اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در کردستان:

حج نماد وحدت جهان اسلام است

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: حج علاوه بر منافع مادی و معنوی که نصیب زائران می‌کند، برای جهان اسلام نیز دارای منافع بسیار زیادی بوده و نماد وحدت جهان اسلام است.

حج نماد وحدت جهان اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی امشب در دیدار با مدیران و روحانیون کاروان‌های حج استان کردستان از حج به عنوان سفری معنوی در راه تکامل انسان نام برد و اظهار کرد: استفاده از تمام امکانات برای برگزاری هرچه باشکوه این سفر معنوی امری ضروری است.

به گفته وی، حج یک سفر معنوی، سیاسی و عبادی است که تاثیرات زیادی در عرصه‌های مختلف زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه منافع این سفر معنوی تنها مادی نیست خاطرنشان کرد: علاوه بر منافع مادی و معنوی که این نصیب زائران می‌کند، برای جهان اسلام نیز دارای منافع بسیار زیادی است.

حسینی‌شاهرودی افزود:‌ حج تنها عملی است که خداوند در قرآن کریم تمام انسان‌ها را به آن دستور داده است.

وی تصریح کرد: خداوند تبارک و تعالی ادای حج را برای کسانی که توانایی مالی دارند واجب کرده است.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه حج برای انسان‌هایی که توان بدنی، استطاعت مالی و استطاعت مسیر را دارند واجب کرده است، بیان کرد: گاهی به دلایل خاص راه برای رفتن به این سفر معنوی برای انسان باز نیست.

حسینی‌شاهرودی به کاهش سهم ایران اسلامی در اعزام حجاج حج تمتع اشاره کرد و اذعان داشت: سهم ایران در سال‌های گذشته اعزام 75 هزار زائر بود، اما با رایزنی‌ و استفاده از سهم کشورهای دیگر بیش از 100 هزار نفر از هموطنانمان به زیارت مکه مکرمه مشرف می‌شدند.

وی خاطرنشان کرد: امسال به دلیل بازسازی اطراف مسجد‌الحرام سهمیه همه کشورهای اسلامی 20 درصد کاهش پیدا کرده و این در حالی است که سهمیه کشور ما بیشتر کاهش داشته است.

نماینده ولی فقیه در کردستان تصریح کرد: حضور میلیون‌ها نفر در حج تمتع با وجود مشکلات اقتصادی و هزینه‌های بالا نشان از ایمان و اعتقادات قوی مسلمانان و سرزندگی و پویایی دین اسلام است.

حسینی‌شاهرودی خاطرنشان کرد: باوجود تمام مشکلات و هزینه‌ها هر ساله جمع عظیمی از مسلمانان از سراسر دنیا برای چرخیدن حول یک محور واحد متحد و هم شکل به این سفر معنوی می‌روند.

 

وی افزود: از نظر فقهی اهمیت حج آنقدر بالا است که اگر زمانی استطاعت مالی عده‌ زیادی از مسلمان برای رفتن به حج کم باشد، حکومت اسلامی مکلف است از محل بیت‌المال هزینه سفر آنها را تأمین کند تا از شمار زائران کم نشود.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه سفر معنوی حج به گونه‌ای است که دل‌های انسان را به سمت خود می‌کشاند، بیان کرد: غیرمسلمان‌ها نیز موظف به رفتن به این سفر معنوی هستند و در روز قیامت در این مورد از آنها سوال خواهد شد.

حسینی‌شاهرودی نزدیک شدن به خدا را از مهم‌ترین برکات و تأثیرات این سفر معنوی عنوان کرد و گفت: خداوند در این سفر برای زائران صحنه‌هایی می‌افرینند که ارتباط با خدا را بیشتر لمس می‌کنند.

وی افزود: همه انسان‌ها برای تقرب جستن بیشتر به خداوند متعال باید زمینه‌ را فراهم کنند و سفر معنوی حج یکی از بهترین فرصت‌ها برای این مهم است.

به گفته نماینده ولی فقیه در کردستان ، خداوند متعال با ارزش بیشتر قائل شدن به برخی زمان‌ها و مکان‌ها بستر مناسبی را برای استفاده مردم برای نزدیک شدن به قرب الهی فراهم می‌کند.

وی افزود: حج و ماه مبارک رمضان به عنوان ضیافت‌های الهی هر دو بستر مناسبی برای رسیدن انسان به ویژه مومنان به رسیدن به قرب الهی است.

نماینده ولی فقیه در کردستان افزایش تقوی را از مهم‌ترین اهداف این ضیافت الهی دانست و گفت: تمام مشکلات دنیوی و اخروی انسان‌ها در سایه تقوی حل می‌شود.

حسینی‌شاهرودی از حج به عنوان نماد وحدت امت اسلام در جهان نام برد و گفت: حج مکانی است که مسلمانان از سراسر جهان اسلام کنار هم جمع می‌شوند.

وی، یک بعد سفر حج را تکلیف شرعی دانست و گفت: عظمت اتحاد، برادری، برابری مسلمان در این سفر معنوی برای جهانیان به نمایش گذاشته می‌شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان در پایان تصریح کرد: اجتماع عظیم مسلمانان در حج یک میتینگ برای جهان است.

انتهای پیام/79002/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول