اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

14 مهر نخستین پرواز حجاج آذربایجان‌شرقی

8 هواپیما حاجی‌های آذربایجان و زنجان را به سرزمین وحی می‌برد/ اعلام ساعات پرواز

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی در تشریح برنامه‌های اعزام حجاج حج تمتع گفت: امسال حجاج آذربایجان‌شرقی و زنجان با هشت پرواز شرکت هواپیمایی ماهان از فرودگاه بین‌المللی تبریز به سرزمین وحی منتقل می‌شوند.

8 هواپیما حاجی‌های آذربایجان و زنجان را به سرزمین وحی می‌برد/ اعلام ساعات پرواز

علی رستمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: اعزام زائران آذربایجان‌شرقی و زنجان از 14 مهر آغاز و در 17 مهر روزانه با دو پرواز به اتمام خواهد رسید.

وی درباره زمان دقیق پرواز حجاج از فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز افزود: 14 مهر نخستین پرواز حجاج اعزامی از استان سه بامداد انجام می‌شود و ساعت 15 همان روز دومین پرواز به مقصد جده در عربستان صورت خواهد گرفت و پرواز 15 مهر در 2:15 بامداد و 17:15، 16 مهر 2:30 بامداد و 15:00 و بالاخره پرواز 17 مهر ساعات 3:20 و 19:10 اتفاق خواهد افتاد.

رستمی درباره تفکیک حجاج اعزامی از تبریز گفت: در مجموع 3 هزار و 276 نفر از فرودگاه بین‌المللی تبریز به عربستان پرواز خواهند داشت که از این تعداد 2 هزار و 398 نفر از 20 کاروان مربوط به خود حجاج آذربایجان‌شرقی است و 878 نفر در قالب هفت کاروان نیز از زائران استان زنجان خواهند بود.

این مقام ارشد استان در حمل و نقل هوایی یادآور شد: از کشور 66 هزار نفر امسال به سفر معنوی حج اعزام می‌شوند که این تعداد در قالب 190 پرواز از 17 فرودگاه کشور برای به جا آوردن اعمال حج واجب به عربستان مشرف خواهند شد.

رستمی از برگزاری جلسه‌ای در فرودگاه بین‌المللی تبریز خبر داد و گفت: امروز این جلسه با حضور تمام ارگان‌ها و نهادهای مرتبط با این موضوع و مقامات استان زنجان برای ارائه خدمات هرچه بهتر به حجاج برگزار شد.

براساس این گزارش، مقایسه تعداد زائران اعزامی از آذربایجان‌شرقی به حج تمتع امسال در مقایسه با سال قبل کاهش بیش از 22 درصدی دارد چرا که آمار سال 91 رقمی نزدیک به 3 هزار و آمار سال 90 نیز 4 هزار و 200 زائر را در برداشت که مقایسه ارقام امسال با سال 90 نشان از کاهش 50 درصدی دارد البته کاهش سهمیه امسال در سراسر کشور و تمامی استان اتفاق افتاده که از 17 درصد آغاز و تا 25 درصد ادامه دارد.

لازم به ذکر است که انتظار می‌رفت تا مدیر دفتر حج و زیارت استان آمار مربوط به حج را در اختیار خبرنگار فارس و سایر رسانه‌ها قرار دهد که متاسفانه در غیاب ایشان به دلیل بی‌میلی برای مصاحبه با خبرنگار فارس اطلاعات و آمار مربوط به حج امسال از مدیرکل فرودگاه‌های استان اخذ شد که امیدواریم روزی شاهد تعامل این مدیر استانی با رسانه‌ها باشیم.

انتهای پیام/60001/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول