اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری کردستان خبر داد

راهیابی فیلم «من او را می‌شناسم» به بخش پایانی جشنواره بین‌المللی اصفهان

رئیس حوزه هنری استان کردستان گفت: فیلم بلند ویدیویی «من او را می‌شناسم» به بخش پایانی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان راه یافت.

راهیابی فیلم «من او را می‌شناسم» به بخش پایانی جشنواره بین‌المللی اصفهان

امین مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: در ادامه موفقیت‌های فیلمسازان استان کردستان در بخش فیلم‌های کوتاه این بار با پیوستن حوزه هنری کردستان به جمع تولیدکنندگان فیلم‌های بلند سینمایی، فیلم داستانی «من او را می‌شناسم» به تهیه کنندگی حوزه هنری کردستان و جلال نصیری‌هانیس موفق به راهیابی به بخش پایانی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان شد.

وی افزود: این فیلم که محصول سال 91 است اولین فعالیت حوزه هنری استان کردستان در بخش فیلم‌های بلند سینمایی است که با فرمت ویدیویی و استفاده از توان و ظرفیت‌های فنی و هنری  هنرمندان استان تهیه و در اولین حضور جشنواره‌ای خود به بخش پایانی معتبرترین جشنواره فیلم کودک و نوجوان در سطح جهان راه پیدا کرده است.

رئیس حوزه هنری کردستان افزود: در این فیلم که به داستان زندگی یک معلم در یکی از روستاهای کردستان می‌پردازد عوامل زیادی از هنرمندان استان فیلمنامه‌نویس و کارگردان فیلم را یاری کرده‌اند که می‌توان به بازیگران ‌غلامرضا همتیان، سمیه مفاخری، پیام رجبی، چیا زندسلیمی، بهزاد کرم‌الهی و مجید نصرتی، تصویربردار، ادیب سبحانی، صدابردار، ‌هادی ساعد محکم، تدوین، جلال نصیری، زانیار لطفی، صداگذار، ‌آرش قاسمی، مشاور فیلمنامه، کمال حاجی‌پور، فواد حبیبی، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز، عدنان زندی و مدیر تولید، سیروان امانی اشاره کرد.

مرادی افزود: در بخش فیلم‌های بلند ویدیویی جشنواره کودک و نوجوان اصفهان، 13 فیلم به بخش نهایی راه یافته‌اند که حضور این فیلم در جمع مدعیان عرصه فیلم بلند نشان‌دهنده توان و تکنیک بالای فیلمسازان استان کردستان است که امیدواریم با حمایت جدی‌تر از این بخش و رفع مشکلات مالی در زمینه تولید آثار سینمایی که مستلزم هزینه‌های هنگفت است در آینده شاهد حضور چشمگیرتر فیلمسازان کرد در این بخش نیز باشیم.

وی در پایان افزود: جلال نصیری با فیلم «من او را می‌شناسم» برای تصاحب پروانه زرین جشنواره در این بخش به رقابت با آخرین نفر (مهرداد موفق)، پاییز در ایوان خانه نشسته است (اکبر شهبازی)، پسرک روزنامه‌فروش (محمدجواد رجب‌زاده)، پنجره (رهبر قنبری)، پیوند (سعید ابراهیمی)، تعطیلات دوست داشتنی (سید وحید حسینی)، دور زدن ممنوع (محمد بصیری)، روز خدا (بشیر آزادپور)، شهر امید و آرزو (امیر مشهدی‌عباس)، مرد کوچک (مسعود شاه‌محمدی) و مسابقه (سیدجلال دهقانی‌اشکذری) می‌پردازد.

بیست و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با گرامیداشت نام پیامبر اکرم (ص) پدر آسمانی کودکان دنیا از پانزدهم تا نوزدهم مهرماه در اصفهان برگزار خواهد شد.

جلال نصیری هانیس متولد سال 56 سنندج، دانشجوی دکترای پژوهش هنر دانشگاه هنر اصفهان و کارشناس ارشد سینمای دانشگاه تهران است که از سال 80 به صورت جدی به عنوان نویسنده و کارگردان وارد عرصه سینما شد.

وی در این مدت توانسته است با تولید آثار ارزشمند در بخش مستند و داستانی در جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی حضور پیدا کند و عناوین مختلفی را در این جشنواره‌ها کسب کند.

وی که هم‌اکنون به عنوان مدرس دانشگاه و هنرستان‌های سنندج مشغول به فعالیت است عناوین مختلفی را ازجمله برگزیده جشنواره دینی رویش، بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان همدان، سلیمانیه، بلاک برلین آلمان و نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه جشنواره بین‌المللی فجر با فیلم زمین فوتبال و جایزه بهترین فیلم فرهنگیان جشنواره رشد، بهترین فیلمنامه جشنواره اربیل عراق، بهترین فیلم داستانی، فیلمنامه و بهترین فیلم از نگاه تماشاچیان جشنواره منطقه‌ای «کوسالان» انجمن سینمای جوانان ایران با فیلم «سفر سرد» و جوایز متعدد دیگر شده است.

از جمله دیگر آثار این هنرمند می‌توان به فیلم مستند «کلاس تشکیل می‌شود» و «حال همه ما خوب است» اشاره کرد. 

انتهای پیام/79001/م40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول