اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهزیستی کشور خبر داد

افتتاح مرکز فوریت‌های اجتماعی کشور

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از افتتاح مرکز فوریت‌های اجتماعی کشور خبر داد.

افتتاح مرکز فوریت‌های اجتماعی کشور

محمد نفریه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: سازمان بهزیستی در اقدامی بزرگ، 100 دستگاه آمبولانس مناسب‌سازی شده برای بخش اورژانس اجتماعی 123 خریداری کرده و به ناوگان 200 عددی فعلی افزوده می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه شهرهای بالای 50 هزار نفر باید به اورژانس اجتماعی مجهز شوند، ادامه داد: مرکز هماهنگی‌های فوریت‌های اجتماعی هفته آینده افتتاح می‌شود و اقدامات لازم در بخش اورژانس اجتماعی در این مرکز انجام می‌گیرد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از برقراری 230 هزار تماس مرتبط با خط 123 در سال گذشته خبر داد و اذعان داشت: 97 هزار تماس منجر به مداخله شد که در حوزه آسیب‌های مختلفی بوده است.

نفریه تصریح کرد: مصوبه هیئت وزیران که مربوط به سال گذشته بود، ابتدای امسال ابلاغ شد و این موجب می‌شود اورژانس اجتماعی توفیقات بیشتری به‌دست آورد و از سویی هماهنگی بین دستگاه‌ها بیشتر می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بیمه زنان بی‌سرپرست و سرپرست خانوار، متذکر شد: 95 هزار خانواده زیر پوشش تأمین اجتماعی هستند.

*فعالیت 900 گروه همیار زنان

این مسئول از فعالیت 900 گروه همیار زنان خبر داد و بیان داشت: این گروه‌های همیار از زنان سرپرست خانوار تشکیل شده و همچون یک تعاونی فعالیت می‌کنند.

نفریه با اشاره به تزریق بودجه برای فعالیت‌های گروه‌های همیار، تاکید کرد: این گروه‌ها تعاونی‌های زیادی تاکنون ثبت کرده‌اند.

به گفته معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، خدمات مالی خرد انجام شده و با همکاری سازمان بهزیستی، بانک کشاورزی و مؤسسه بین‌المللی تاک انجام گرفته است.

نفریه در پایان خاطر نشان کرد: گروه‌های متشکل از 15 تا 20 نفر در این طرح تشکیل می‌شوند و با فراگیری آموزش‌های لازم و افتتاح حساب، خط اعتباری 50 تومانی می‌گیرند و از وام‌های بانک کشاورزی بدون وثیقه استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/2700/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول