اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کانون نوسازی بسیج دانشجویی گیلان خبر داد

حضور 50 گروه جهادی در مناطق محروم گیلان

مسئول کانون نوسازی و کارآمدسازی بسیج دانشجویی گیلان از حضور 50 گروه جهادی در مناطق محروم این استان خبر داد.

حضور 50 گروه جهادی در مناطق محروم گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسین حیدریان عصر امروز در جمع جهادگران استان با اشاره به برپایی اردوهای جهادی گیلان در سال جاری اظهار کرد: امسال یک‌هزار نفر در اردوهای جهادی گیلان شرکت کرده‌اند.

به گفته وی، این جهادگران در قالب 50 گروه جهادی و به مدت 14 روز در مناطق محروم روستاهای گیلان حضور یافتند.

این مسئول، برگزاری گفتمان با موضوع اقتصاد مقاومتی را یکی از برنامه‌های مهم امسال در اردوهای جهادی ذکر کرد.

وی، با بیان اینکه همکاری مدیران شهرستانی نقش بسیاری در پیشبرد اهداف این اردوها دارند، خاطرنشان کرد: تحقق اهداف کامل این اردوها در شهرستان‌ها نیازمند تعامل مسئولان شهرستان مربوطه است.

حیدریان، حضور جهادگران را در رودسر، املش، لاهیجان، آستانه‌اشرفیه، شفت، تالش، آستارا و رشت عنوان کرد و احداث غسالخانه، سرویس بهداشتی، دیوارکشی مساجد، آبرسانی و ... را از اقدام‌های عمرانی جهادگران در روستاهای محروم برشمرد.

وی آغاز زمان اعزام اردوهای جهادی در استان را از تیرماه بیان کرد و افزود: این اعزام تا پایان شهریور ادامه می‌یابد.

مسئول کانون نوسازی و کارآمدسازی بسیج دانشجویی گیلان، یادآور شد: دستورالعمل ابلاغی به استان در زمینه برگزاری اردوهای جهادی صد درصد محقق شده است.

وی با مثبت ارزیابی کردن روند برگزاری اردوهای جهادی در گیلان، یادآور شد: برگزاری یادواره شهدا، محفل انس با قرآن، دیدار با خانواده شهدا، اعیاد مذهبی و... از جمله فعالیت‌های فرهنگی این اردوها است.

حیدریان از حضور گروه 25 نفره جهادی مهاجر از دانشگاه انقلاب اسلامی در منطقه اشکورات روستای «مازی‌بن» رودسر خبر داد و متذکر شد: این گروه جهادی به مدت 14 روز در این روستا حضور می‌یابند.

وی، اضافه کرد: این گروه جهادی علاوه بر فعالیت در بخش‌های فرهنگی و آموزشی، تکمیل برخی از پروژه‌های نیمه کاره را در دستور کار خود دارند.

این مسئول، تکمیل مسجد نیمه کاره حضرت فاطمه زهرا (س) در روستای انبوه بخش خطبه‌سرای تالش را یکی از اقدام‌‌های مهم گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی گیلان ذکر کرد.

وی اضافه کرد: اعتبار تکمیل این مسجد توسط نماینده مردم تالش در مجلس شورای اسلامی و بسیج دانشجویی گیلان تأمین شده است.

حیدریان، درباره تأثیر بسیار مثبت اردوهای جهادی در خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی مناطق محروم، بیان کرد: اردوهای جهادی از نظر اقتصادی هزینه‌های عمرانی دولت را کاهش می‌دهد و موجب تسریع در انجام پروژه‌ها می‌شود.

وی، ترویج فرهنگ کار و تلاش را از دیگر اثرات مثبت اردوهای جهادی عنوان کرد و یادآور شد: جوانان بسیجی سفیران خدمت، کار و تلاش در نقاط مختلف کشور هستند.

مسئول کانون سازندگی و کارآمدسازی بسیج دانشجویی گیلان، بخش‌های مختلف اردوهای جهادی را کارگروه‌های عمرانی، بهداشت و درمان، فرهنگی و علمی ذکر کرد.

وی افزود: در کارگروه بهداشت و درمان از دانشجویان رشته‌های پزشکی و متخصصان در مناطق محروم استفاده می‌شود.

حیدریان، با تصریح بر اینکه اردوهای جهادی دارای سه مرحله است، شناسایی و مطالعه چگونگی و چرایی حضور دانشجویان جهادی در منطقه مورد نظر، پیگیری مصوبات و پروژه‌ها را از جمله مراحل انجام اردوهای جهادی برشمرد.

به گفته وی، شرکت در اینگونه اردوها موجب می‌شود تا دانشجویان پس از طی کردن دوران تحصیل و حضور در عرصه مدیریتی توجه بیشتری به اقشار مستضعف جامعه داشته باشند.

این مسئول، با اشاره به اینکه دانشجویان شرکت کننده در اردوهای جهادی می‌توانند پل ارتباطی بین مسئولان و مردم حاضر در مناطق محروم باشند، خاطرنشان کرد: اردوهای جهادی در ایجاد حس مطالبه‌گری در دانشجویان تأثیرگذار است.

انتهای پیام/2300/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول