در سطح استان لرستان در پنج مدرسه صدرا، مشغول به تحصیل هستند. همچنین 250 نفر خانم مبلغه در سطح استان لرستان ساماندهی و آماده اعزام به مناطق مختلف این استان هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان اذعان داشت: در سطح استان لرستان 40 موسسه قرآنی ثبت شده و 200 خانه قرآنی وجود دارد.

مهدوی در پایان متذکر شد: از طرف معاونت تبلیغ 80 روحانی در زمینه طرح هجرت در روستاهای لرستان مستقر هستند.

انتهای پیام/85001/ن20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول