اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط مرکز تخصصی مهدویت

نشست بررسی جریان‌ انحرافی درباره مهدویت در قم برگزار شد

نشست علمی بررسی جریان انحرافی احمدالحسن مدعی یمانی عصر امروز با حضور جمعی از روحانیون و علاقه‌مندان بحث مهدویت از سوی انجمن مهدویت حوزه در مرکز تخصصی مهدویت در قم برگزار شد.

نشست بررسی جریان‌ انحرافی درباره مهدویت در قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین حجامی پژوهشگر مهدویت در این نشست دلایل مطرح شده از سوی احمدالحسن را بیان کرد و این دلایل را مورد نقد و بررسی قرار داد.

وی با اشاره به اینکه اصل داستان احمدالحسن با خواب و رویا شروع می‌شود، گفت: احمدالحسن می‌گوید که خواب دیدم امام زمان کارم دارد و از خواب بیدار شدم و این داستان سه دفعه رخ داد و کم کم به این باور رسیدم که باید ارتباطی با امام مهدی داشته باشم و بعد از مدتی در بیداری هم او را دیدم و ایشان آموزش‌هایی نیز به من داد.

وی افزود: احمدالحسن با استفاده از روایات اصل داستان مهدی (عج) را به نفع خود مصادره کرده است و هدف او از بین بردن اصل مهدویت است.

در ادامه جلسه حضار دلایل مطرح شده توسط حجت‌الاسلام حجامی در رد ادعای احمدالحسن را مورد نقد و بررسی قرار دادند.

شایان ذکر است نام اصلی احمدالحسن، احمد اسماعیل است و به گفته یکی از یاران جدا شده‌اش، او از قبیله سلمی در عراق بود که به یکباره خود را احمدالحسن و سید یمانی خواند از همین رو به یمانی معروف شد و در همه جا از جمله در ایران خود را به عنوان سید یمانی معرفی کرد.

وی اهل یکی از روستاهای بصره بوده و فارغ‌التحصیل رشته مهندسی معماری است که مدتی نیز در نجف به تحصیل علوم دینی اشتغال داشته است.

احمد اسماعیل اگرچه در ابتدا حرکت خود را به عنوان همان یمانی وعده داده شده در روایات آغاز کرد ولی رفته رفته ادعای خود را توسعه داد و علاوه بر یمانی بودن ادعا کرد فرزند امام مهدی (عج) و وصی و نماینده آن حضرت است.

وی در عین حال خود را مهدی نیز می‌خواند و بسیاری از روایات مهدی(عج) را بر خود تطبیق کرده است.

انتهای پیام/2258/ک30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول