اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده دوران دفاع مقدس

حماسه دفاع مقدس در اوج نداری محقق شد

یکی از فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به معضلات اجتماعی در کشور گفت: بیکاری، فقر و گرانی نتیجه دور شدن جامعه از معنویت‌هاست و اگر ایران حماسه‌دفاع مقدس را در اوج نداری محقق ساخت، نتیجه شور و نشاط معنویت در جامعه بود.

حماسه دفاع مقدس در اوج نداری محقق شد

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، علی‌اصغر حبیبی درمراسم رژه 31 شهریور در لنده با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس و لزوم گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا گفت: ایثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس سفیران رهایی ملت ایران از سلطه زور و تزویر استکبار بودند.

وی در ادامه با تجزیه و تحلیل هشت سال دفاع مقدس گفت: اولین بازیگر جنگ هشت ساله دفاع مقدس صدام حسین و به نوعی رژیم بعثی عراق بود که از فرصت پیش آمده یعنی بی‌ثباتی‌های آن روز کشور ایران می‌خواست به نحو احسن استفاده کند  اما شاهد بودیم که این کشور دست خالی چه حماسه‌ای آفرید.

این فرمانده دوران دفاع مقدس افزود: شرق و غرب با راه‌انداختن بحث ژاندارمی منطقه می‌خواستند حفاظت از منافع استکباری خود را به دست کسی دهند که بتواند خواسته‌های آنان را برآورده سازد.

حبیبی تصریح کرد: در دوران نداری و فقر ایران استقامت در برابر استکبار جهانی کاری بس دشوار بود اما حماسه‌سازی ملت ایران در اوج نداری آنان را برای همیشه زنده ساخت.

وی افزود: سکوت سازمان ملل در برابر جنایات رژیم بعث  نشان از اهداف شوم کشورهای استکباری در راه‌اندازی جنگ ایران و عراق بوده است.

فرمانده اسبق سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: شکل گیری نظام جمهوری اسلامی و پیروزی انقلاب صبر و تحمل غرب را برای پذیرش قدرت جدیدی در منطقه بریده بود و نظام دو قطبی در صدد حذف قدرت جدید حرکت می‌کرد.

حبیبی با اشاره به تعبیر حضرت امام از جنگ گفت: امام خمینی(ره) حمله عراق به ایران را به دزدی آمد و سنگ انداخت تعبیر کرد و آن‌ را گذرا و پوچ می‌‌دانست.

وی هدف آن‌ها را جلوگیری از صدور انقلاب و اسلام انقلابی به سایر نقاط جهان می‌دانست و گفت: ایران اسلامی با صدور انقلاب توانست بیداری اسلامی را رقم زند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس در ادامه به آیه ایاک نعبد و ایاک‌نستعین اشاره کرد و گفت: این آیه قرآن که سمت و سویش به پرستش و تنها خواستن از خداوند تبارک و تعالی است در دوران دفاع مقدس تفسیر شد.

حبیبی گفت: رنگ و بوی معنویت در کشور موج می‌زد و مردم با ایمان راسخ خود برای دفاع از کشور و آبادانی آن حرکت می‌کردند.

وی افزود: اگر امروز معضلات اجتماعی و اقتصادی در کشور جان گرفته برای کم‌رنگ شدن معنویت در جامعه بوده و اگر دیروز در اوج فقر و نداری توانستیم حماسه‌ساز دفاع مقدس باشیم به خاطر معنویت بود و بس.

وی در ادامه افزود: ملت قهرمان ایران در جنگ دیگر خود با غرب یعنی تلاش برای پذیرش هسته‌ای بودن ایران در آینده نزدیک نتیجه خواهد داد و غرب این خواسته به‌حق ما را قبول خواهد کرد.

انتهای پیام/82013/ع30/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول