اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

بحران آب، آلاینده‌های زیست‌محیطی و پیشروی کویر مهم‌ترین دغدغه اصفهان است

استاندار اصفهان گفت: هم‌اکنون بحران آب، بحران آلاینده‌های زیست‌محیطی و پیشروی کویر بزرگ‌ترین دغدغه‌های مدیریت استان اصفهان است.

بحران آب، آلاینده‌های زیست‌محیطی و پیشروی کویر مهم‌ترین دغدغه اصفهان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، علیرضا ذاکراصفهانی در اتاق فکر استان گفت: اتاق‌های فکر به عنوان مجموعه‌های ارزشمند و اثرگذار باید مشکلات ساختاری و موانعی که ناشی از نبود قانون است را شناسایی و راهکارهای علمی برای برون رفت از این مشکلات را به نهادهای حاکمیتی و دستگاه‌های اجرایی اعلام کند.

وی با بیان این‌که هم‌اکنون بحران آب، بحران آلاینده‌های زیست محیطی و پیشروی کویر بزرگ‌ترین دغدغه‌های مدیریت استان است، اظهار داشت: لازم است اتاق فکر استان همچون گذشته با همکاری دانشگاه‌ها و صاحبنظران برای مقابله با این سه بحران، نظرات و پیشنهادات عملی و سازنده خود را اعلام کند.

استاندار اصفهان با اشاره به این‌که باید در وزارت نیرو یک میز برای حوضه زاینده‌رود ایجاد شود، خاطرنشان کرد: راه‌های برون رفت از این بحران که چند استان را در برگرفته است باید در این میز مشخص و معین شود.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر هزاران اتاق فکر در جهان وجود دارد، افزود: یکی از آفت‌ها و آسیب‌های اتاق‌های فکر به جریان نیفتادن تولیدات ناب این اتاق‌ها است.

ذاکراصفهانی با ابراز تاسف از این‌که خروجی‌های اتاق فکر به کار گرفته نمی‌شود، تصریح کرد: باید با تغییر شکل این اتاق‌ها، دستگاه‌ها برای استفاده از اتاق فکر، نوبت بگیرند.

وی با اشاره به این‌که اتاق‌های فکر سیاست‌ساز هستند نه سیاست‌گذار گفت: اتاق فکر می‌تواند بدون ملاحظه و بدون محدودیت به شکل رادیکال و غیرمتعارف، نظریه صادر کند.

استاندار اصفهان تاکید کرد: باید در خصوص نوع رابطه‌ اتاق فکر و دستگاه اجرایی مطالعات کافی صورت پذیرد.

وی با اشاره به ویژگی‌های اتاق فکر جمع‌اندیشی، تولید فرآورده‌های فکری و انتقال به مخاطب، معطوف بودن پوشش‌ها به مسائل روز و درگیر نشدن در مسائل اجرایی و تشریفات رسمی سیاستگذاری را از ویژگی‌هایی برشمرد که اتاق‌های فکر را از سایر سازمان‌های پژوهشی متمایز می‌‌کند.

استاندار اصفهان با اشاره به ظرفیت‌های بالای نیروی انسانی در استان اصفهان گفت: توسعه‌یافتگی یک امر تدریجی و همه جانبه است و به صورت دفعی اتفاق نمی‌افتد و منبع اصلی توسعه، منابع انسانی و نیروهای مدیریتی و کارشناس است.

ذاکراصفهانی با اشاره به این‌که سعی شده است یک انسجام بین بخشی در همه‌ قسمت‌ها ایجاد شود، گفت: این انسجام بخشی یکی از بهترین دست‌آورد‌های سال‌های اخیر بوده است.

انتهای پیام/2301/م/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول