اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای خبرنگاری وارسته/ 4

جابر جان! به جستجوی تو بر درگاه کوه می‌گریم

ساعاتی بیش نیست که از پیش ما رفته اما دلم برای جابر معافی تنگ شده است و من به جستجوی تو بر درگاه کوه می‌گریم.

جابر جان! به جستجوی تو بر درگاه کوه می‌گریم

به گزارش خبرگزاری فارس از سوادکوه، خبر ناباورانه بود و مانند پتک بر سر ما فرود آمد. جابر معافی با چهره‌ای خندان و روحیه‌ای فعال و پیگیر به علت عارضه قلبی درگذشت. "مجال بیرحمانه اندک بود و واقعه سخت نامنتظر".

آنقدر بهت‌زده شدم که باورم نشد و با تایید آن خبر از رسانه‌ها و افراد مختلف باورم شد که "حرف‌های ما هنوز ناتمام ....تا نگاه می‌کنی وقت رفتن است باز هم همان حکایت همیشگی! پیش از آن‌که باخبر شوی لحظه‌ی عزیمت تو ناگزیر می‌‌شود آی .....ای دریغ و حسرت همیشگی ناگهان چقدر زود دیر می‌شود!"

بغض و اشک و یادآوری خاطراتی که با سرپرست خبرگزاری فارس مازندران داشته‌ام و فکر می‌کردم ارتباطم تا سال‌ها تداوم خواهد یافت.

خودش را سوادکوهی هم می‌دانست چرا که نیاکانش از چرات سوادکوه به ساری مهاجرت کرده بودند. نحوه آشنایی من با جابر معافی به سال‌ها قبل در یک مراسم استانی برمی‌گردد که پیشنهاد پذیرش مسئولیت خبرنگاری شهرستان سوادکوه را داد و چند دیدار و ارسال اخبار سوادکوه که به ماهانه 90 خبر هم رسید.

بدون تردید شهرستان سوادکوه توسعه کمی و کیفی رسانه‌ای خود را تا حد زیادی به پیگیری و جسارت و حمایت جابر معافی مدیون است.

در خبر به دنبال نفع‌رسانی به خواننده بود و گاهی به ما خرده می‌گرفت که بار مفهومی و معنایی خبر پایین است و یا ارزش خبری برای مخاطب ندارد و یا تعداد خبر از شهرستان کم است و در همه نکاتی که به ما می‌گفت، تعهد و لزوم نفع‌رسانی به مردم را گوشزد می‌کرد.

آنقدر به خبر و رسانه علاقه‌مند بود که ما را هم مشتاقانه‌تر از قبل در رسانه‌ها غرق کرد.

چند بار حمایت از مرا به نزدیکی با مسئولی ترجیح داده بود. در زمانی که به صورت آزمایشی با خبرگزاری فارس همکاری داشتم از دوستان مشترک درباره اصول و ارزش‌ها و پایبندی به آموزه‌های دینی و اعتقادات انقلابی پرسش کرده بود.

هر روز ارتباط پیامکی و یا تلفنی برای انعکاس اخبار و گزارش‌های شهرستان را پیگیری می‌کرد و افتتاح فرمانداری سوادکوه شمالی را دلیلی بر افزایش دو برابری اخبار ذکر کرده بود.

با دیدن گزارش تشییع پیکر جابر معافی از شبکه تبرستان گریه کردم و برای آرامش خودم و شادی روح آن عزیز سفر کرده سوره "دخان" را خواندم.

دستم به کار نمی‌رفت تا اخبار روزانه خبرگزاری فارس در سوادکوه را از سامانه ارسال کنم. بارها جابر معافی از دیگران نوشت و حالا تصمیم گرفتم از زبان دیگران و خودم از او بنویسم."به جستجوی تو بر درگاه کوه می‌گریم".

انعکاس رسانه‌ای و انتقاد و پیگیری موضوعات و در کنار آن احترام اهالی رسانه‌ها و مسئولان و دست‌اندرکاران مختلف از او بیانگر آن است که در شغل خود حرفه‌ای شده بود که هم وظایفش را به درستی انجام می‌داد که در بین سرپرستی‌های کشور در رده‌های برتر قرار داشت و هم مردم و مسئولان از او به عنوان فردی پیگیر و دلسوز و منصف یاد می‌کردند.

ساعتی نیست که از پیش ما رفته اما دلم برای جابر معافی تنگ شده است.

عمران اکبرنژاد خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه

انتهای پیام/86015/غ30/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول