اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌ شرقی:

استقلال اقتصادی زیرساخت دستیابی به استقلال سیاسی است

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه استقلال اقتصادی زیرساخت دستیابی به استقلال سیاسی است، گفت: مقام معظم رهبری ‌بر همین مبنا، موضوع حماسه سیاسی و اقتصادی را به عنوان راهبرد ملت ایران تبیین کردند.

استقلال اقتصادی زیرساخت دستیابی به استقلال سیاسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی ظهر امروز در جمع ‌دانش‌آموزان آموزش و پرورش ناحیه یک تبریز با بیان اینکه انقلاب بزرگ ما برای سعادت و تعالی ملت ایران شعار استقلال،‌ آزادی، جمهوری اسلامی را به عنوان شعار راهبردی خود برگزید، اظهار کرد: استقلال به معنی دفاع از آرمان‌ها و اعتقادات در عرصه بین‌المللی، عمل به آنها در صحنه داخلی و دستیابی به سعادت و امنیت بدون تاثیرپذیری از هرگونه قدرت خارجی است.

وی خاطرنشان کرد: ملت ما برای استقلال سیاسی خود هزینه زیادی پرداخت کرده و استحقاق خود را برای دستیابی به استقلال در تمام عرصه‌ها نشان داده است.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه استقلال سیاسی بدون استقلال اقتصادی دست یافتنی نیست، گفت: اگر ملتی نیازمند قوت روزانه خود باشد ادعای استقلال سیاسی آن ملت و عدم تاثیرپذیری از دشمن، ادعای گزافی است.

وی با اشاره به اینکه استقلال اقتصادی زیرساخت دستیابی به استقلال سیاسی است، افزود: مقام معظم رهبری (مدظله) بر همین مبنا، موضوع حماسه سیاسی و اقتصادی را به عنوان راهبرد ملت ایران تبیین کردند و مردم ما هم نشان داده‌اند که در عرصه اقتصادی دارای قابلیت‌های بالایی هستند.

علیرضابیگی با تاکید بر اینکه استقلال اقتصادی باید بر پایه دستیابی جوانان ما به علوم و فنون پیشرفته باشد، اظهار داشت: جوانان ما در عرصه صنعت و تکنولوژی به قابلیت‌های بالایی دست یافته‌اند.

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: جوانان ما از نسل همان جوانانی هستند که در دوران جنگ، فرماندهان و ژنرال‌های برجسته نظامی را به تحیر واداشتند و همین جوانان امروز هم می‌توانند با تکیه بر آموزه‌های دینی و اندوخته‌های دفاع مقدس، کارهای بزرگی را به سامان برسانند.

وی با بیان اینکه ایمان برخاسته از معنویت و دیانت جوانان می‌تواند در عرصه تولید هم راهگشا باشد، تصریح کرد: هزینه گزافی که کشور ما برای تامین مواد اولیه تولید پرداخت می‌کند به خاطر فناوری‌هایی است که نظام سلطه از ما دریغ کرده است و اگر بتوانیم با تکیه بر قابلیت‌های بالای جوانان، این فناوری‌ها را به دست بیاوریم می‌توانیم در عرصه تولید به ارزش افزوده بیشتر دست پیدا کنیم.

علیرضابیگی با تاکید بر اینکه استقلال اقتصادی باید بر پایه دستیابی جوانان ما به علوم و فنون پیشرفته باشد، اظهار داشت: جوانان ما در عرصه صنعت و تکنولوژی به قابلیت‌های بالایی دست یافته‌اند که موضوع فناوری هسته‌ای سرآمد آنهاست.

وی افزود: دشمنان به بهانه واهیِ تلاش جمهوری اسلامی برای ساخت سلاح هسته‌ای، ملت ایران را از دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای منع می‌کنند در حالی که خود آنها در تاریخ از سلاح هسته‌ای استفاده کرده‌اند و سلاح‌های هسته‌ای امروز در اختیار کسانی است که امنیت جهان را به مخاطره انداخته‌اند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه انرژی هسته‌ای بهانه‌ای بیش نیست، افزود: دشمنی نظام سلطه با ملت ایران به خاطر نفت و منابع این کشور نیست بلکه آنها به دنبال شکست هیمنه انقلاب اسلامی هستند؛ اما جمهوری اسلامی با تکیه بر آرمان‌های خود و رهبری معنوی ولی فقیه تاکنون از تمام آزمون‌ها سربلند بیرون آمده است.

وی اظهار داشت: امروز ملت‌های آزادیخواه منطقه، جمهوری اسلامی را به عنوان الگوی خود در رویارویی با ستمگران و مستکبران انتخاب کرده‌اند و نظام سلطه از این که قدرتی مانند جمهوری اسلامی در مقابل او قد علم کرده وحشت دارد.

استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: کسانی که چشم طمع به مرزهای کشور اسلامی ما دارند نگاهی به تاریخ این کشور به ویژه صحنه دفاع مقدس بیندازند.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به اجلاس سالانه سازمان ملل در نیویورک، گفت: آقای روحانی به عنوان نماینده آرمان‌های یک ملت در صحن سازمان ملل حضور می‌یابد و با پشتیبانی ملت ایران، از حقوق این ملت دفاع خواهد کرد.

علیرضابیگی با بیان اینکه دفاع از کشور یک هدف ملموس برای مردم ماست، ‌افزود: همه جوانان و نوجوانان ما به این نکته ایمان دارند و در هر عرصه‌ای توانایی خود را برای سعادت و پیشرفت کشور خود به کار می‌گیرند.

انتهای پیام/60001/ش40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول