اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد:

جامعه فرهنگی و دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد 561 شهید تقدیم اسلام کرده‌اند

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: جامعه فرهنگی و دانش‌آموزی این استان 561 شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌اند.

جامعه فرهنگی و دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد 561 شهید تقدیم اسلام کرده‌اند

پرویز طاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با تبریک هفته دفاع مقدس و آغاز بازگشایی مدارس در سطح کشور و استان به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: معظم‌له فرمودند که آموزش و پرورش سنگ‌بنای توسعه کشور است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان سخنان گوهربار مقام معظم رهبری پیرامون مدرسه و آموزش و پرورش اذعان کرد: هرگونه پیشرفت و آبادانی، توسعه اقتصادی، آموزشی، اجتماعی و فرهنگی پایه اولیه و اساس آن آموزش و پرورش است.

طاهری با تأکید بر اینکه ملتی پیروز است که توجه آن به آموزش و پرورش باشد و همواره زیربنای توسعه و پیشرفت هر جامعه آموزش و پرورش است، گفت: معلمان و فرهنگیان در دفاع از شرف و کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش اول را داشتند.

این مسئول فرهنگی و تربیتی در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه جامعه فرهنگی و دانش‌آموزی استان 561 شهید تقدیم اسلام و نظام کردند گفت: از این تعداد 453 شهید دانش‌آموز و 98 فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد تقدیم اسلام کردند.

وی، در بخشی دیگر از سخنان خود به آغاز بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: در آغازین روزهای سال تحصیلی جدید 140 هزار دانش‌آموز کهگیلویه و بویراحمدی در مقاطع مختلف تحصیلی روانه کلاس‌های درس شدند.

طاهری با تأکید بر اینکه امسال دوره‌ای به نام راهنمایی وجود ندارد، اظهار کرد: بر اساس نظام3-3-6 داش‌آموزان امسال در سه دوره ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم تحصیلت خود را ادامه می‌دهند.

وی، ادامه داد: سال تحصیلی جدید بیش یک هزار و 680 دانش‌آموز در هشت مدرسه استعدادهای درخشان، 10 هزار دانش‌آموز در 57 هنرستان و سه هزار دانش‌آموز نیز در 17 آموزشگاه نمونه دولتی مشغول تحصیل هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال تعداد دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی حدود یک و نیم درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته که امسال پنج هزار و 500 دانش‌آموز در مدارس شاهد و شش هزار دانش‌آموز نیز در مدارس شبانه‌روزی استان مشغول تحصیل می‌شوند.

انتهای پیام/82011/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول