اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای خبرنگاری وارسته/ 8

جابر جان نبودنت در باورم نمی‌گنجد

باورش سخت است نبودن جابر در بین خبرنگاران و رسانه‌ای‌های کشور چرا که او بی‌نظیر بود و مهربان و پرواز ابدی برایش خیلی زود بود.

جابر جان نبودنت در باورم نمی‌گنجد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد ،وقتی طلوع صبح یکشنبه 31 شهریور مصادف با اولین روز هفته دفاع مقدس را دیدم به این امید که شاهد هنرمندی سرپرست عزیز، متعهد و مهربانم باشم خود را آماده تهیه خبر از برنامه‌های این هفته در شهرستان کردم غافل از اینکه باید ناگوارترین و ناباورانه‌ترین خبر زندگی‌ام را بشنوم.

ساعت 8.30 دقیقه صبح بود که یکی از دوستانم با من تماس گرفت و از من سوال کرد که سرپرست خبرگزاری فارس مازندران چه کسی است و من جواب دادم جابر معافی و او دوباره سوال کرد که مطمئنی و من با قاطعیت گفتم بله و او جمله‌ای را بر زبان جاری ساخت که تکرار آن برایم جانسوز و دردآور است.

او گفت دقایقی پیش از ساری تماس گرفتند و خبر درگذشت جابر معافی را دادند و من در ابتدا با خونسردی گفتم راوی این خبر احتمالا از سر شوخی و یا تشابه اسمی این حرف را زد اما ثانیه‌هایی بعد روح از بدنم خارج شد که مبادا این خبر واقعیت داشته باشد.

بلافاصله با جاوید عباسی برادر همسر جابر که از همکاران دفتر خبرگزاری فارس در مازندران است تماس گرفتم اما تلفن همراه او مدام اشغال بود، پس از دقایقی که پشت سر هم تماس گرفتم با گریه‌های جاوید متوجه بلای عظیمی شدم که بر سرمان آمد.

جابر برای من نه تنها استاد که برادری دلسوز و مهربان نیز بود و هرگاه مشکلات و گرفتاری‌های زندگی امان از من بریده بود با او تماس می‌گرفتم و با صحبت‌های آرام و متین او همه مشکلات از وجودم خارج می‌شد اما به این فکر نمی‌کردم که همه این مشکلات همکاران و معضلاتی که در استان وجود داشت در دل آن مرد متعهد و رئوف خانه می‌کند و برای همیشه وجود نازنینش را از بین ما می‌برد.

جابر عزیز، در باورم نمی‌گنجد که تو دیگر در بین ما نیستی و حسرت گوش دادن به صدای دلنشین و خنده‌های شیرینت برای همیشه در دل ما می‌ماند و نمی دانم چه واژه ای برای دلتنگی خودم و همه کسانی که حتی یکبار با تو همنشین و هم صحبت بوده اند به کار گیرم چرا که واژه‌ها نیز سوگوار فقدان تو هستند.

همیشه به تو افتخار می‌کردیم و هرجا از ما سوال می‌شد که با کدام رسانه همکاری می‌کنید، سینه خود را سپر می‌کردیم و با شوق فراوان نام خبرگزاری فارس را بر زبانمان جاری می‌ساختیم و چه استقبالی از اینکه سرپرستی به نام جابر معافی داریم از ما می‌شد.

تو به راستی امپراطور بی‌همتای رسانه‌ها بودی و دریغ و افسوس از اینکه خیلی زود از بین ما رفتی اما تنها چیزی که برایمان دلخوشی ایجاد می‌کند، احساس همدردی خبرنگاران و فعالان عرصه اطلاع رسانی کشور و استان نسبت به این ضایعه جانسوز است چرا که خود را سرباز و شاگرد تو می دانستیم و چه افتخاری بالاتر از این که سربازی در گردان فرمانده ای که عاشق امام، رهبری و شهدا بود.

جابر جان مطمئنم که تقارن پرواز تو با آغاز هفته دفاع مقدس به معنای پیوستن تو به جمع شهداست و امیدوارم دست ما را نیز بگیری و خیلی زود به تو بپیوندیم، چرا که تحمل نبودنت توان نفس کشیدن را از ما می‌گیرد.

اللهم ارزقنا توفیق الشهاده فی سبیل الله

-----------------

علی یوسفی

----------------

انتهای‌پیام/86013/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول