اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس مرکز تخصصی مهدویت قم صورت می‌گیرد

برگزاری مراسم فارغ‌التحصیلی نخستین دوره مهدویت در کاشان

مدیرعامل مؤسسه هم‌اندیشی کانون‌های فرهنگی هنری کاشان از برگزاری مراسم فارغ‌التحصیلی نخستین دوره مهدویت در این شهرستان خبر داد و گفت: این مراسم در مهرماه جاری با حضور آیت‌الله کلباسی رئیس مرکز تخصصی مهدویت قم برگزار می‌شود.

برگزاری مراسم فارغ‌التحصیلی نخستین دوره مهدویت در کاشان

حجت‌الاسلام علی باغستانی در گفت‌وگو با خبرنگار‌ فارس در کاشان اظهار داشت: در حال حاضر 20 هزار قرآن‌آموز کاشانی تحت پوشش برنامه‌های ستاد قرآن مؤسسه هم‌اندیشی کانون‌های فرهنگی هنری کاشان قرار دارند و طی 12 ماه سال در کلاس‌های مختلف قرائت، حفظ، تجوید، تفسیر، پژوهش و تدبّر در قرآن شرکت کرده‌اند.

وی افزود: بیش از یک‌هزار نفر از 180 کانون فرهنگی از میان 220 کانون فرهنگی شهرستان کاشان در مسابقات نسیم قدر ماه مبارک رمضان امسال همراه با مسابقه نقاشی قرآن حضور داشتند.

به گفته وی از 220 کانون فرهنگی هنری شهرستان کاشان حدود 60 کانون تخصصی در زمینه‌های مهدویت، غدیر، قرآنی، ورزشی، فعالیت دارند و 180 جلسه فرهنگی و مذهبی به ثبت رسیده و دارای کد تحت پوشش این مؤسسه هستند. 

مدیرعامل مؤسسه هم‌اندیشی کانون‌های فرهنگی هنری کاشان با اشاره به فعالیت پنج ستاد مستقل در مؤسسه هم‌اندیشی‌ کانون‌های فرهنگی و هنری شهرستان ‌کاشان گفت: ستادهای، مهدویت، غدیر، ورزش و قرآن به صورت مستقل و تخصصی علاوه بر تعطیلات تابستان و ایام فراغت، در 12 ماه سال فعالیت دارند. 

به گفته وی، ستاد ورزش این مؤسسه در تعطیلات تابستان امسال علاوه بر دومین سال فعالیت مدارس فوتبال و مدارس رزمی در رشته‌های فوتسال، والیبال، تنیس روی میز خواهران و برادران در قالب جشنواره ورزشی فعالیت‌های چشمگیری برای پرکردن اوقات فراغت حدود 20 هزار نفر از دانش‌آموزان تحت پوشش کانون‌های فرهنگی شهرستان کاشان داشته است.

مدیرعامل مؤسسه هم‌اندیشی کانون‌های فرهنگی هنری کاشان،از برگزاری نخستین دوره مهدویت، ویژه خواهران در سال جاری خبر داد و افزود: نخستین دوره مهدویت ویژه خواهران توسط ستاد مهدویت این مؤسسه زیر نظر مرکز تخصصی مهدویت استان قم برگزار شد و دومین دوره آن نیز برای خواهران و برادران مهرماه امسال برگزار می‌شود که تا کنون نزدیک به 400 نفر برای شرکت در دوره دوم مهدویت در کاشان ثبت نام کرده‌اند.

باغستانی همچنین از برگزاری مراسم نخستین دوره فارغ‌التحصیلان مهدویت در شهرستان کاشان خبر داد و افزود: مراسم اختتامیه 40 نفر از فارغ‌التحصیلان نخستین دوره مهدویت در مهرماه امسال با حضور آیت‌الله کلباسی رئیس مرکز تخصصی مهدویت قم برگزار می‌شود.

این مسئول، برگزاری مسابقات ورزشی‌ پهلوانی جام غدیر، اجرای نمایش‌نامه، همایش روی ‌دست آفتاب با حضور علما و برخی‌ از مراجع، اردوهای فرهنگی درون و برون شهری تابستانی از جمله بازدید از اماکن تاریخی شهرستان و مشهد مقدس را ازجمله فعالیت‌های ستاد غدیر این مؤسسه برشمرد.

باغستانی، همچنین با اشاره به فعالیت‌های علمی و آموزشی مؤسسه هم‌اندیشی‌کانون‌های فرهنگی هنری کاشان گفت: تشکیل کارگروه‌هایی در زمینه پژوهشی ویژه مدیران مسئول کانون‌ها، کارگاه آموزشی نحوه مدیریت، برنامه‌های چهره به چهره فرهنگی و... از جمله برنامه‌های علمی و آموزشی این مؤسسه است.

وی متذکر شد: بالغ بر 400 میلیون تومان از محل کمک‌های خیرین، از ابتدای تابستان تا کنون برای برنامه‌های کانون‌های فرهنگی تحت پوشش مؤسسه هزینه شده است.

انتهای پیام/2406/ک40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول