اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان همدان:

نیروی هوایی شهدای گرانقدری دارد

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: نیروی هوایی شهدای گرانقدری دارد که باید آثار آنها به عنوان الگو برای نسل‌های آینده حفظ شود.

نیروی هوایی شهدای گرانقدری دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی عصر امروز در همایش «حماسه اولین پاسخ» با تشکر از انتخاب باغ موزه دفاع مقدس برای برگزاری این همایش، اظهار داشت: انسان برای عروج و معراج آفریده شده است.

وی افزود: هرکسی که معراج پیامبر اسلام(ص) را انکار کند، مسلمان نیست و اعتقاد به معراج نبی اکرم(ص) یکی از اصول اعتقادی مسلمانان است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه کیفیت معراج پیامبر اکرم(ص) هنوز برای بشر کشف نشده است، ابراز داشت: رسول اکرم(ص) بخشی از مسیر را با مرکبی به نام «براق» طی کرده و بعد هم با مرکب «رفرف» که این دو هنوز مشخص نیست که چه نوعی مرکبی هستند.

طه‌محمدی با اشاره به اینکه انسان برای گرفتاری بر روی زمین آفریده نشده است، تصریح کرد: معراج رسول اسلام(ص) به مردم انگیزه پرواز از عالم خاکی تا عالم ملکوت را می‌دهد.

وی اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که سفر به آسمان را برای انسان آسان می‌کند صنعت هواپیما و خلبانان تیز پرواز است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در ادامه با بیان اینکه شهدای گرانقدری در نیروی هوایی وجود دارد که آثار آنها به صورت کامل برای نسل‌های آینده ثبت و ضبط نشده است، بیان کرد: نسل‌های آینده باید به قهرمانان خود در نیروی هوایی افتخار کنند.

طه‌محمدی افزود: هنگامی که خلبانان پرواز می‌کردند و در آسمان نشاطی به آنها دست می‌داد به خاطر نزدیکی به خدا و دست یافتن به معنا و حقیقت پرواز بوده است.

وی با بیان اینکه هواپیما هر چقدر هم پیشرفته باشد دست و پا گیر است، اذعان کرد: در کنار آموزش پرواز با هواپیما باید آموزش پرواز معنا را هم بیاموزیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تأکید کرد: عرش، آشیانه انسان بوده و بشر به زمین خاکی تبعید شده و قلب انسان عرش الهی است و قلب مؤمن بالاتر از عرش است.    

طه‌محمدی در پایان متذکر شد: شهدا به هدف والای خود دست یافتند و اولیا خدا صرفاً به بهشت نمی‌روند بلکه در پیشگاه قرب الهی می‌نشینند.

انتهای پیام/89019/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول