اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شوشتر:

زیباسازی شوشتر با کپی‌برداری از سایر شهرها امکان‌پذیر نیست

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شوشتر گفت: زیباسازی شهر شوشتر با کپی برداری از سایر شهرهای کشور امکان پذیر نیست.

زیباسازی شوشتر با کپی‌برداری از سایر شهرها امکان‌پذیر نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، حسین پنبه‌دانه‌پور ظهر امروز در جلسه زیباسازی این شهر اظهار کرد: بر این مهم که منظر شهر شوشتر باید در اسرع وقت تغییر کند تاکید داریم ولی با کپی برداری از سایر شهرهای کشور مخالفم و به شدت با این کار مقابله می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه مشاوران در این بخش باید طرح‌های بکر را پیشنهاد کنند، افزود: نمی‌توان پذیرفت که طرح‌های کپی و بدون اصالت سایر شهرهای کشور را بدون تفکر در شوشتر اجرا کرد و این هویت شهری شوشتر را تهدید می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شوشتر توانمندی‌های زیادی دارد، گفت: باید بکوشیم تا از نیروهای بومی و توانمندی‌های موجود در این شهرستان برای زیباسازی شهر شوشتر استفاده کنیم.

*باید جهانی فکر کنیم

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شوشتر با اشاره به اینکه باید برای شوشتر جهانی فکر کرد، گفت: باید تلاش کنیم تا با توجه به ثبت جهانی سازه‌های آبی تاریخی شوشتر در یونسکو برای شهر شوشتر جهانی فکر کنیم و در این بخش از همه توان مشاوره‌ای بهره‌مند شویم.

پنبه‌دانه‌پور با اشاره به اینکه طرح‌ها باید اصالت ایرانی- اسلامی داشته باشند، افزود: مردم شوشتر به هویت خود بسیار اهمیت می‌دهند و مثلا طرح‌های حجمی بدون توجه به شرایط تاریخی و مذهبی در شوشتر از طرف مردم استقبال نمی‌شود.

وی گفت: شهر شوشتر شهر آب و آسیاب‌های آبی است و به این دلیل باید کوشید تا به این آثار تاریخی در طرح‌های شهر به ویژه ورودی‌های این شهرستان توجه ویژه‌ای شود.

*وجوه تمایز را بزرگ‌نمایی کنیم

پنبه‌دانه‌پور افزود: شهرهای کشور در بسیاری از موارد موجود در ساختمان و سازه و ... وجوهات مشترک دارند ولی باید تلاش کرد تا نقاط متمایز را در بخش شهری بزرگ‌نمایی کرد.

وی تاکید کرد: باید بکوشیم تا در عرصه معرفی آثار و داشته‌های تاریخی خود نیز گام برداریم و در این عرصه از همه توان موجود استفاده کنیم.

انتهای پیام/72006/ع30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول