اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه خبر داد

تحصیل 100 نفر در دوره کوتاه مدت مهدویت

رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه گفت: 100 نفر در دوره کوتاه‌مدت مهدویت در حال تحصیل هستند و تاکنون 300 نفر از این مرکز فارغ‌التحصیل شده‌اند.

تحصیل 100 نفر در دوره کوتاه مدت مهدویت

حجت‌الاسلام مجتبی کلباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به تأسیس مرکز تخصصی مهدویت در سال 80 اظهار کرد: این مرکز یکی از مراکز تخصصی حوزه است و برنامه اصلی آن آموزش و تربیت افرادی است که در موضوع مهدویت، مبانی و اصول و فروع آن دارای تخصص باشند.

وی با اشاره به برگزاری دوره کوتاه مدت مهدویت با موضوع حکومت مهدوی و ویژگی‌های منتظران، گفت: طلابی که سطح 9 حوزه را گذرانده باشند پس از شرکت در آزمون پذیرش می‌شوند.

رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه خاطرنشان کرد: سالانه 30 تا 40 نفر برای شرکت در دوره کوتاه مدت مهدویت پذیرش می‌شوند که پس از سه سال، پایان‌نامه خود را تالیف کرده و سپس مدرک سطح سه یا کارشناسی ارشد را دریافت می‌کنند.

وی عنوان داشت: این افراد براساس برنامه‌های آموزشی خود فعالیت‌های تحقیقی و پژوهشی انجام می‌دهند تا در حوزه مهدویت دستاوردهای خود را ارائه کنند.

کلباسی یادآور شد: اکنون 100 نفر در مرکز تخصصی مهدویت در حال تحصیل هستند و تاکنون بیش از 300 نفر از مرکز تخصصی مهدویت فارغ‌التحصیل شده‌اند.

وی عنوان داشت: این مرکز از این آمادگی برخوردار است که در مکان‌هایی که اعلام نیاز کنند، دوره‌های کوتاه مدت یا تربیت مربی مهدویت را برای داوطلبان برگزار کند.

رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه خاطرنشان کرد: بیش از 10 پایگاه اطلاع‌رسانی در مرکز تخصصی مهدویت فعال است که دارای موضوعاتی مانند روایت مهدوی، پاسخ به سؤالات، کتابخانه مهدویت و... است.

وی با بیان اینکه شبهه‌هایی که از سوی وهابیت مطرح می‌شود از جمله شبهه‌های رایج است، گفت: سوالاتی در زمینه تولد، فایده غیبت، طول عمر حضرت ولیعصر(عج) و ظهور مطرح می‌شود که مرکز تخصصی مهدویت پاسخگوی این سئوالات است.

دوره‌های آموزشی مرکز تخصصی مهدویت

آموزش کوتاه مدت، یکی از دوره‌های آموزشی مرکز تخصصی مهدویت بوده که به منظور گسترش و تعمیق فرهنگ مهدویت در میان عموم جامعه، پاسخگویی به نیازهای فکری و اعتقادی آنها، مقابله با شبهات و افکار انحرافی راه‌اندازی شده است.

آموزش مکاتبه‌ای از بخش‌های دیگر این مرکز بوده که علاقمندان به فراگیری مباحث مهدویت می‌توانند با این بخش تماس برقرار کرده و تقاضای خود را اعلام کنند و پس از ثبت‌نام، جزوات و کتاب‌های آموزشی به همراه نوار کاست یا CD، به نشانی آنها ارسال می‌شود تا در دوره شرکت کنند.

مرکز تخصصی مهدویت با توجه به گسترش فناوری اطلاعات و لزوم فراگیری مباحث مهدویت، مدرسه مجازی مهدویت را تاسیس کرده است.

انتهای پیام/78003/ذ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول