اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری فارس:

قاضی تنها با داشتن تقوای الهی سربلند می‌شود

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: سربلندی در کار قضاوت با داشتن تقوای الهی میسر می‌شود.

قاضی تنها با داشتن تقوای الهی سربلند می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از لامرد، ذبیح‌الله خدائیان صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه روسای پیشین و جدید دادگستری لامرد که در سالن اجتماعات شهید آوینی این شهرستان و با حضور مسئولان ادارات و نهادهای دولتی، ائمه جمعه و جماعات و تعدادی از مردم این شهرستان برگزار شد، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: اگر می‌خواهیم قدردان دفاع مقدس باشیم باید نگاهی کوتاه به گذشته نه چندان دور خود داشته باشیم.

وی افزود: اگر امروز استکبار افتخار می‌کند که رئیس جمهور کشور ایران با آنان دیدار داشته باشد، مدیون جانفشانی‌های شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است.

خدائیان با بیان اینکه کار قضاوت با توجه به شرایط و امکانات امروزی بسیار مشکل است، گفت: سربلندی در کار قضاوت با داشتن تقوای الهی میسر می‌شود.

رئیس کل دادگستری فارس ادامه داد: باید تقوای الهی پیشه کنیم تا به ما بصیرت داده شود و دچار وسوسه‌های شیطانی نشویم.

وی با اشاره به اینکه با پست و مقام دنیایی نمی‌شود، احترام و تکریم برای همیشه به دست آورد، بیان داشت: مهم آن است که آیا بعد از مسئولیت آن فرد مسئول باز بین مردم عزت و احترام دارد و اگر می‌خواهیم همیشه در میان مردم عزیز بمانیم باید تقوای الهی داشته باشیم.

این مسئول قضایی اضافه کرد: قضات باید دفاع از حق مظلوم را سرلوحه کار خود قرار دهند و با تمام شجاعت تلاش کنند حق به حق‌دار برسد، حال هرکسی پشت قضیه باشد.

رئیس کل دادگستری فارس خطاب به قضات حاضر در جلسه تصریح کرد: قاضی باید استقلال داشته باشد و به سفارشات بیرونی و درونی خود توجه نکند.

خدائیان در همین زمینه خاطرنشان کرد: نباید درب اتاق ما بر روی مردم بسته باشد و از راه‌کارهایی که یک مسئول می‌تواند از عملکرد خود اطلاع داشته باشد، این است که حقایق را از زبان مردم بشنود.

وی در ادامه سخنان خود در مورد وضعیت امنیت در لامرد نیز ابراز داشت: امروز امنیت بسیار خوبی در این شهرستان حکم‌فرماست که مدیون جانفشانی شهدا و تدین مردم مومن و انقلابی آن است.

به گزارش فارس، در مراسم تودیع و معارفه روسای پیشین و جدید دادگستری شهرستان لامرد، برخی از معاونان رئیس کل دادگستری فارس، روسای دادگستری شهرستان‌های لار و مهر، قضات و وکلای مستقر در لامرد حضور داشتند.

انتهای پیام/2448/ب30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول