اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی قم خبر داد

موفقیت بیمارستان کامکار در ارائه خدمت به بیماران دیالیزی

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی قم از کسب رتبه اول بیمارستان کامکار در زمینه ارائه خدمت به بیماران دیالیزی در کشور خبر داد.

موفقیت بیمارستان کامکار در ارائه خدمت به بیماران دیالیزی

محسن فرقانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم توجه به مشکلات بیماران خاص را مهم ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر 550 بیمار ام اس، 184 بیمار تالاسمی، 145 بیمار هموفیلی و 475 بیمار دیالیزی در استان قم زندگی می‌کنند.

وی در خصوص آمار بیماران سرطانی گفت: در حال حاضر تنها آمار 200 بیمار سرطانی را در اختیار داریم، گرچه این تعداد بیشتر از یک هزار نفر است.

به گفته مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی قم بیمارستان‌های حضرت معصومه(س)، کامکار، حضرت ولیعصر(عج)، شهید بهشتی و طباطبایی پذیرای بیماران خاص در استان قم هستند.

فرقانی در خصوص مشکلات بیماران دیالیزی بیان داشت: تعداد کم دستگاه‌ها، افزایش ساعت کار ، کمبود نیرو و همچنین نبود فضای کافی برای این بیماران از جمله مشکلاتی است که بیماران دیالیزی در استان قم دارند.

وی علل افزایش بیماری‌های دیالیزی را فشار خون و دیابت خواند و گفت: این روند نه تنها در استان بلکه در کشور رو به افزایش است، از این رو در تأمین نیاز این بیماران دچار مشکلاتی هستیم.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی قم ضمن اشاره به رتبه اول بیمارستان کامکار در خصوص ارائه خدمت به بیماران دیالیزی در کشور گفت: در این خصوص به زودی 20 تخت نیز در بیمارستان شهید بهشتی برای بیماران دیالیزی آماده خواهد شد.

فرقانی تهیه دارو و قیمت آن را عمده مشکلات بیماران خاص عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود در جامعه در بحث دارو با نوساناتی مواجه هستیم؛ البته بیمه‌ها برخی داروها را به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار می‌دهند.

وی به کمک افراد خیر و مسئولان بیمارستان‌ها اشاره و تصریح کرد: افراد خیر و مسئولان بیمارستان‌ها تا حدودی در تهیه داروها به بیماران کمک می‌کنند.

وی ضمن اشاره به وجود شش بیمارستان دولتی ، سه بیمارستان غیر دولتی و حدود 50 درمانگاه در قم افزود: در داروخانه‌های هلال احمر و بقیة‌الله نیز داروهای بیماران خاص ارائه می‌شود.

انتهای پیام/78002/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول