اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان:

52 میلیارد ریال در جشنواره فرهنگ اقوام ایران‌ زمین عاید گلستان شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان گفت: 52 میلیارد ریال در جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین عاید گلستان شد.

52 میلیارد ریال در جشنواره فرهنگ اقوام ایران‌ زمین عاید گلستان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان، قربان عباسی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان در نشست هفتمین جشنواره بین‎المللی فرهنگ اقوام ایران زمین بر دستورکار قرار گرفتن روند ثبت دیوار دفاعی گرگان در جشنواره پیشین تأکید کرد و اظهار داشت: در سال گذشته علاوه بر اینکه با حضور سفرا، گردشگری خارجی استان ترویج و تبلیغ شد، 2/5 میلیارد تومان از محل فروش صنایع‌دستی طی چهار روز عاید استان شد.

وی تصریح کرد: سفرای بیش از 30 کشور فارسی زبان و همسایه در جشنواره بین‎المللی فرهنگ اقوام ایران زمین در این استان حضور خواهند داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان گلستان اذعان داشت: هفتمین جشنواره بین‎المللی فرهنگ اقوام ایران زمین از هشتم لغایت 11 مهر ماه با حضور سفرا، هنرمندان و صنعتگران داخلی و خارجی و میهمانان ویژه برگزار خواهد شد.

عباسی افزود: برگزاری این جشنواره موجبات نشاط اجتماعی در سطح جامعه و همبستگی و وحدت بیشتر اقوام استان و کشور را فراهم می‎آورد.

به گفته وی، تفاوت‎ها و علایق قومی که حاصل گوناگونی فرهنگی و اجتماعی ایران است در چنین جشنواره‎هایی بیش از پیش خود را نشان می‎دهد که همین امر بر اهمیت آن می‎افزاید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان عنوان کرد: با توجه به برپایی موفق جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین در سال‎های پیش و استقبال گسترده مردم و مسئولان از این جشنواره، امسال نیز این جشنواره برپا خواهد شد.

عباسی تأکید کرد: برگزاری این جشنواره در تقویم مناسبت‎های سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور به نام استان گلستان است و درصدد هستیم این جشنواره را در سطح بین‎المللی ثبت کنیم.

رئیس ستاد برگزاری هفتمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین اضافه کرد: در این دوره سفرای بیش از 30 کشور از کشورهای هدف گردشگری، فارسی زبان و کشورهای همسایه و غرفه‎های صنایع‌دستی کشورهای خارجی و همسایه شامل افغانستان، ترکمنستان، قزاقستان و عراق و الجزایر و... حضور خواهند داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان نیز در این دیدار گفت: با برگزاری جشنواره بین‎المللی فرهنگ اقوام ایران زمین در گلستان رویه توسعه صنعت گردشگری، وحدت، آشنایی اقوام مختلف کشور با یکدیگر، نشاط و شادابی در استان هموارتر می‎شود.

آیت‎الله سیدکاظم نورمفیدی اظهار داشت: اسلام دین شادابی‎هاست و در قرآن کریم نیز (در آیه‎ای که می‎فرماید: کم بخندند و زیاد گریه کنند) در حقیقت مجازات خداوند برای گمراهان است.

وی، گریه‎های مطلوب در اسلام را برشمرد و اذعان داشت: گریه‎های شبانه و گریه‎های خالص و گریه‎های بخشندگی و خشوع، غصه‎ها را از دل بیرون می‎کند.

نورمفیدی همچنین به گریه برای سیدالشهدا اشاره کرد که استاندارد خاصی دارد و زیاده‎روی در آن شایسته نیست.

امام جمعه گرگان افزود: نکته‎ای که در این جشنواره می‎توان دید، نشاط مردم در این چند شب است و نکته دوم آشنایی همه اقوام با یکدیگر است تا اقوام ایرانی با اصالت و سابقه دیرین و تمدن اقوام آشنا شوند، که این از منافع مهمی است که یک ملت بداند ریشه‎دار است و اصالت دارد.

وی، نکته سوم برگزاری این جشنواره را وحدت بین اقوام ذکر کرد و ادامه داد: مهمترین نیاز جامعه ما و امت اسلام نیاز به وحدتی است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند که همه اقوام زیر چتر ایران و اسلام قرار دارند و هم اسلامیت و هم ایرانیت از فواید خوب این جشنواره است.

نکته بعدی که امام جمعه گرگان عنوان کرد، مقدمه بودن این جشنواره برای توسعه صنعت گردشگری استان است که یکی از بخش‎های مهم این جشنواره بود.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این جشنواره وسیله‎ای باشد که بتوانیم مواریث فرهنگی استان را که بسیار مهمند، احیا کرده و نسبت به توسعه گردشگری همت گماریم.

وی با تأکید بر بهره‌مندی بیشتر از صنعت گردشگری جهت توسعه استان تصریح کرد: گردشگری استان به گونه‎ای باشد که استان از حالت عبوری خارج شده و سرمایه‎های مملکت را به استان بکشاند و فقط مسیر زائران حضرت رضا(ع) نباشیم.

نورمفیدی با اشاره به احیای جزیره آشوراده و سواحل استان، دیوار دفاعی گرگان و شهر تاریخی جرجان بر پیگیری مسائل مهم گردشگری استان اشاره کرد و افزود: با احیای این مواریث تاریخی و فرهنگی و گردشگری بتوانیم شمار گردشگران داخلی و خارجی را افزایش دهیم.

برگزاری این جشنواره وسیله‎ای برای توسعه صنعت گردشگری گلستان است

نماینده ولی‌فقیه در گلستان بر برگزاری جشنواره به بهترین شکل ممکن تاکید کرد و از آن به عنوان وسیله‎ای برای توسعه صنعت گردشگری استان یاد کرد.

هفتمین جشنواره بین‎المللی فرهنگ اقوام ایران زمین، هشت لغایت 11 مهر ماه در محل دائمی نمایشگاه‎های بین‎المللی استان گلستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/2307/ذ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول