اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین:

دانش‌آموزان با تأسی از شهدا برای کسب علم تلاش کنند

استاندار قزوین گفت: دانش‌آموزان با تأسی از سیره زندگی شهدای انقلاب اسلامی در راه کسب علم و معرفت تلاش کنند تا در مراحل زندگی موفق شوند.

دانش‌آموزان با تأسی از شهدا برای کسب علم تلاش کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، احمد عجم صبح امروز در مراسم نمادین زنگ مهر و مقاومت که در دبیرستان پاسداران برگزار شد با اشاره به اینکه روز اول مهر با هفته دفاع مقدس متقارن شده است، اظهار داشت: وقوع این دو رخداد بزرگ را به فال نیک می‌گیریم و یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و رشادت‌های آنان را گرامی می‌داریم.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان با تأسی از سیره زندگی شهدای انقلاب اسلامی و تلاش مضاعف در کسب علم و دانش برای استقلال، پیشرفت، توسعه و ارتقای کشور همت کنند تا ایران به جایگاه شایسته و مطلوب علمی و فرهنگی در دنیا برسد.

استاندار قزوین با بیان اینکه دانش‌آموزان از دوران جوانی به نحو مطلوبی بهره بگیرند، بیان کرد: آنان با استفاده بهینه از لحظه‌های زندگی می‌توانند در مراحل زندگی موفق‌تر باشند.

عجم با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) مبنی بر اینکه «هر کسی یک حرف به من بیاموزد مرا بنده خود کرده است، ابراز داشت: این حدیث بیانگر جایگاه رفیع معلمان است که در ترویج علم و دانش بین دانش‌آموزان از چه منزلتی برخوردار هستند.

این مسئول اضافه کرد: دانش‌آموزان باید از فرصت‌هایی که در مدرسه دارند در کسب علم و دانش از معلمان بیشترین بهره را بگیرند.

استاندار قزوین با اشاره به اینکه دانش‌آموزان امروز مدیران و آینده‌سازان کشورند، اذعان داشت: آنان برای رسیدن به جایگاه مطلوب در زندگی باید در تحصیل علم، تهذیب نفس و حفظ سلامت جسم و روان تلاش کنند.

وی یادآور شد: در مسیر کسب علم‌آموزی و تجربه‌اندوزی بهترین سرمایه دانش‌آموزان توکل و استعانت از خدا و تمسک به قرآن کریم و اهل بیت (ع) است.

این مسئول اضافه کرد: دانش‌آموزان باید با تأسی از دستورات رهبر فرزانه انقلاب و آرمان‌ها و اهداف شهدای انقلاب اسلامی در مسیر رشد و پیشرفت کشور گام بردارند.

استاندار قزوین با اشاره به اینکه دبیرستان پاسداران 32 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، بیان کرد: دانش آموزان این مدرسه از این شهدا برای تقویت روح دینی و معنویت خودشان و ارتقای علمی بهره بگیرند.

وی با بیان اینکه معلمان در یاددهی علم و دانش به دانش‌آموزان تلاش کنند تا آنان انسان‌های فرهیخته و با تقوا و باسواد پرورش یابند، ابراز داشت: معلمان به پایبندی این موضوع بیشتر مصمم باشند.

عجم با بیان اینکه سکان هدایت پیشرفت و توسعه و اجرای عدالت در دستان دانش‌آموزان است، خاطرنشان کرد: آنان باید تحصیل خود را با استعانت از خداوند به خوبی آغاز کنند.

انتهای پیام/77009/س40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول