اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو انجمن دوستداران میراث فرهنگی شوشتر خواستار شد

لزوم تکمیل پروژه‌های مرمتی آثار تاریخی شوشتر

عضو انجمن دوستداران میراث فرهنگی شوشتر گفت: تکمیل پروژه‌های مرمت آثار تاریخی شهرستان شوشتر که نیمه‌کاره رها شده‌اند، در دستورکار قرار گیرد.

لزوم تکمیل پروژه‌های مرمتی آثار تاریخی شوشتر

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، رجبعلی منصوریان صبح امروز در جلسه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با انجمن‌های دوستداران میراث فرهنگی اظهار کرد: پروژه‌های مرمتی زیادی در شوشتر نیمه‌کاره رها شده‌اند که بهتر است اجرای این پروژه‌ها در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه اجرای نیمه‌کاره این پروژه‌ها هزینه‌های گزافی به میراث فرهنگی تحمیل کرده است، گفت: اجرای نیمه‌کاره پروژه مرمتی باعث ازبین رفتن اقدامات انجام شده می‌شود و به این دلیل باید در اسرع وقت برای رفع مشکلات در این حوزه اقدامات جدی در دستورکار قرار گیرد.

*معرفی داشته‌های فرهنگی شوشتر

عضو انجمن دوستداران میراث فرهنگی شوشتر با اشاره به اینکه باید داشته‌های فرهنگی شهرستان شوشتر به خوبی تبلیغ شود، افزود: آثار تاریخی و استعدادهای گردشگری طبیعی شهرستان شوشتر باید به همه هم استانی‌ها و ایرانی‌ها معرفی شود.

وی تأکید کرد: برای معرفی داشته‌های گردشگری خوزستان و شوشتر باید از رسانه‌ملی و رسانه‌های بین‌المللی استفاده کرد و برنامه‌ریزی جامع در این زمینه بسیار نیاز است.

عضو انجمن دوستداران میراث فرهنگی شوشتر خاطرنشان کرد: معرفی داشته‌های گردشگری باعث می‌شود تا اقتصاد شهری در خوزستان متحول شود و همین امر باعث حراست مردمی از آثار تاریخی و طبیعی می‌شود.

این فعال میراث فرهنگی با اشاره به اینکه باید روابط قهری میراث فرهنگی خوزستان با دانشگاه‌ها ترمیم شود، افزود: ایده گرفتن از مجامع آکادمیک باعث پیشرفت و تعالی دستگاه‌های اجرایی است و میراث فرهنگی باید تعاملی تنگاتنگ با دانشگاه‌ها داشته باشند.

منصوریان در پایان با تأکید بر اینکه از ظرفیت رشته‌های مرتبط با میراث فرهنگی در خوزستان باید استفاده کرد، اذعان کرد: دانشگاه‌هایی در خوزستان وجود دارد که به تناسب فعالیت میراث فرهنگی دانشجو تربیت می‌کنند و باید از توانمندی این دانشگاه‌ها استفاده کرد.

انتهای پیام/72006/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول