اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان خبر داد

ارتقای دانشگاه شهید چمران اهواز به رتبه 11 دانشگاه‌های کشور

استاندار خوزستان گفت: رتبه دانشگاه شهید چمران اهواز از 25 به 11 ارتقا یافت و تا قرار گرفتن در لیست 10 دانشگاه بر‌تر کشور یک گام فاصله دارد.

ارتقای دانشگاه شهید چمران اهواز به رتبه 11 دانشگاه‌های کشور

سید جعفر حجازی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: رتبه‌های زیر هزار خوزستان در کنکور سراسری 92، 30 تا 40 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: امسال با کسب دو رتبه تک‌رقمی، خوزستان برای نخستین‌بار مشترک با استان‌های فارس و اصفهان، پس از تهران در جایگاه دوم کشور قرار گرفت.

استاندار خوزستان با بیان اینکه هر چه تعداد رتبه‌های تک، دو و سه رقمی استان در کنکور افزایش یابد، این افراد سرمایه‌ای برای استان و کشور خواهند شد، تصریح کرد: در کنکور سراسری سال گذشته 6 رتبه دو رقمی داشتیم در حالی که این رقم امسال سه برابر شد و به 18 نفر رسید.

وی به سرمایه‌گذاری‌ها در این حوزه اشاره کرد و گفت: در این مدت مدارس را تجهیز و نوسازی کرده‌ایم و تمام تلاش را در آموزش و پرورش بر روی ایجاد روحیه نشاط و خودباوری در معلمان و دانش‌آموزان گذاشته‌ایم و همچنین با همکاری بنیاد مستضعفان برای دانش‌آموزان مناطق محروم کلاس‌های کنکور برگزاری کرده‌ایم.

حجازی به پیشرفت استان در زمینه آموزش عالی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر دانشگاه شهید چمران با توجه به ارتقای رتبه از 25 به 11 یک گام تا قرار گرفتن در فهرست 10 دانشگاه اول کشور فاصله دارد در حالی‌که ارزیابی‌هایی که در این رتبه‌بندی انجام می‌شود بسیار سخت‌گیرانه است و در کنار توسعه‌ای که در زیرساخت‌ها و تحصیلات‌ تکمیلی دانشگاه شهیدچمران انجام شد، دانشگاه‌های شهرهای دیگر هم توسعه داده‌ شده‌اند.

وی اضافه کرد: در گذشته همه به دانشگاه آزاد می‌رفتند و با سیاستگذاری‌هایی که با رئیس دانشگاه انجام دادیم تصمیم بر این گرفته شد که کمیت را پایین و کیفیت را بالا ببریم و به همین دلیل گرایش به دانشگاه دولتی افزایش یافته است.

*افزایش تعداد استاد به دانشجو

استاندار خوزستان با بیان اینکه بالا رفتن تعداد استاد نسبت به دانشجو باعث بالا رفتن سطح دانشگاه می‌شود، تصریح کرد: تصمیم بر این است که تعداد دانشجویان کار‌شناسی را کاهش دهیم و به‌‌ همان نسب تعداد در مقطع کار‌شناسی ارشد افزایش یابد که این کار باعث می‌شود در تامین نیروی هیئت علمی دانشگاه مشکلی نداشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که به کارنامه مدیریتی خود در این مدت چه نمره‌ای می‌دهید، اظهار کرد: من اعتقادی به نمره دادن به خودم ندارم و مردم باید این کار را انجام دهند.

وی ادامه داد: موفقیت یک امر نسبی است و باید با برای سنجش آن مقایسه‌ای با گذشته انجام داد که چه تغییراتی ایجاد شده است و روند پیشرفت تا چه اندازه بوده است.

انتهای پیام/72011/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول